Ni som fött!

Jag har suttit med förvärkar idag och läser att de kan ju så småningom övergå i riktiga värkar, har det startat så för några andra flergångsfödande? Jag tror snarare att dessa avtar och pang bom kommer de "riktiga"? Sen undrar jag ( vet ni hur lyxigt det är att ha en blogg där ni svarar mig?! ;-)) också ni som haft bebis långt nede fixerad, har det varit en nackdel? För sist sjönk Elian gradvid nedåt i takt med att jag öppnade mig men nu vet jag att hon redan ligger djupt ned och jag läste en skräckis om att man kan få krystvärkar för tidigt och att det kan bli väldigt svullet då man måste hålla emot medans man öppnas helt? Svara jättegärna ni som haft bebis långt nede redan innan värkarbetet startat och ni andra som haft mycket förvärkar!!!





Update kl 19.10: TACK ni underbara, jag känner mig lugn! Förmodligen gör det ingenting mot slutet att bebis redan ligger långt ned. Jag hoppas jag slipper krysta så länge men bebis ska ut och hur det sker är ju mindre viktigt.
Fortfarande förvärkar här som gör ont efter ett långt bad. Vi får se vad som sker ikväll, E ska på föräldrarmöte nu fast han helst vill vara hemma då jag har ont men jag känner ju då det gör så ont att det är på riktigt.
TACK igen för att ni finns!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag hade massor med förvärkar i cirka två veckor innan förlossningen satte igång. Och vattnet gick när jag hade en förvärk, sen stannade det av i någon timme och satte igång med riktiga värkar.

2009-02-05 @ 15:53:34
URL: http://invitedtojessica.blogspot.com
Postat av: Nathalié

Läs min blogg om min oro, liv som instängd i en 2a pga rädsla för dom som skadade mitt psyke så jag aldrig kommer kunna leva ett normalt liv igen pga våldtäkt och misshandeln och ännu massor av hot som hände för 1 1/2 år sedan på : http://chilen.blogg.se/

2009-02-05 @ 15:53:38
URL: http://chilen.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag fick krystvärkar innan jag öppnat mig helt och fick hålla emot och det hade inget med att hon la långt ner att göra utan att hon la med näsan uppåt eller hur man ska säga det (Barn föds oftast med näsan neråt)

Det där med förvärkar jag kan inte utala mig om då jag inte hade några utan fick riktiga direkt.



Lycka till!

2009-02-05 @ 15:57:34
URL: http://elviranollatta.blogg.se/
Postat av: Ullis

Båda mina barn har legat långt ner i bäckenet, vet inte om det kanske är därför båda mina förlossningar har varit rekord snabba.

Jag har inte alls kännt att det varit någon nackdel under förlossningen, fast å andra sidan har jag öppnat mig (eller varit öppen innan) SNABBT.

Förvärkar hade jag bara ett fåtal, var väldigt rädd för att förlossningen skulle starta med värkar då vattnet gick första gången. Hur skulle man veta att det var på riktigt?

Jag vaknade på morgonen av "riktiga" värkar och mitt råd är hett bad eller dusch för att veta. Lycka till!!

2009-02-05 @ 16:01:22
Postat av: Jannice

älskar din header! =)

2009-02-05 @ 16:02:26
URL: http://prinsessanumpa.blogg.se/
Postat av: naddie.

när jag tänker på att bebis snart är hos mig brukar jag gå in på din blogg och bläddra bakåt till då ni fick Elian! Det lugnar nerverna något så fruktansvärt när man ser all kärlek på era bilder / text sen när han var nyfödd.



Vill mest önska er lycka till med prinsessan då bf är imorgon. Själv sitter jag hemma med Bf idag utan något på g alls :(



KRAM

2009-02-05 @ 16:03:11
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: Camilla "lillmamman"

Mina förlossningar har alla startat med svagare värkar. Och du har ju mognat och börjat öppna dig så det är ju inge förvärkar som inte gör något.



Dansa salsa i vardagsrummet så ska du se att det drar igång : )



Att hon är fixerad så långt ner är bara bra...



Lycka till! Och gunga med i värkarnas dans : )

2009-02-05 @ 16:04:24
URL: http://www.lillmamman.se
Postat av: Anna

Hade förvärkar regelbundet från v 36 med 3:an. Samma dag som hon komgick jag å la mig med förvärkar var 5:e minut vid 23.30. Kl 01.00 gick vattnet och vid 04.15 är hon född. Det är nog väldigt olika hur det blir men visst känner man skillnad på när förvärkarna blir värkar. Jobbar ju som bm. Upplever inte att man har tidig krystkänsla av att barnet är väl nedträngt, däremot tenderar värkarna att göra mycket ont t.ex. redan när man är öppen 2 cm men oftast går förlossningen sedan fort.

