Sol och kommentarer!

Det är så härligt med SOL ute! Jag ska hämta Elian på dagis med vagnen tänkte jag, det tycker han om. Det är ju så spännande att åka t-bana och sen hämta Pappa på jobbet ;-) Just nu sitter jag hos Mille på Familieklinikken och ska strax få min modningsakupunktur. Vart man än kommer nu så säger dagis, jordmor och nu här på akupunkturen: Ingen bebis ännu? Jag känner mig nästan lite skyldig för att hon fortfarande bor i magen.

De flesta omkring mig som jag inte känner tror att det är mitt första barn och tror inte jag alls vet vad som väntar. Men det gör jag ju och därför är det extra svårt att ta till sig kommentarer som: "Njut lugnet medans du kan" ( något jag själv kan tänka om förstagångsmammor som "bara" har magen och sig själv att tänka på.) Jag har ju redan full rulle hemma och bara längtar att starta familjen som fyra. Men nu känns det väldigt nära. MAX 20 dagar tills vi får möta miraklet - overkligt.

Slut på svammel!


Kommentarer
Postat av: carro

Tröttnade lite på det till slut. "Nej helt uppenbart ingen bebis ännu, vad vill du att jag ska göra?" Jag ville ju också att hon skulle komma ut när jag gått 11 dagar över tiden :)

2009-02-02 @ 14:05:40
URL: http://kalorin.blogg.se/
Postat av: madde

ja gud så spännande...

Det e så jobbigt att bara gå och vänta.. men hoppas du slipper bli gångsatt. Det blev jag och det blir ju så långdraget...



kram

2009-02-02 @ 14:10:27
URL: http://elliesdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, jag måste skratta! Och vem tror de pojken är på alla bilderna då? T.o.m på din presentationsbild är det ju lill E..hahaha..besserwissrar everywhere..

2009-02-02 @ 14:15:53
Postat av: Lisa

åå men kom fram nån gång då! loggar in varje dag ihopp om att sessan ska ha tittat fram! :) förstår att du börjar bli otålig när jag är det som inte ens ska föda haha :P

Stor kram på dig!

2009-02-02 @ 14:27:12
Postat av: Erika

Spännande spännande, min lilla tjej kom prick på BF, så hon var punktlig minst sagt :-) det kanske din lilla tjej också är! och nu ligger din lilla i startgroparna och laddar upp ;-)

2009-02-02 @ 14:31:31
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Siw

Det går ikke an å ta det med ro på samme måte som man kunne gjøre da man ventet nr.1. Man har jo en liten en hjemme som ikke tar hensyn til at magen vokser og at ting er tyngere for mamma. Fordelen er imidlertid at man faktisk vet hva som er i vente, og dermed er man både sikrere på seg selv og mer forberedt. Jeg syntes det på mange måter var lettere å bli tobarnsmamma sammenlignet med da førstemann kom inn i famlilien med brask og bram! Lykke til!

2009-02-02 @ 14:51:00
URL: http://heftigogbegeistret.blogspot.com
Postat av: Ann

Nu är det nära nära nära;) kramar/ Ann

2009-02-02 @ 14:56:03
URL: http://thelittlemermaid.blogg.se/
Postat av: Isa

Vad spännande att gå och vänta, men jobbigt också förstås. Det där om att man ska njuta av lugnet tycker jag gäller alla, oavsett antal barn hemma. Det är stor skillnad på ett och två barn, men det positiva överväger förstås!! Fram tills vår tvåa var 6månader kände jag mig som superwoman som orkade allt. Sen förstod jag vad tvåbarnschocken var/är..:-) Men jag väljer att försöka se det positiva i allt och det finns inget så underbart som att se se våra två små troll tillsammans här hemma.



Lycka till!!

2009-02-02 @ 14:59:28
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: roofius

Väldigt fina bilder och fin blogg!

vill passa på och fråga varför din blogg inte finns på

http://www.bloggtrafik.net ?

2009-02-02 @ 15:02:40
URL: http://roofius.com
Postat av: Madde

Härligt med sol men idag har vi väldigt kallt nere i SKåne Inte vana vid denna kyla

2009-02-02 @ 15:21:31
URL: http://angelwing.blogg.se/
Postat av: tiniii

mmm SOL verkligen PIGGAR upp en!!



härlgit! längtart ill sommaren !!!

2009-02-02 @ 15:39:01
URL: http://kissme.blogg.se/
Postat av: Åsa

Håller med dig! Kände som du den sista tiden i av min graviditet. Kommentarer som "Är inte du och föder barn.." och liknande är SÅ onödiga. Jag kan ju bara tala för mig själv men det är så mycket tankar som rör sig i huvudet innan förlossningen, hur det ska gå, oro för att ngt ska hända, enorm längtan, trötthet..osv

Nej, fina komplimanger och peppande ord är det man behöver istället för dessa kommentarer!

Många kramar från Åsa

2009-02-02 @ 15:40:39
Postat av: sthlmBEAT [E L I D A]

vad roligt med en till baby!

