gå mot strömmen?

Godmorgon härliga värld!
Ellisen pratar och sprattlar bredvid mig och stora och lilla E gick precis utanför dörren till jobb och dagis.

Ibland måste man komma ihåg att uppmuntra det som inte är "strömmen", det förväntade eller det som är mest lagom. Jag tycker det är en tråkig mentalitet i (speciellt) Sverige att ingen får vara "bättre" eller stå upp för sig själv då det är just det som är starkt och viktigt!

Mer power till alla därute, var stolt och sträck på just DIG och stå för vad DU känner, tänker och vill!
Jag önskar att mina barn gör och blir precis vad de känner är rätt i sitt hjärta och att de behandlar andra så som de själva vill bli behandlade!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag antar att du syftar på föregående inlägg och det faktum att du fick ngt "mothugg". Men du säger emot dig själv en aning. Du säger att det är viktigt att vara sig själv och inte följa strömmen alltid. Men när man gör det i din blogg och skriver vad man tycker, då blir du sur och tvär och ledsen, i de fall där det går alldeles för långt, vilket jag förstår.

Han är säkert en jättesund 15åring, men du hade ju inte bemödat dig med att uppmuntra honom om du inte var hans moster, icke sant?

2009-04-14 @ 07:34:42
Postat av: Emma

bra sagt!

jag upplever ofta att folk tycker man är "märkvärdig" för att man vågar visa att man gillar sig själv .. man ses som divig osv..lite översittare. sånt är trist! jag tror snarare att folk som älskar sig själv och visar det sprider energi till alla. vad är det för fel att känna sig märkvärdig? det borde väl alla göra! stor kram från stockholm! JAG gillar denna blogg MASSA!

2009-04-14 @ 07:38:07
Postat av: Josefine

Johanna: Jag blir inte tvärledsen men jag uppmuntrar andra att tänka innan de kommenterar då jag inte skriver texter för att få kritik! Vill man lämna något för att visa att man varit här så är man välkommen men att skriva elaka, taskiga, personliga angrepp eller andra saker är onödigt! Varför ha som mål att "sätta dit" någon eller göra någon ledsen?



Får jag ta del av en blogg skriver jag antingen tack eller ingenting ( om jag inte har något att skriva, inte hinner eller tänker kanske mindre positiva ting om bloggen) Man BEHÖVER inte tycka som mig men man KAN hålla tyst också :) Så tråkigt om alla tyckte lika? Men så kul om alla kunde unna varanda glädje eller se bortom vissa ting...!

2009-04-14 @ 07:47:56
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Josefine

Emma: TACK Snälla du! Önskar dig en underbar dag!

2009-04-14 @ 07:48:39
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: jeff

hehe..ojoj..det e kul att læsa hær ju=) som Emma skriver så blir man glad øver det man læser hær..

låt killen babbla på...han har ju kul och tydligen gillar folk det ju..underbart med mænniskor som "sticker ut hakan", vågar gøra det.. jag gillar inte "strømmen" och kommer aldrig att rætta mig i det ledet=)

2009-04-14 @ 07:52:09
Postat av: Jessica

Hej Josfine!

Jag läste/hörde en debatt (minns inte riktigt vart) om att alla svenskar borde amerikanisera sig för vi är för dåliga på att framhäva oss själva. Jag måste säga att jag är vansinnigt bra i jobbsammanhang att framhäva mig själv med är mer nedtonad privat. Tror det beror på att inom träningsbranschen som jag jobbar inom är det så viktigt att utstråla, hävda, inspirera och motivera så någonstans vill man vara lite mindre "jag" privat" men jag håller fullständigt med dig om att i Sverige är det pinsamt att tala för sig själv och visa vilken bra person man är eller vad man är bra på!



Ha en underbar dag!



kram

2009-04-14 @ 08:03:44
URL: http://studentmamman.blogg.se/
Postat av: malin från Öland

Hej Josefine.

Jag tycker att du skriver SÅ bra!!

Jag måste säga att jag har blivit inspirerad av dig till att tycka om mig och att våga framhäva mig själv. Det har gjort mig gladare, snyggare och en mycket bättre mamma.

Du är en glädjespridare av STORA mått mätt.

Ha en underbar dag.

Många kramar Malin med tre prinsessor.

(Ps har du inte varit på öland, så kan jag varmt rekommendera en semester där någon gång Ds)

2009-04-14 @ 10:25:17
Postat av: Maria

Josefine, vad roligt att du nämner det här med att gå sin egen väg och att accepteras för det. Det har blivit färre original för varje generation de senaste 50 åren, hoppas att den trenden vänder snart och vi sätter oss emot att strömlinjeformas så. Att vara sig själv - på ut- och insidan - och få duga så. Livet blir inte bättre av att försöka efterlikna andra, världen ingen bättre plats utan mångfald.

2009-04-14 @ 10:52:20
Postat av: skinny

Hej, jag är bara lite nyfiken på hur det är i Norge med syskon på dagis. Här i Sverige får de ju gå max 15 timmar i veckan när föräldrarna är hemma med syskon, finns det någon sådan gräns i Norge?



Ha det gott,

/skinny

2009-04-14 @ 13:22:23
URL: http://www.metrobloggen.se/skinny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0