2009-02-05 @ 16:04:24
Postat av: Therese

Hej Josefin! Jag hade förvärkar väldigt väldigt länge, innan det satte igång ordentligt med min andra. Mina värkar var väldigt glesa, men gjorde mycket ont så därför trodde jag inte att de var på gång. Tillslut fick min sambo ryta i åt mig då han tyckte sig se krystvärkar när jag stod i duschen (pojken låg vidöppet, och ger krystkänsla) Värkarna var fortfarande på fem till tio minuter, så jag trodde absolut inte att det var på gång ändå. Två timmar senare är han född. Du är nog i starten nu skall du se. Vet att våra barnmorskor på jobbet brukar rekommendera mammorna att ta ett bad och en värktablett och avtar det är det bara förvärkar. Fortsätter det så brukar det vara på gång.

Kram på er!

2009-02-05 @ 16:07:43
URL: http://theresecarpenhammar.blogg.se/
Postat av: Linda

Mine gjorde det med nummer to...Startet i tre-tiden på natta, og baby kom klokken atten. Var bare de siste tre timene fra seks til ti cm jeg hadde rier på den måten jeg husket fra første fødsel(som var laaang). Hadde også en del maserier ukene før, så kropp og baby var superklar da fødselen først satte i gang.

2009-02-05 @ 16:14:06
Postat av: Åsa

min andra förlossning:

Jag hade en del förvärkar (men inte som du!) Trodde flera ggr att det var på G och sedan lugnade det sig.

Precis som du skriver så hade jag förvärkar hela dagen innan prinsen kom. De kom regelbundet stundvis för att sedan glesas ut. Men mot kvällen kände jag att det var "på riktigt". Tror mest att det var att smärtan ökade (tilltog snabbare denna gången)som gjorde att jag visste att det var dags.



Värkarna fortsatte att komma oregelbundet, kunde vara en minut mellan sedan 10 min. Tillslut var det smärtan som gjorde att jag ville åka till BB. Värkarna var fortsatt oregelbundna när jag kom in men jag hade öppnat mig 5cm så de hade gjort nytta ändå!



Många kramar till Dig! Åsa

2009-02-05 @ 16:14:22
Postat av: emma

min morsa hade förverkar i 24 timmar. sen satte förlossningen igång. lycka till. känn smärtaaan

2009-02-05 @ 16:19:59
Postat av: Magnus

Min fru hade regelbundna värkar två dagar före som blev mer och mer.......

2009-02-05 @ 16:21:21
URL: http://www.333smiley.blogspot.com
Postat av: Anonym

nu har det kommit en ny tävling på min hemsida där du kan vinna en helt ny gucci väska!



min hemsida ----> gratissmart.se

2009-02-05 @ 16:22:47
URL: http://gratissmart.se
Postat av: Linda

Nu blir jag orolig.

Jag var hos BM idag och hon var chokad att bebis hade sjunkit ner och fixerat sig så djupt sedan sisst,(2 veckor sedan).

Men hon sa inget om att det kunde vara farligt...bara att hon räknade inte med att jag skulle komma på vårt nästa möte (om 2 veckor) för då trodde hon att jag skulle ha fullt upp på BB...är vecka 37+0 idag...

Hon borde sagt något, om det var farligt?



Hoppas iallafall att jag snart ska bli positivt överraskad när jag klickar in på din blogg. Och önskar er all lycka till nu när den stora dagen närmar sig för er.

Din blogg är jättefin!

Kram/ Linda

2009-02-05 @ 16:24:47
Postat av: Josefine

TACK för många bra svar!!!



Linda: var INTE orolig, jag har inte hört nåt negativt om detta tidigare bara läste en story och undrade. Oftast är det bara positivt att bebis ligger redo, de har ju sagt till mig sen v 35 att denna bebisen inte stannar tiden ut, haha säger jag ;-)



KRAM!

2009-02-05 @ 16:26:02
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Annelie

Hej!

Min dotter fixerades i v 34 och låg lååååångt ner! Under förlossningen öppnades jag snabbt, från 4 cm till 10 på en timme, sen fick jag krystvärkar (svaga dock) men bebisen flyttade sig inte neråt... 2 timmar senare fick jag äntligen börja krysta!

