Respektlösa rökare!

Jag sitter bredvid två tjejer. En Mamma med en liten bebis som sover utanför och hennes väninna ska föda anytime. Det är svårt att undgå vad de pratar om då jag är ensam. Sött är det och väldigt girlie. Att peppa varandra inför födsel, diskutera skinnjackor och att prata om bebistiden. MEN vad jag reagerar på är att det kom två män och satte sig rakt utanför mig och röker. Bebisen sover två meter ifrån dem och se blossar på.... FY! Människor måste lära sig respekt, hur ska det gå till?

Jag är SÅ stolt över er alla som valt att sluta med det farliga, äckliga, DYRA, illaluktande som också drabbar andra. Jag är FÖR ren luft till alla.

Kommentarer
Postat av: maria

Ja det är för j*kligt med dessa rökare. Häromdagen såg jag en mamma med typ 6 månaders gravismage¨med en dagisknodd som stod och rökte. Blev så illa berörd. Vill också säga att jag gillar din blogg.

2008-09-12 @ 11:01:57
Postat av: Josefine

Nej är det sant? FY!

2008-09-12 @ 11:05:11
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Anonym

jag är glad att jag har lyckats sluta röka , det va inte lätt men det är värt det .

2008-09-12 @ 11:44:46
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Får man röka inomhus i Norge?

2008-09-12 @ 12:07:51
Postat av: Lina

Rökare är (oftast) väldigt egoistiska. Står de I en busskur, röker de där. Precis utanför en entre kan de också stå så röken åker direkt in.

2008-09-12 @ 12:14:33
Postat av: Majja

Det är hemskt hur folk inte tar hänsyn till barn när de röker. Jag kan ärligt inte förstå hu rman kan ställa sig nära barn och röka. Jag håller helt med dig.

2008-09-12 @ 12:31:58
URL: http://marvelousmajja.blogg.se/
Postat av: sus

Cigarettrök är bland det värsta jag vet. Jag tvekar inte att visa mitt missnöje om en rökare stör mig med sin cigarettrök. Jag hatar att andas in den äckliga röken! Själv har jag aldrig rökt och har svårt att tänka mig vad som skulle få mig att röka. Det är något jag absolut inte förstår mig på!

Min last är choklad istället. Godare och inte lika cancerframkallande :)

2008-09-12 @ 12:32:04
URL: http://edwardd.blogg.se/
Postat av: Malin

Vet inte om det visas i norge, men det gick ett program på femman tror jag, unga mödrar? Iaf så var det en tjej som var jäääättegravid som var med i programmet och nästan varje inslag med henne satt hon INNE i SOFFAN och TOKRÖKTE och det visades på tv som om det inte var nåt fel i det... jag blev galen! Galenskaper att röka överhuvudtaget men allra helst när man är med barn.. sjukt.

2008-09-12 @ 12:32:16
Postat av: Kari

jeg røyker desverre. Skulle ønske jeg greide å slutte, men det er ikke så lett... Jeg har derimot aldri røkt når jeg var gravid, røyker aldri inne,hverken hjemme hos meg selv eller hos andre, røyker ikke i bil eller i nærheten av barn... Men UTE må jeg da få røyke i fred....?

2008-09-12 @ 12:44:54
Postat av: Charlotte

Såg oxå det programmet på TV som Malin ovan skriver om och där satt de med en nyfödd på armen och rökte inomhus och när BVC-sköterskan sa till dom att det måste i alla fall gå ut och röka så svarade pappa:

- Men det är ju faktiskt kallt ute!

Då är man verkligen inte mogen för att ha barn om man hellre utsätter barnet för massa rök än att sätta på sej en jacka och ta sina äckliga vana utomhus! Håller helt med dej, dock tycker jag att de som vill ska få röka men det ska inte påverka ngn annan, speciellt inte barn!

2008-09-12 @ 12:45:40
Postat av: Anna-Lena

Jag HAR rökt men drog mig alltid undan, helst inte bland folk faktiskt!.. Tyckte inte andra skulle påverkas för jag var dum! ;)ha en skön helg

2008-09-12 @ 12:53:34
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Ferhat

Vill du att din blogg ska bli till ''Dagens blogg''? Gå in då på http://Ferhat.blogg.se/ eller http://ferhat.blogg.se/2008/september/bli-dagens-blogg.html där kommenterar du din bloggadress och om du vill så kan du skriva liten kort beskrivning om din blogg. När du har kommenterat klart så är du med i tävlingen och IDAG vid kl.17.00 utser jag 3 st VINNARE på min blogg. Denna tävling kommer öka er besökarstastik eftersom jag får många besökare dagligen. Lycka till!

