Babyfood

Idag vaknade jag upp av barnen men kom ingenstans. Min kropp hade lagt av om man kan kalla det så, det låter för dramatiskt men så kändes det. Minus ungefär fyra dygn av sömn är inte bra.

Nu är jag duschad och lite piggare och känner att det kan bara bli BÄTTRE!

Något vi håller på med härhemma är ju att införa mat till fröken. Hon smakar och njuter. Ni har frågat hur jag tänker om egenlagat / burk osv. Jag har inte hunnit tänka men jag har absolut ambitionen att göra mer hemmalagat denna gång. Dels för att vi oavsett är en familj som äter middag ( innan var det E, jag och en bebis = Elian) och dels för att det behöver inte vara mer komplicerat än potatis utan salt mixat med broccoli. MEN jag har sen en stund verkligen blivit såld på denna. Det kommer bli spännande att se vilken bebismatskock jag "egentligen" är .....  ;-)


Det kan omöjligt vara dumt att tycka det är lite extra KUL att laga bebismat ;-) Denna finns hos en av mina första samarbetspartners BARNLYCKA.

"
 

 
Världens bästa matberedare för barnmaten! Du ångkokar, tilllagar och mixar, värmer upp och tinar maten, allt i samma maskin! Babycook har vunnit ett flertal priser för bästa babyprodukt genom åren, och har nu äntligen kommit till Norden!
"

Kommentarer
Postat av: GMLT.se

Jag har hört jättemycket om den där!



Den kan ju vara bra för mig också som har problem med att svälja maten och äter mer och mer puré mat. :C



ALS i ett nötskal, tydligen..

2009-08-04 @ 14:16:58
URL: http://gmlt.se
Postat av: Carolina

En sån skulle jag också vilja ha, hade varit toppen nu när jag tänkt börja laga egen mat åt vår lilla Bella :)

2009-08-04 @ 15:28:34
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag försöker också laga en del själv, men jag använder vitlökspressen Haha. Den där såg ju super bra ut!



Du borde ta några timmar utan data, tele och allt annat. Bara ta hand om dig själv! Det förtjänar du!



Kram

2009-08-04 @ 16:26:53
Postat av: mariann

Den der så jo supersmart ut :-) Jeg tenkte så smått å lage gulrot og potetpuré her hjemme og en slik hadde nok vært toppen... God bedring gumman :-)

2009-08-04 @ 18:09:40
URL: http://marianns.blogspot.com/
Postat av: Mia

HEJ! Du måste ta hand om dig själv också!!! Sömnen är ju superviktig, jag hoppas du får mer av den varan kommande nätter, det är så lätt att glömma bort sig själv när man är mitt i småbarnslivet...

Styrkekramar till dig!

2009-08-04 @ 19:26:27
Postat av: Babysessan

Jag har denna gång kommit igång med att göra egen mat. Det går som en dans. Har en stavmixer. Vi har blivit väldigt goda vänner:) På min blogg finns lite recept. http://www.babysessan.blogspot.com/



Känner mig lite lurad när det verkar som alla hos mamambloggarna fortfarande bloggar, trots det som står på sidan. Vad var det som hände?

Kram

2009-08-04 @ 20:04:58
URL: http://babysessan.blogspot.com/
Postat av: barnshoppingbloggen - VINN leksaker för 300:-!

Vilken bra grej!

2009-08-04 @ 22:31:47
URL: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0