Har ingen aning om det berodde på att hon fixerat sig långt ner. Hur som helst gick allt jättebra, jag tror inte att du behöver oroa dig! Lycka till! Väntar med spänning på att tjejen snart ska få komma ut till sina fina föräldrar och storebror :)

2009-02-05 @ 16:26:46
Postat av: Susanne

Brukar va inne på din fina blogg och kolla. Jag måste säga att man blir riktigt sugen på att skaffa barn när man läser om hur ni har det :)

Hoppas att allt går bra med allt lycka till med allt Kram Susanne

2009-02-05 @ 16:30:35
URL: http://misssuz.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det är inte farligt att vara fixerad så länge eller så långt ner. Det blir ju bara ett större tryck och det är BM som ska hjälpa er med detta. De gör ju allt för att det inte ska svullna och spricka "down there". Låt tiden ha sin gång, ni flickor, som ska ha bebbe nu! Barnet kommer... ta det lugnt. Känns så stressat att veta precis allt som kan hända. Även om man är väl förberedd så kan det ju bli totalt tvärtom, man kan inte vara förberedd på precis allt. Andas!

2009-02-05 @ 16:34:13
Postat av: Kmulls

Åh, gud vad gosigt med bebis! :) Jag längtar så tills jag också får en liten att ligga och lukta på. Men det får vänta några år, haha.



Lycka till med allt!

Det kommer säkert gå jättebra.

Kram!

2009-02-05 @ 16:35:21
URL: http://kmulls.blogg.se/
Postat av: Kristine

Jeg hadde masse maserier med det siste barnet. Det holdt på i flere uker, og du har min fulle sympati. Det var umulig og sove om natta for det gjorde så vondt, men hver gang det virket som det "kom i gang" stoppet det like fort. 3 dager etter termin satte maseriene i gang igjen, men tok seg litt opp etterhvert. Så ble det stille et par timer og så startet det opp for fullt. Jeg trodde heller ikke at det kom til å starte på den måten, men det gjorde det. Jenta lå langt nede, men det ble ikke noe problem (alle mine tre har vært langt nede). Ønsker deg lykke til og håper du snart har jenta di i armene. Det tar veldig på å gå og vente med masse vondt. Tenker på deg og føler med deg.

2009-02-05 @ 16:35:29
Postat av: camilla

hej,jag fick med barn nr 1 så som du beskrev,dvs att det vart svullet o jag fick mitt i alla värkar hålla igen,o det gick ju bara inte när kroppen ville krysta,,en jätte jobbig förlossning på 15 tim,puh!! (det började med en blödning o när vi kom in så stack dom hål på vattnet så satte det igång) men fick dra med sugklocka till slut för värkarna blev svgare iom att jag hållt på så länge..

var HELT SLUT!!

sen med barn nr 2 så hade jag förvärkar flera ggr men sen en kväll när vi satt o kolla på Troja så började det igen,och då var det i början ca 10 min emellan,,o när vi insåg att det var ihållande så ringde vi men fick ej komma riktigt,sen höll det på hela natten o var nere i 6 min,då ringde vi o sa att det var på gång,,vi åkte in halv 8 på morgonen och då var det panik!!hade typ 3 min emellan,så fort in o sen gick vattnet när vi var på rummet på sjukhuset,fast inte allt vatten,sen började krystvärkarna och prinsessan kom ut 11.57 :) så var det för mig iallafall med barn nr 2.

Du ska se att det går perfekt för dig,barn nr 2 är oftast lättare och du har ju gjort de här förut ;)

sen är ju alla olika så det är så svårt o jämföra.

mvh camilla

2009-02-05 @ 16:38:28
Postat av: Andrea

Min son var oxå väldigt djupt nedsjunken vilket gjorde att jag fick krystvärkar ca tre timmar innan det egentligen var dags för dom. Jag upplevde inte det som speciellt jobbigt fast visst var det svårt, nästintill omöjligt att inte krysta hela kroppen vill ju. lycka till!!

2009-02-05 @ 16:44:22
Postat av: Charlotte

Min son låg långt ner och jag hade förvärkar i många veckor innan det satte igång. I efterhand konstaterade jag och bm att jag förmodligen smygöppnat mig dessa veckor med förvärkar. Förvärkarna slutade vid midnatt dagen innan han föddes och sen gick vattnet fyra timmar senare! Sen gick det ganska snabbt. Vid lunch föddes han efter 25 min krystning. Lycka till!!

2009-02-05 @ 16:45:43
URL: http://lotties.webblogg.se/
Postat av: Tina

Med barn nummer 2 hadde jeg forverker/rier i 3 dager,den 4 dagen hadde jeg ondt og spiste alvedon,fikk en sterk rie nar jeg stod pá kjokkenet som gjorde skiiiiiiiiit ondt,gjikk pá toaletten,men da fossade de vatten nar jeg skulle tisse,ringdte sjukhuset,trodde vattnet gikk...dei sa jeg skulle vente en stund til. gikk a la meg pa sengen og kjennde at de rann noe i trosene...gikk pá toaletten og da blödde jag..skit redd...dro til sjukhuset med en gang.... da jeg kom fram hadde jeh en ápning pá 9cm... haha... efter det tok de 1 time sá var prinsen ute. Men med andre barnet gikk födselen veldig hurtig... ingen smertestillende..sjukesöstra fikk sjokk da jeg kom inn og ville begynne á trykke ut bebisen..hahah..lite roligt var det.. (vet at jeg blander svensk og norsk... har svensk mann ;) )

LYKKE TIL MED FÖDSELEN..ALLT KOMMER TIL Á GÁ BRA!!!

