Det finns amningsinlägg och så finns det amningsinlägg!

Ni är så goa - TACK för alla tips! Jag använder STORA ullinlägg som jag gjort hela tiden ( hade det med Elian också trots att han föddes i ausgusti) Jag måste bara tipsa er som ammar om engångsinlägg som man har innanför ullen. Jag har testat Natusan ( luddar massor) så jag köpte ekologiska och tänkte att de säkert skulle vara superbra men tyvärr luddade de också vilket gör väldigt ont i såriga bröstvårtor. Men så testade jag MAMs engångsinlägg som jag fick hem varuprov på och de luddar ingenting och är hur sköna som helst. DET var en lättnad då jag öppnade förpackningen för någon dag sen så jag kan varmt rekommendera dessa som också har en liten klisterlapp på baksidan så att man kan fästa dem i bhn om man så vill!


Jag skulle gärna helsponsras av MAM under hela amningsperioden ;-)
Jag återkommer med hur jag tycker pumpen fungerar då jag testat den. Just nu undviker jag det då det bara ger mer mjölk.
Men idag känns allt lite bättre, jag tror vi fixar den här mjölkstockningen jag och Ella.





Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad pinsamt att skriva; skulle gärna vilja helsponsras av MAM. Vad är det med er bloggerskor och spons? Förstår det inte...

2009-02-14 @ 19:56:03
Postat av: Josefine

Haha jag tycker faktiskt att DU är pinsam med alla dina sarkastiska kommentarer! Jag skulle gärna helsponsras av MAM då jag verkligen gillar inläggen ( det är dem jag syftar på) och då får de god reklam! Det är ju bättre med sån reklam än vanlig reklam, då något fungerar är det kul att dela med andra. Du har ingen blogg själv? Det är en bra reklamkanal för allt möjligt då man vet målgruppen som läser och jag tror alla andra förstår det då en blogg är välbesökt?



Ha en fin kväll nu Johanna och le lite ikväll!



2009-02-14 @ 19:59:32
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Perla - Vinn tidningsprenumeration hos mig!

Jag använde Natusans - tyckte de var helt ok! :)

Trevlig schlagerkväll!

2009-02-14 @ 20:00:18
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Josefine

Perla: så bra! men på mig luddar de då jag har sår! Tackdetsamma!

2009-02-14 @ 20:02:45
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Jenny (snart mamma till Vilda)

Hej Josefin! Vet att du bor i Norge och jag bor längst ner i södra Sverige, men du vet kanske vart man kan hitta de här MAM-inläggen någonstans i Sverige? jag har spanat runt på lite ställen på internet, bla ICA, Babyland och andra barnaffärer, men hittar inte dem...



Ha en trevlig helg! Mvh Jenny

2009-02-14 @ 20:09:15
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Anna från Sundsvall

Hej!

Klart ni fixar stockningen! Hade en liten munknipare här också, attans vad ont det gör! Testa hamburgertricket :-) Försök också att trycka ner hennes haka, när hon öppnar munnen för att ta tag (inte helt lätt att hinna med, jag vet).



Amma från olika håll, med bebisens haka mot stockningen. Lite kul med akrobatiska övningar :-) Åtminstone ser man rolig ut :-) men det funkar.



Kram!

2009-02-14 @ 20:19:24
Postat av: Johanna

Men gud, skrattar hela tiden, behöver ju bara gå in här lite... Ta inte dig själv på sådant allvar, Josefine. Le lite, du med vet jag!

2009-02-14 @ 20:46:37
Postat av: Elin

Jag använde mig av apotekets inlägg, helt klart de bästa men de kanske inte finns att få tag på i Norge?

Hoppas det blir bättre med amningen, vet hur ONT det gör med en bebis som inte riktigt suger rätt!

Kram kram

2009-02-14 @ 20:49:33
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ett tips mot såriga bröstvårtor...:)

Då jag upplevde att alla amningsinlägg bara luddade av sig (aj aj)

så jag klippte sönder en t-shirt i skönt strech, klippte de i rondeller och la på bröstet och sedan amningsinlägget...

Man blir kreativ då man har ONT ;)

Självklart så tvättade jag rondellerna eftersom :) Sen då såren var läkt så körde jag utan.



Rörig förklaring, men hoppas du förstår ändå ;)

2009-02-14 @ 20:54:57
Postat av: Anna (england)

Hej Josefine! Hon ar saaa sot din lilla sessa! Elian oxa saklart. Har finns not som heter Lanosh, det ar en brostvats kram som ar helt underbar mot sariga brost. Kan oxa tippsa om Silk/Wool amningsinlagg dom ar nastan likadana som ull-inlagg men ar aningen tunnare och syns inte lika mycket under klader! Jag undrade lite, hur lange lyckades du amma Elian? Du namde att du hade lite problem med det? Ha en skon lordag!



Anna

2009-02-14 @ 21:44:43
Postat av: Nina

Jag använde natusans engångsinlägg men för mig funkade de hur bra som helst! :)

2009-02-14 @ 21:55:18
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Hilde

Hei



Har du prøvd albueskjell?

2009-02-15 @ 07:22:25
Postat av: Lis

Nøstebarn har också superbra inlägg i ull/silke som är perfekta mot såriga bröstvårtor :) SIlket har en läkande effekt. Luddfria och kokbara.







2009-02-15 @ 16:56:04
Postat av: Kristin

Hei! Jeg hadde lignende problemer i starten, ikke så alvorlig men. Prøvde en økologisk puppesalve utviklet av to leger her i Norge. Den hjalp meg og jeg har også anbefalt den til damer i samme situasjon. Se på http://www.lykkeligsomliten.no/. De har også super babysalve og babyolje. Føles bra å bruke produkter som er 100 % naturlig! :) God bedring.

2009-02-16 @ 09:50:00
Postat av: missmarple

Jag skulle också MER ÄN GÄRNA sponsras av MAM! Det räcker att jag tittar på boobsen så rinner det till likt vattenslangar. Då har jag ändå sex lååånga veckor kvar till jag får möta bebis.

2009-02-16 @ 20:07:10
URL: http://missmarple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0