2008-09-12 @ 12:53:43
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Joanna

Hej,

förlåt att jag säger det men jag förstår inte varför det alltid skall hackas på rökare! De kan inte ta hänsyn till alla hela tiden och är man rökare så måste man helt plötsligt alltid tänka på vad man gör och var.

Om dem dessutom sitter på rökavdelningen har dem ju inte gjort något fel, dem sitter ju och röker där det är tillåtet.

Jag till exempel är allergisk, ja eller överkänslig, mot parfym men jag kan inte förbjuda folk från att lukta gott.

Jag röker inte och jag har heller inga problem med folk som gör det, däremot kan jag ju faktiskt själv välja tt sätta mig en bit ifrån om det skulle vara så. När det fanns rökavdelning ute (innan det blev förbud) på restauranger så valde jag att sitta långt ifrån rökarna.



Trevlig helg!

2008-09-12 @ 13:26:55
Postat av: Julia

Rökning ÄR äckligt och inte nyttigt för någon. Jag tycker att man som rökare faktiskt får fatta detta, och inse att andra människor inte vill ha ner deras rök i lungorna.



Visst kan man säga "men sätt dig en bit längre bort om det stör". Jag skulle inte få för mig att sätta mig jämte en rökare, men tyvärr kommer det ofta rökare och sätter sig och bolmar i närheten. Ska man då behöva flytta på sig för att de förpestar luften?



Ursäkta om det blev lite långt, men det här upprör mig också!

2008-09-12 @ 13:49:24
Postat av: Joanna

Det jag menar är att rökare skall alltid anpassa sig efter andra, jämt! Vadå är dem sämre människor bara för att dem röker??

Jag till emempel som avskyr doften av vitlök, ja eller lök överhuvudtaget och nu ska vi inte börja tala om vad jag tycker att mjölk och sprit luktar, skall alla dessa männsikor vara tvungna att gå och ställa sig någonstans bara för att JAG inte klarar av doften ja eller för mig STANKEN???

2008-09-12 @ 14:12:10
Postat av: Josefine

Nej man får inte röka inne!

Rök går inte att jämföra med tex vitlök och parfym, det skadar inte på samma sätt. Men jag förstår att folk är känsliga jag tycker inte om löklukt eller stark parfym själv men att röka är ändå en väsentlig skillnad!

Kram

2008-09-12 @ 14:30:06
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Johanna

Jag tycker du skulle sagt till, för din skull och för de andra mammornas. Att du inte gjorde det...?

2008-09-12 @ 16:21:04
Postat av: Josefine

Johanna: jag asatt inne bredvid Mammorna som hade sikt till sin bebis så de kunde ha sagt till för sin bebis skull annars störde det mig bara då jag hade en glasruta emellan mig och dem. Men blä så ofräscht det är med rökning. Synd för dem som vill men inte kan sluta!

2008-09-12 @ 16:23:35
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: karro

men varför döma andra människor så,vem vet varför dom har börjat röka,eller inte slutat heller för den delen,jag trodde du var en go tjej som inte drog alla över en kam,men i mina öron ögon låter detta bara fisförnämt.

2008-09-12 @ 18:08:27
Postat av: Josefine

Man kan vända och vrida på det men min slutsats är hård: rökare förpestar andras tillvaro. Det är farligt för våra barn att andas in. De får göra det varje dag på busshållplatser, ingånger till butiker mm och det går inte att komma ifrån att det är en oansvarig last att stå och blossa i en luft som redan är så förorenad av bilar mm. Jag tycker att hänsyn ska vara a och o. Man röker inte PÅ folk eller nära barn. Punkt! :)

2008-09-12 @ 18:20:10
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Therese

Jag har varit rökare lääänge men har alltid tagit extrem hänsyn till alla i min omgivning.

Men nu är jag helt rökfri :-)

Kram

2008-09-12 @ 18:31:52
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Mia

Tur att det här inlägget inte publicerade här i Frankrike. Här får människor vara som de är och det absolut värsta fransmännen vet är människor som ska tala om hur andra ska leva.

Är ingen rökare själv men avskyr när andra ska tala om hur man ska leva. Man har bara ett liv, dör man inte av ciggaretter dör man av något annat. Bättre att sluta försöka vara perfekt och bestämma hur alla andra ska leva och njuta av livet istället!



Mia, svenska i Paris

2008-09-23 @ 13:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0