2009-02-05 @ 16:46:02
Postat av: Jenna

Ut och promma lite med dig så sätter det nog mer igång :) KRAM

2009-02-05 @ 16:57:25
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: alec

åh det låter som att det är nära... kanske ska du röra mycket på dig.. om du orkar

2009-02-05 @ 16:58:34
URL: http://alecstar.blogg.se/
Postat av: sL

vad kul att du läser min blogg :D

http://sandraal.blogg.se

2009-02-05 @ 16:58:36
URL: http://sandraal.blogg.se/
Postat av: emelie

jag vill också ha bebis :(

2009-02-05 @ 16:59:34
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej!

Jag hade mer eller mindre förvärkar från ungefär vecka 32. Var öppen ungefär 1 cm i vecka 35 och hade väldigt täta sammandragningar så jag fick Bricanyl och fick sova över en natt på förlossningen. Dagen efter då jag kom hem så började slemproppen att lossna. Min lilla tjej var redan fixerad i samband med detta. Dagen innan hon föddes så hade jag en ganska så molande värk i livmodern och i ryggslutet och jag var riktigt trött. Dagen efter (samma dag som hon föddes) så hade jag sammandragningar som gjorde ganska ont men jag trodde inte att det var riktiga värkar förrän jag kom in på förlossningen. Då var jag helt öppen så de tog hål på fosterhinnorna så att vattnet gick. Vi kom in på förlossningen 16:55 och ut kom hon 18:05. Så fort och lättsamt trodde jag aldrig att det skulle kunna vara. Dock så var det ju smärtsamt ;). Så jag tycker inte att det har varit en nackdel med att hon var fixerad så länge. Hon föddes 10 dagar före BF.



Hoppas att allt går bra för er och att ni snart får ha eran lilla tjej hos er!! Lycka till :-) Kram

2009-02-05 @ 17:00:14
Postat av: Anna

Hej Josefine!

Såå spännande och givande att läsa din blogg!

appropå bebis som ligger VÄLDIGT lång ner, det gjorde min William när han låg i magen, och det resulterade i att han låg och "retade" till alldels förtidaga krystvärkar, fick sammanlagt krysta ordentligt i 3½ timme. Det var PINA! Aj aj aj vad det gjorde ont, men du vet ju att allt är värt det tillslut;)



Läser med spänning :)

2009-02-05 @ 17:02:23
URL: http://annamariejoephine.blogg.se/
Postat av: Karin

Håller tummar o tår att allt ska gå bra.

Har tyvärr ingen bebis så jag har inga knep att förmedla...

Kram K

2009-02-05 @ 17:11:58
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: Birgitte

Når jeg fødte mitt 2. barn, hadde jeg forverker (mensmurring) hele dagen. Men ikke så vondt at jeg måtte ligge e.l. Klokken 23 ble de sterkere og vi dro til sykehuset. Da hadde jeg 7 cm åpning!!! Kun 3 timer på fødestuen - og "plopp" så var bebi ute... Gikk så mye lettere og raskere andre gangen. Lykke lykke til,

2009-02-05 @ 17:12:25
Postat av: Madeleine

längtar till jag blir äldre och får barn :)

2009-02-05 @ 17:12:28
URL: http://coralchic.blogg.se/
Postat av: Ann

Hej Jessica!

jag skrev till dig innan och berättade om min snabba andra förlossning på 15 min (min första tog 50 timmar) När jag skulle föda för andra gången trodde jag inte själv att förlossningen hade börjat. Trodde att de var förvärkar. Jag gick och duschade och småpysslade lite. Att jag åkte till sjukhuset berodde på att jag hade rejäla förvärkar flera månader före beräknad förlossning. Hade tidigare också haft några missfall. Så syftet med min resa var att stoppa upp värkarbetet. När jag kom fram efter 15 min resa i bil var jag fullvidgad och då stoppar man inga barn även om det är två månader förtidigt, för då vill dom komma ut! Så andra gången behöver inte värkarna va så kraftiga att man ens tro att förlossningen har startat. Du har antagligen mycket mindre med tid på dig denna gången. Andra gången bruka gå både fortare och lättare. Då har ju kroppen redan tidigare ställt in sig på förlossning. När jag kom till förlossning så blev det ett stort hallå, för de sa att barnet låg på tvären, men det gjorde han inte. Han hade sjunkit ned så långt så han va nästan framfödd. Kom ihåg att det kändes läskigt att gå från bilen till förlossningen. Det kändes som om bäckenet blivit överrörligt och instabilt. Men då förstod jag inte vad det var.För mig gick det så fort att föda andra barnet så jag kände mig nästan lite lurad, som om jag inte riktigt förstod att det var klart. När jag skulle föda mitt första barn tänkte jag att jag skall vara hemma tills jag verkligen inte står ut med och sen i bästa fall är det ca 8 tim kvar. Men så kan man inte tänka andra gången för det går iregel mycket snabbare. Det kan vara så att din förlossning har satt igång redan fast du själv tolkar det som förvärkar. Många kramar till Er alla. Håller tummarna. Det kommer att gå så bra och snart är fyra! Många kramar på er alla!