2009-02-02 @ 15:44:34
URL: http://sthlmbeat.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur vet ni att det är en tjej ?

2009-02-02 @ 15:47:31
Postat av: camilla

hej,vet ej om du kanske missade min undran i tidigare inlägg men de va en undran vad din tv bänk heter? är på jakt efter en ny så vill gärna veta vad din heter från ikea,för den va jätte fin,

2009-02-02 @ 15:58:45
Postat av: Linda

vad skönt att allt är bra med den lilla i magen. Ja man brukar bli ganska trött på de där kommentarerna om att bebisen inte har kommit. och alla som ska gissa hela tiden "jag tror på XXX" eller "jag drömde att hon kommer den XXX". arghhh så trött man e på det i slutet. ha det bra!

2009-02-02 @ 16:17:37
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Anna-Bea

Oj vilken fin blogg du har :o) Har last ett tag men nu bestamde jag mig for att skriva. Ar det okej om jag lankar till din blogg pa min blogg?



Sjalv foddes jag i Solleftea men vaxte upp i Harnosand och Stockholm :o)



Tack for ditt blogginlagg om recept pa Semlor. Jag bor i England och har alltid svart att hitta farsk jast men receptet pa semlor (i ett utav svaren) var med torrjast, sa NU ska det bakas!



Lycka till med nya bebisen och allt annat <3



Hilsen fra,

Anna-Bea

2009-02-02 @ 16:20:03
URL: http://immovingback.co.uk
Postat av: Anna-Bea

Oj vilken fin blogg du har :o) Har last ett tag men nu bestamde jag mig for att skriva. Ar det okej om jag lankar till din blogg pa min blogg?



Sjalv foddes jag i Solleftea men vaxte upp i Harnosand och Stockholm :o)



Tack for ditt blogginlagg om recept pa Semlor. Jag bor i England och har alltid svart att hitta farsk jast men receptet pa semlor (i ett utav svaren) var med torrjast, sa NU ska det bakas!



Lycka till med nya bebisen och allt annat <3



Hilsen fra,

Anna-Bea

2009-02-02 @ 16:20:49
URL: http://immovingback.blogg.se/
Postat av: Maja

Håller med tidigare kommentarer; du har verkligen en fin blogg! :)

2009-02-02 @ 16:47:00
URL: http://waitingforamiracle.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh..jag har en känsla av att bebisen kommer antigen idag, eller senast i slutet av veckan,..

2009-02-02 @ 16:57:41
Postat av: Josefine

Jag menade folk typ i butiken och överallt som ej känner mig som tror att det är min första! :)



Tv-bänken är en kombination av BESTÅ ifrån IKEA!



KRAM på er!

2009-02-02 @ 17:54:53
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: KarolinaN

Men man kan faktiskt "njuta lugnet" när man har ETT barn, jag vet att man inte kan tro det men det är bara så. "Ett barn är inget barn" stämmer. Tro mig. Kanske var de så "de" menade dessa som skrev inläggen..

Jag var nästan lite upprörd när man fick det uppvaknandet när man fick andra barnet. Varför hade ingen berättat eller sagt nåt om att det tar enormt på krafterna att vara tvåbarnsmor... Man blev ett företag hemma nästan! Men man vänjer sig och växer in i rollen och man älskar ju sina barn så otroligt mycket men man får som tvåbarnsförälder ta 118 kliv åt sidan om man säger så! Kram på er!

2009-02-02 @ 18:44:23
Postat av: Kristin

For en skjønn blogg. Du virker som et fint menneske :)



Jeg syns det er så moro med modningsakupunktur. Kjenner mange som har tatt det, og tok det selv. Til slutt føder man jo, men jeg har ingen erfaring med at fødselen kommer tidligere pga. akupunkturen ;). Men det er en hvilestund som føles god, og det er kanskje det viktigste (i allefall for meg).



Lykke til med fødsel uansett når dagen måtte komme. Jeg titter spent innom hver dag.

2009-02-02 @ 19:00:59
Postat av: camilla

tack för svar,men hur menar du med kombination? måste man inte köpa en sort eller kan man mixa själv? vad är det mer än bestå? tack för besväret.

2009-02-02 @ 19:04:20
Postat av: camilla

fanns massa olika bestå,vilken menar du??

2009-02-02 @ 19:31:47
Postat av: HildeS

Hei Josefine!

Hvis du ser på det siste innlegget på bloggen min så ser du hvilket mirakel du har i vente,nemlig søskenkjærlighet...bilde av jentene mine som sover sammen:-)



Skjønner jo at det er forskjell når man har en allerede, så om du ikke nyter roen mens du kan så kan du ihvertfall slappe av og lade opp nå mens du kan...men det tror jeg du er flink til også. Elian er jo stor(min var 15 mnd da jeg fikk baby igjen) men det blir jo full rulle og lite tid til ro med to i hus:-) Men du kommer til å elske det!!

2009-02-02 @ 21:21:32
URL: http://treprinsesser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0