Hot!

Vi har varit ute och gått tur. Lämnat tillbaka filmen, köpt lunch, Elian har cyklat och vi har myst en stund nere vid kyrkogården i skuggan innan vi gick hemåt. Då hade Elian plumsat med cykeln och var trött och genomvåt... Han fick sitta i Ellas vagn med cykeln i knät och Ella hängde i selen. Jag var svettig då vi kom hem runt 13 och Elian har sovit sedan dess. Han behöver nog sömn nu då han har en infektion.


På väg ut..


Gunga är KUL! Vi har haft SÅ kul idag.
Elians mjuka sköna t-shirt är denna.


Skvaller i skuggan ;-) Dagens bästa "skvaller" eller NYHET är ju att vår andra Prinsessa i Sverige också förlovat sig. Vilket kärleksår i Kungahuset!! ♥GRATTIS Madeleine & Jonas♥


Bild lånad ifrån Aftonbladet.se


Nyckelpiga heter Marihöne på norska ;-) Det kryllade av dem där vi satt.


Ella är superpigg och rullar omkring och skrattar och vi har legat och gosat och pratat uppe i stora sängen med hopp om att vi kanske kunde vila alla tre. MEN hennes två nya tänder gör ONT, amningen är mindre mysig dagtid nu alltså..!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi

Åhh låter som om ni haft en mysig dag!! Skönt att kunna ha Elian hemma när han inte är 100!

Kram på er

2009-08-11 @ 14:47:53
URL: http://grodansdagbok.blogg.se/
Postat av: anna

Vad stor Elian har blivit :) Jag har inte varit inne här på jättelänge, så det var lite skillnad :) Och Ella var så söt så! Ska försöka bli bättre på att kika in här :)

2009-08-11 @ 14:49:41
URL: http://annaviktoriapersson.blogg.se/
Postat av: AnnaMalin

Men var söt han är! Bild nr två blir man ju bara såå glad av! :-)

2009-08-11 @ 15:57:36
URL: http://annamalinsvarld.blogg.se/
Postat av: trött?

Oj josephine,du ser verkligen trött och sliten ut på kortet,hoppas det går över snart.

2009-08-11 @ 16:12:38
Postat av: Rettskriveren

På norsk heter det Marihøne, ikke marinhøne!

2009-08-11 @ 18:32:58
Postat av: Linn

Hej! Läser ofta och gärna din och andra bloggar, och undrar över det här med "lån" av bilder.

Egentligen är det inget lån eller hur, utan bilder som är skyddade av upphovsrätten? E

ller har du, och andra som gör som du, avtal med dem ni "lånar" av? För inte betalar ni väl för att få publicera dem?

Jag undrar därför att jag ser det allt oftare på olika bloggar.



Hur skulle du reagera om Aftonbladet eller en annan blogg hade någon av dina bilder (som är grymt fina för övrigt!) och kallade dem "lån"?



De är ju inte i första hand tidningen som drabbas, utan de fotografer som inte får betalt för sitt jobb.

Upphovsrätt är något som ligger mig varmt om hjärtat som du förstår, så jag hoppas att det finns en bra förklaring, och att du inte tar illa upp av att jag frågar.



Tack för en i övrigt bra blogg, som jag följer slaviskt trots att jag varken har ett eller två barn!

2009-08-11 @ 18:40:50
Postat av: Janina

Tycker du är fin som vanligt! Tråkigt att det finns så många avundsjuka människor som bara kan lämna negativa spår efter sig!! Din blogg är en stor inspiration, fortsätt så =)

2009-08-11 @ 21:59:59
Postat av: Sofie

heej va fin blog =)

Hur mår du då?

Kram Sofie

2009-08-11 @ 22:15:17
URL: http://sofiestrand.blogg.se/
Postat av: Sofie

heej va fin blog =)

Hur mår du då?

Kram Sofie

2009-08-11 @ 22:15:23
URL: http://sofiestrand.blogg.se/
Postat av: Karin - Alicesmamma

Åh, jag LEVER för stunderna vi kan vila tillsammans, Alice och jag... Hon är ju sju månader nu och inte längre lika förtjust i att vila som son mor, ha ha! My god, vill inte tänka på hur jag ska klara att ha två små en dag, jag kommer vara en walking zombie... Idag blev det iaf två timmars nap på eftermiddagen efter lite kämpande från min sida. Välbehövligt.... Borde dock bli bättre på att komma i säng på kvällarna (känner du igen dig? ;)), då skulle jag kanske inte vara riktigt lika trött dagtid iaf!



Tur att jag kan få lite energi från din blogg Josefine!



Kram♥

2009-08-11 @ 22:17:18
URL: http://livingnextdoortoalice.blogg.se/
Postat av: Pia

Så sjukt att det är inte sant ha ha ha



http://soapopera.blogg.se/

2009-08-11 @ 22:31:47
Postat av: Elin

Ville bara slänga in en kommentar om att jag är så glad att du gått tillbaka till din gamla blogg Josefine! :) Den här är verkligen DU! Älskar din blogg och du har världens sötaste lilla familj! Drömmer själv att ha det som du har det om några år! Och nu flyttar jag till Norge, Stavanger! :) Kram E

2009-08-11 @ 22:37:59
URL: http://elinmariacalles.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag tycker att du ALLTID ser fräsch och fin ut! Inte alls trött eller sliten. Vadå sliten?

Du som är rak, ärlig och trevlig borde inte ta emot nedlåtande kommentarer från små grå trista personer. Kramar till er alla.

2009-08-11 @ 22:59:47
Postat av: Loa

Jamen visst är det roligt att den andra prinsessan förlovat sig :-) Jag satt klistrad framför tvn idag kl. 16.00. Och jag tittar annars aldrig på tv... Elian är så himla fin i sin eko t-shirt!

Kram

2009-08-11 @ 23:14:06
URL: http://www.ecolocobloggen.blogspot.com
Postat av: Annah

Han har en likadan cykel som min son. Tycker verkligen de är toppenbra.

2009-08-12 @ 09:24:47
URL: http://elsklingen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0