2009-02-05 @ 17:12:47
Postat av: Nikki

nej gud vad söta de är!

har du haft en bra dag?

2009-02-05 @ 17:14:37
URL: http://baranikkis.blogg.se/
Postat av: MARIAH

vad leker du? vadå prinsessa. jag är det.

2009-02-05 @ 17:15:40
URL: http://merlys.blogg.se/
Postat av: Mamma 20 år

Hej

Jag hade förvärkar två dagar innan, till slut orka jag inte mer, förvärkana förvandlades till riktiga värkar, så när det var 5 min mellanrum mellan dem så åkte jag in, tur va det, jag var sista personen som fick komma in för det var fullt i malmö, lund och helsingborg!

Kramar

2009-02-05 @ 17:17:57
URL: http://meandmyprincess.blogg.se/
Postat av: Maria

Min andra låg oxå långt nere. Kände det inte som något problem, om jag nu inte var ute och gick för fort...

Jag hade "förvärkar" ett par dagar innan.



Kan säja att förlossningen gick jätte bra... Min BM sa att kroppen har ju gjort detta en gång innan, så den vet vad den skall göra...



Lycka till

2009-02-05 @ 17:23:04
URL: http://minajagochlea.blogg.se/
Postat av: Emma

jag kan tyvärr inte svara på några av dina frågor, men jag kan säga att jag tänker på dig och att jag hoppas att allt kommer gå bra!!:)

2009-02-05 @ 17:23:34
URL: http://misslindholm.blogg.se/
Postat av: Gisela

Hej!!

Alla mina tre prinsesor har legat mycket djupt fixerat från v 32. Bara pos att säga om detta. Första tog lite tid att öppna mig, men när jag väl öppnade mig gick det gått fort, tre krystvärkar och hon var ute. 2:an och 3:an gick fort. Öppnade mig jätte snabbt, och två krystvärkar så var de ute. Med 3:an gick vattnet nästan samtidigt dom hon kom =) Bara pos för mig att de legat så djupt fixerade, inte behövt krysta så länge, 4-10 min.

Du ska inte vara orolig. Det är bara att honligger långt ner, så är det arbetet avklarat.



Hade mycket förvärkar som sedan övergick i riktiga, fattade inte attddet var på riktigt. Tur var hade jag tid hos min bm som undersökte mig och sa att jag var 3-4 öppen, tappen helt borta ochhon kände huvudet. Hade då endast lite lätta förvärkar. Åkte in trotts 10 min mellan ochinte så jobbigt på bm inrådan. Var öppen7 cm när jag kom in (10 min mellan) 1 1/2 timme efter var hon ute =)



(3:an var mycket djupt fixerad redan v 32 och de var helt övertygade om att jag skulle föda tidigare, minst 1 vecka men troligtvis 2 v, det var ju dessutom 3:e barnet.... Hahahahaha trodde de ja, gick över 8 dagar, och fick på alla hjärtansdag 08 =) )





Lycka till, och ut och gå, med dig =) Väntar spänt på fortsättning!!! KRAM

2009-02-05 @ 17:26:56
URL: http://familjene.blogg.se/
Postat av: Fia

Hej!

Med tanke på att du inte fått ett barn för så länge sedan så kommer nog denna förlossning att gå väldigt snabbt. När jag väntade barn (inte nyligen :)) så sa man att om man hade mycket förvärkar så var en stor del av "jobbet" redan gjort! Detta kommer att gå helt superbra för dig och jag tror att din baby snart tittar fram :)

Kram Fia

2009-02-05 @ 17:27:38
URL: http://hemmaariskedlo.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej Josefine!! Jag ville bara kika in och tala om hur fin blogg jag tycker att du har! Det är sååå spännanade att följa dig tillsammans med din familj och nu din graviditeten som är inne på de sista dagarna. Du är en stor inspirationskälla och jag mår alltid så bra efter att ha besökt din sida. Jag önskar dig all lycka med förlossningen och det ny livet som är på väg!! Kram från J

2009-02-05 @ 17:30:03
URL: http://yessicas.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag vill önska dig lycka till när din lilla dotter väljer att komma ut. Hoppas ni får träffa henne snart!



