FIX

Imorse var Ella klarvaken 5.45 så det var inte annat att göra än att leverera henne till sin Far som trots allt sovit sig igenom nattens skrik. Fröken skulle ha mat HELA tiden. Jag står ut lite till och hoppas det vänder. Det kan ju vara magen som gör lite ont av att vänja sig till "vanlig" mat och gröt?

Klockan 10 fick Elian åka iväg och leka med Julie till hans stora glädje. Så i tre timmar har Mormor passat Ella ( gått prommis, sen sov hon länge och så blev det purédags) och vi har slitit. E har rensat boden, jag har packat kartonger som han sen burit. SKÖNT!

Jag hade en SURPRISE åt E ikväll egentligen men som Ellisen var inatt så känns det ytterst osäkert att göra denna ting... Då kan det hända vi måste åka hem ganska snabbt pga skrik och det känns sådär. Sen är jag aningens trött efter ca en timmes sömn. Ska försöka vila lite snart.

Nu kommer Elian hem, har hunnit sakna honom även om han haft kul!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hoppas du har fått vila ut..

Å trevlig lördag!

Love L

2009-08-29 @ 13:27:04
URL: http://linasbargain.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej hon har ditt bröst som napp. Mitt yngsta barn gjorde samma sak och blev en riktig tjockis. Hon vägrade ta napp utan hade mitt bröst som napp för ett barn kan ju inte vara hungrig HELA tiden.

2009-08-29 @ 13:47:13
Postat av: M [Foto&Vardag]

Har du träffat Alexander Rybak? :o

2009-08-29 @ 15:02:30
URL: http://rosafisk.blogg.se/
Postat av: Amanda

Du kanske skulle testa att ge henne lite ersättning på kvällen så du får sova? Eller att E tar nattmatningarna? Vet att du skrivit att hon inte tar flaska, ha ni testat ngn av flaskorna som har "bröstformade" nappar, t.ex. Mam Ultivent? Går ju att ge henne ersättning med snipa annars. Tänker så du får vila lite Josefine, en utvilad mamma är en glad mamma!! Ta hand om dig!!

Kram!

2009-08-29 @ 15:32:51
Postat av: Josefine

TACK för tips! Vi har MAMS flaska, ska ge oss på ett försök snart igen.



KRAM!



Ps. Min man var supertjock som bebis och det är ärftligt + att min mjölk är tjock. Så att hon är stor beror inte på de amningar hon fått om natten i någon vecka. Hon var tjockare innan hon började äta nattetid =) Oavsett en tjock eller smal bebis spelar INGEN roll!



2009-08-29 @ 15:37:03
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Sandra

Hej! Min lilla dotter vill/ville också äta ofta på natten, vilket resulterar att jag blir trött. men vi började ge banangröt och det funkar super bra. Nu sover hon iallfall 3 -4 timmar i streck. Ibland fem timmar:)Jag jobbar på att hon ska sova längre,,,,måste avvänja henne från att snutta vid mitt bröst på nätterna. De enda som får henne att somna om. Men de tar tid. Lycka till!

Kram till er

2009-08-29 @ 16:10:41
Postat av: Hilde

Håper du snart får sovet ut litt! Vi gir morsmelkerstatning og / eller velling på kvelden til vår gutt på seks måneder. Morsmelk er veldig lett fordøyelig og da våkner han igjen etter få timer. Kanskje dere skal prøve det samme? Vår gutt sover rundt 11 timer sammenhengende fra han legger seg og vi får hvile ut og har mer overskudd vi kan bruke på han på dagene. Lykke til! :)

2009-08-29 @ 17:03:15
URL: http://mittlivinord.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Tänk vad bebisar är olika! Min ena kille ammade varannan timme nätterna igenom tills han var över året, och min ena tjej sov hela nätterna efter ett halvår. Man tar sig igenom alla perioder bara man ställer in sig på det, även om man är tröttare än trött. Och hur du än bestämmer dig för att göra ( fortsätta snutta, ge välling eller få henne att somna om utan mat) tror jag att det blir bra. Var säker på din sak bara, för det är ditt barn och du känner henne bäst. Hoppas du får sova lite, det gör underverk! Kramar...

2009-08-29 @ 17:34:55
Postat av: mariann & emilie

Her er det også mye styr på nettene fortsatt, desverre. Syns vi har slitt leeeenge nå... la oss håpe det snur snart. Her får Emilie både NAN og grøt på kvelden, det gjør at hun sover fra syv til ca elleve, tolv uten særlig oppvåkning, men så er det varierende etter det, noen dager våkner hun igjen kl 2 noen ganger 4 osv... tror ikke det er noen fasit... men de sier jo at tilvenning til grøt osv tar tid og at det ikke har effekt før etter en stund.. Nå har jeg bestilt boken til Gina Ford som jeg har hørt mye bra om http://www.amazon.co.uk/Contented-Little-Baby-Book-Weaning/dp/0091912687

Sååå får vi se om jeg lærer noe nytt av den. Håper dere kommer dere ut i kveld. KRAM

2009-08-29 @ 19:18:54
URL: http://marianns.blogspot.com/
Postat av: mariann & emilie

Postet feil bok, denne er det: 1602116472921pe11/?ASIN=0091912695" rel="nofollow">http://www.amazon.co.uk/gp/product/ref=pe1602116472921pe11/?ASIN=0091912695 men den andre skal visst også være bra..

2009-08-29 @ 19:41:35
URL: http://marianns.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0