Jag tycker att det är BRA att du raderar alla reklamkommentarer.



Kram Annelie

2009-02-05 @ 17:33:52
Postat av: Maja

Jag hade sjukt mycket förvärkar, många kvällar (speciellt kvällar) innan det helt plötsligt inte avtog framåt midnatt (som det brukat) utan satte igång ordentligt! När jag kom in (och trodde jag skulle bli hemskickad!) hade alla förvärkar öppnat mig hela fem cm! Någon timma senare togs det hål på hinnorna och två timmar senare kom han ut! FANTASTISKT! Och han låg definitivt fixerad och långt ner, och det gick FORT! :-) Har bara supererfarenheter av detta.. hoppas verkligen det går bra för dig/er nu! massa lyckönskningar! kram!

2009-02-05 @ 17:34:51
URL: http://majao.blogg.se/
Postat av: jennifer

jag håller mina tummar, jag hade värkar i flera dagar, men e du orolig så finn BB där för dig, tveka aldrig på de!!!



Lycka till!! kram jennifer på Allt För Barn

2009-02-05 @ 17:42:48
URL: http://alltforbarn.blogg.se/
Postat av: ÄLIN

Hej!

Min dotter fixerade sig innan v 35 o låg o tryckte långt ner efter det. Mina första värkar känndes precis som förvärkarna, men de kom regelbundet och blev längre och ondare. Krystvärkarna påverkades inte av hur långt ner hon låg. Det var iofs min första. Sitt o tryck på värktimern så får du upp ett diagram över värkarna och ring till förlossningen och fråga om du undrar! Hoppas allt går fint!

2009-02-05 @ 17:43:29
URL: http://kattenmusentiotusen.blogg.se/
Postat av: maggie

hoppas det går bra på förlossningen =)

2009-02-05 @ 17:49:43
URL: http://magsen.blogg.se/
Postat av: Madde

jag ääälskar din blogg!

2009-02-05 @ 17:56:12
URL: http://madduh.blogg.se/
Postat av: Fanny

Ha en trevlig kväll !

2009-02-05 @ 18:30:52
URL: http://teameriksson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Kanske inte mycket till din hjälp men jag ska ha mitt första barn om några veckor och enligt min barnmorska ligger barnet väldigt långt ner hos mig. Inte så vanligt så tidigt enligt henne men det ska inte vara några problem för vare sig mig eller barnet. Kanske inte hjälper dig något som sagt...

Hoppas att den lilla krabaten kommer snart och lycka till då =)

2009-02-05 @ 18:47:18
URL: http://lafamila.blogg.se/
Postat av: frida Cecilia

Med tvåan o trean har båda varit fixerade långt ned, jag har inte upplevt att jag varit tvungen att hålla emot när jag öppnat mig.

Med trean hade jag väldigt mycket förvärkar, men jag lovar att du "förstår" o känner när det är på riktigt.

Tänk på att under förvärkarna öppnar du dig lite, o det gör ju ditt "riktiga" förlossningsarbete "lättare".

Varma lycka till kramar/ Frida

2009-02-05 @ 18:53:48
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: mamma till V -04 & D -05

När vi fick vårt andra barn så startade det hela m. förvärkar ja. Dessa blev mer och mer intensiva och mitt i natten vaknar jag av att jag hade så fruktansvärt ont att jag inte kunde vara hemma längre. Sonen föddes på förmiddag.



Så visst låter det som att det kan vara på G riktigt nu !!!!

2009-02-05 @ 19:00:02
Postat av: Tania

Besök min blogg där du kan vara med i MASSA MASSA tävlingar!

tiiintiiin.blogg.se

tiiintiiin.blogg.se

tiiintiiin.blogg.se

tiiintiiin.blogg.se

tiiintiiin.blogg.se

2009-02-05 @ 19:05:48
URL: http://tiiintiiin.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hej Josefine! Har "bara" fött ett barn. Var inte helt öppen när mina krystvärkar kom så jag fick hålla mot en halvtimme. DET svåraste under hela förlossningen eftersom hela kroppen trycker ut barnet. Lite som att hålla sig när man VERKLIGEN måste på toa ;) Sedan hade jag krystvärkar i tre timmar då jag fick krysta men vår son ville bli där inne så efter tre och en halv timme krystvärkar förlöstes vår son med akut kejsarsnitt. MEN ingen sa något till mig om att det skulle vara farligt. Sen är ju alla förlossningar olika. Man ska lyssna till sin oro men även försöka stilla den genom att tänka att det inte kommer hända något illa. Inte alltid det lättaste. Håller tummarna här från Skåne. Lite avis för att du får föda igen. Själv kommer jag aldrig våga. STORA kramar M!

2009-02-05 @ 19:06:41
URL: http://bebisfabriken.blogg.se/
Postat av: Anonym

KOLLA IN MIN TÄVLING - vinn sötaste trosorna/ 2 vinnare!



doode.blogg.se

2009-02-05 @ 19:10:23
URL: http://doode.blogg.se/
Postat av: Anonym

KOLLA IN MIN TÄVLING - vinn sötaste trosorna/ 2 vinnare!



doode.blogg.se

2009-02-05 @ 19:10:24
URL: http://doode.blogg.se/
Postat av: malin

Hoppas du får din lilla flicka snart, så du slipper dom onda förvärkarna.

2009-02-05 @ 19:11:44
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Maria

Med Alwin (första) hade jag inte mycket känningar innan. Han låg långt ned enligt BM och då det startade var det med vatten och direkt RIKTIGA värkar med 2 minuter mellan. Allt gick jättebra och efter några timmars värkar kom krystvärkar i 30 min sedan var han ute. Alla som sagt innan att jag som förstföderska dels skulle gå över tiden (födde tre veckor innan BF med helt normalstort barn) och dels skulle ha en låång förlossning (tog ca 6 timmar från noll känning till bebis ute :) allt gick dock i rätt ordning och jag hade en underbar förlossning! Nu väntar jag på nästa som jag hoppas sker snart! Bebis ligger låång ned och är fixerad sedan ett par veckor. Jag tror att den kommer några veckor innan precis som Alwin! Det känns så :) Stort Lycka Till - jag tror du är väldigt nära nu!!

2009-02-05 @ 19:13:39
URL: http://m4ri4.blogg.se/
Postat av: Marika

Hej Josefine.

Vill bara säga att jag älskar din blogg, har följt den väldigt länge nu, har varken barn eller tanke på det än men denna sidan kan jag inte slita mig ifrån.

Jag bara längtar tills jag får en egen lite familj jag med!

Hoppas att allt går bra med bebis! Jag längtar.

kram

2009-02-05 @ 19:25:09
Postat av: Jenna

Min yngsta lillebror som nu är 8 år vägde 6050 när han föddes :) Big boy!



Får se om din är något mindre än honom ;)

KRAM PÅ DIG!

2009-02-05 @ 19:25:18
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: A-K

När jag fick nr 2 så hade jag förvärkar hela dagen. Halv åtta på kvällen åkte vi in då de började göra liiite ondare. Min bm hade sagt åt mej att åka in så fort jag kände nåt eftersom nr ett kom snabbt.

Iaf så hade jag förvärkar eller småvärkar fram tills kl ett på natten.

Då sa bm åt mej att jag skulle få sova med lite bricanyl eftersom de förmodligen inte skulle ske så mycke mer den natten. Tjugo i tre på natten e han född. Så från förvärkar,till riktiga värkar som kom så fort jag fått bricanylen så va han ute på inte ens 2 timmar :-)

Så för mej började de alltså med förvärkar som övergick i riktiga andra gången :-)

Första gången startade med vattenavgång.

Massa svammel från mej.

Hoppas de e på g åt dej nu,de tror jag allt att de är.

Kram från Anna-Karin

2009-02-05 @ 19:32:44
Postat av: jessica

När jag väntade vår andra lilla sessa så hade hon fixerat sig väldigt lågt ner 3 veckor före BF, kändes ibland att man satt på hennes huvud,knepig känsla. Hade aldrig några förvärkar. Det satte igång kl tre på natten med värkar som det var ca ½ timme emellan. Vi for in till BB nio på morgonen (man vet ju aldrig hur fort det skulle gå då vi hade barnvakt att ordna). Värkarna var då med 15 min mellanrum.

Värkar av och an till sextiden på kvällen. Då tog de hål på vattnet och bebisen sjönk ner, på en kvart med regäla krystvärkar var hon född.

Så var det för mig andra gången, kort förlossning då min första tog 26 timmar.

Lycka till Josefin!

2009-02-05 @ 19:33:38
Postat av: Maria

Du har fått en utmärkelse av mig. Kika in och titta vetja!

2009-02-05 @ 19:34:06
URL: http://mimidolls.babyblogg.se
Postat av: Emma

åh så spännande! får se när lilltösen bestämmer sig för att titta ut, tror de flesta här inne väntar med spänning ;) en massa lycka till. kramis

2009-02-05 @ 19:36:41
URL: http://emmarias.blogg.se/
Postat av: Tess

kolla gärna in alla mina rum längre bak i bloggen finns på biorummet sovrummet stora å lilla badrummet

idag visar jag Havannahs barnrum

2009-02-05 @ 19:37:37
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Emma

Min son (som nu är snart 2 år och helt otroligt underbar =) Fixerade sig väldigt tidigt och "låg långt ner" länge. Förlossningen gick fort och smidigt. Jag tror att det är positivt att barnen gör det. Jag hade också mycket förvekar så jag tror liksom att en del av "jobbet" är gjort då innan (!?...min teori =) De är starklara att komma ut till ett liv utanför magen. Lycka till med allt!

2009-02-05 @ 19:58:19
Postat av: RESESNACK.

vad roligt att snart få en bebis till :D hoppas det går bra!

2009-02-05 @ 19:59:13
URL: http://resesnack.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vill önska dig all lycka till när du nu snart får träffa ditt mirakel. Kram

2009-02-05 @ 20:07:32
Postat av: Alexandra

Hej,

TYcer din blogg är super mysig. Det får mig att vilja skaffa bar på en gång! Lycka till när det lilla underverket vill titta ut!



Kram

2009-02-05 @ 20:09:54
Postat av: Bea :)

Lycka till med förlossningen och jag önskar allt gott till er i din familj. :)

2009-02-05 @ 20:16:42
URL: http://bieatch.blogg.se/
Postat av: Hanna Maria

Den 6:e är ju imorgon! :) Kan inte svara på dina funderingar men önskar gärna lycka till och hoppas allt går bra! Kramis

2009-02-05 @ 20:16:46
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: hanna

Lycka till med förlossningen och bebisen, vill inte skrämma dig med berättelser om min förlossning, säger bara att jag hade värkar i 48 timmar med ca 3 minuters mellanrum och det slutade uppe på operation me sugklocka, men vad jag förstått så är det väldigt ovanligt. Lycka till!! följer din blogg varje dag. Kramar

2009-02-05 @ 20:18:22
URL: http://ciymama.blogg.se/
Postat av: Cilla

Hej! Jag kan tyvärr inte delge någon historia då jag ej har fött barn men jag vill ändå gärna lämna avtryck här då jag följer din blogg dagligen och håller tummarna för er och hoppas att lillan kommer ut snart! Du verkar vara stark så det kommer att gå suuuuper!! :)

Många kramar från Cilla

2009-02-05 @ 20:22:40
URL: http://cijo.blogg.se/
Postat av: Sofia

Men om det inte blir bättre med ett varmt bad, så sägs det väll att det inte längre är de vanliga förvärkarna, utan att de övergått till riktiga? Har för mig det iallafall..

2009-02-05 @ 20:48:50
URL: http://fialuringens.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag har inga barn men jag tycker det är så härligt att följa dig! Du verkar som en underbar person!

2009-02-05 @ 20:52:48
URL: http://annelili.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Håller tummarna för att hon snart är ute nu. Och det kommer nog gå så bra ska du se.



Kram :)

2009-02-05 @ 20:59:40
URL: http://endofdiscussion.blogg.se/
Postat av: Erika

Lycka till med förlossningen!

Mina 3 har också sjuknit i och med att jag öppnade mig, och förlossningarna har gått ganska fort alla och jätte bra.

Det kommer att gå jätte bra ska du se =)

Hälsningar från Sundsvall =)

2009-02-05 @ 21:10:08
URL: http://mammamuratovic.blogg.se/
Postat av: Anna

Under min andra graviditet var bebis fixerad extremt långt ner på slutet (så långt ner att bm missade huvudet och trodde att hon hade vänt sig men det var axlarna hon kände som rumpan). Förlossningen var en riktig drömförlossning så jag tror inte det är nån nackdel att vara fixerad långt ner, förutom att det känns som om ungen ska ramla ut;). Lycka till, snart är hon här!

2009-02-05 @ 21:19:36
URL: http://litenoettrig.blogg.se/
Postat av: Becca

Jag hade väldigt mycket förvärkar av och till hela sista månaden. Plötsligt, en dag, hade jag inte en enda förvärk utan en konstig känsla i kroppen. Denna känsla ledde senare samma dag till att vattnet gick. Värkarna kom dock inte igång som önskat utan jag fick värkstimulerande dropp.



Huvudet var djupt nedträngt i bäckenet så vid en första anblick sa de att det inte skulle dröja länge innan bäbis var ute.



Tyvärr öppnade jag mig inte, och huvudet tryckte på mer och mer, så förlossningen slutade i ett akut snitt.



Huvudsaken är ju att bäbis kom ut ok och att vi båda mådde bra men just den där turbulenta dagen blev ju inte som man hade hoppats och tänkt.



Men det tar vi igen nu = )



Håller en tumme för dig varje dag jag går in och läser nu! Att det snart ska va dags att få hälsa på bäbisen!

2009-02-05 @ 21:21:54
URL: http://beckystoneheart.blogg.se/
Postat av: Mary

Å vilka små sötingar.

2009-02-05 @ 22:26:44
URL: http://myranmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0