På Bestemors jobb

Just nu ammar jag en fröken som sovit mest hela dagen! Vi klädde på henne innan vi besökte Bestemor och hon sov gott vidare i bilstolen.


En stolt Bestemor som jobbar på den helsestation vi går till. Där jobbar också min jordmor som jag gått till under båda graviditeterna så Ella inspekterades och beundrades!


Vi hälsade på damen som Elian gått till på sin tvåårskontroll och nu är Ella registrerad också!
Jag är väldigt nöjd med henne då hon är en dam som kan ge bra råd och tips, precis i min smak ;-)
Här får jag lite lugnande ord i samband med amningen igen. Det är fröken som måste lära sig gapa upp, vi ska träna träna och jag tycker redan hon blivit duktigare!



Pappa håller gärna så ofta han kan!



Kommentarer
Postat av: Anonym

såå fin lilletjejen är...



hoppas ni mår bra alla fyra. Kram!!!!

2009-02-10 @ 17:34:38
URL: http://originellt.blogg.se/
Postat av: Line

Så kjekt å ha en helsesøster i nærmeste familie når man ha baby :o)

2009-02-10 @ 17:38:22
URL: http://linlaa.blogg.no
Postat av: tess

NU bilder på köket upplagt... kolla å kommentera

å som sagt glöm inte bort å kolla längre bak i bloggen ifall du missat bilder på resten av huset..

har även super bra tips på att få mängder med besökare till just din blogg kram

2009-02-10 @ 17:38:24
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Mia

Ett stort grattis till den nya familjemedlemmen!Hon ser helt underbart fin ut! Jag har en liten undran om hur det är med ¨pappadagar¨ i Norge...är din E hemma med dig och familjen nu ett tag? Har ni funderat närmare på hur ni ska dela upp föräldraledigheten? Svara om du har lust...

Tack för en super-fin blogg som jag läser varje dag!!!

2009-02-10 @ 17:43:00
Postat av: Anonym

så sööööt.

2009-02-10 @ 17:47:13
Postat av: Angel

en sån liten sötnos

2009-02-10 @ 17:47:37
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: malin

så söta bilder:)<33

2009-02-10 @ 17:49:20
URL: http://maliinlillaa.blogg.se/
Postat av: malin

så söta bilder:)<33

2009-02-10 @ 17:49:34
URL: http://maliinlillaa.blogg.se/
Postat av: mar

åå, så søt Ella er ! :) herregud så nusselig i de søte klærme hun har ^^

2009-02-10 @ 17:55:24
Postat av: maria ö

Vad fina ni är!!!

Jag hade samma problem med E med amningen och jag vart rek. mellanlägg. Fast jag tycker att det förstör amningen, så det kan jag inte rekomendera...

Kämpa på och öva så blir det nog bra. Lycka till!!KRAMAR

2009-02-10 @ 17:56:04
Postat av: Karin

Hej på er, ni fina lilla familj!

Det är så kul att kika in och följa er utveckling dag för dag. Känner verkligen igen det där med amningen, min lilla Alice vill inte heller gapa ordentligt och är så fruktansvärt stark i käkarna att det inte går att trycka ner hakan på henne. Men nu har hon blivit en månad och det börjar äntligen ta sig med amningen! Men du ska veta hur många gånger jag gråtit mig igenom amningarna, speciellt på natten då man är så trött och kanske inte riktigt orkar engagera sig i att hon får ett bra tag... Hade sprickor och sår på båda brösten. Men så fick jag en amningsnapp och det var räddningen! Dels fick bröstvårtorna tillfälle att läka, dels fick Alice ett bättre tag eftersom hon var tvungen att gapa större. Nu ammar vi hur som helst utan den där nappen men den gjorde att jag inte gav upp, för det var nära. Amningsnappen finns att köpa på Apoteket och leksaksaffärer, de bästa kommer från ett märke som heter Medela. Ett litet tips om du har det kämpigt med såriga bröst!



Lycka till med er lilla familj!

Kram ♥

2009-02-10 @ 17:56:16
Postat av: mar

klærne*

2009-02-10 @ 17:56:28
Postat av: Therese

Gud vad mysigt det ser ut! :) Så underbart söt!

2009-02-10 @ 17:57:54
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Anonym

Hei på dere! Så utrolig skjønn liten Ella. GRATULERER! Får veldig lyst på en liten en igjen når jeg ser dere på bloggen.... og Maria virker superklar for et lite småsøsken :-). Kos dere, family 4! Klem fra Therese og Maria

2009-02-10 @ 18:02:59
Postat av: carinadenfina

Fina bilder! Ser dock ut som tjejen i svart bröstvårta syns...

2009-02-10 @ 18:50:53
URL: http://carinadenfina.blogg.se/
Postat av: Majsan

Hej och Grattis!



Jag har själv en liten tjej som "fyllde" 10 dagar idag.

>Jag är på jakt efter snygga kläder att amma i. har du hittat något roligt?

var har du köpt den svarta toppen på bilden?



hälsn M

2009-02-10 @ 19:05:21
Postat av: Anonym

Hej Josefine, grattis till lilla Ella.

Har bara en fråga, skulle du kunna förklara för oss vad bestemor och jordmor och allt vad det heter betyder, fattar faktiskt ingenting!



Hoppas ni har det jättebra! :)

2009-02-10 @ 19:10:32
URL: http://megalolz.blogg.se/
Postat av: malin

Så himla söt hon är!!

2009-02-10 @ 19:39:36
URL: http://alicesmamma.blog.se
Postat av: Maria

grattis till tjejen :) har en fråga ja har funderat på, vad är man om man är bestemor? =)

2009-02-10 @ 20:29:04
URL: http://byggmaria.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Hej Josefine!

Det där med amningen är ju en hel vetenskap;-).

Du får många goda råd här ser jag och det är ju bara för dig att läsa och prova eller strunta i det.

Jag vill bara säga att jag är säker på att det löser sig eftersom det funkade fint med Elian. Min erfarenhet av onda bröstvårtor (för det är det som är problemet eller?) är tyvärr att det blir värre för varje barn man får (jag har ju tre) men det ordnar sig alltid, man får helt enkelt bita ihop. Något man helt enkelt inte förväntar sig och då kan det kännas lite jobbigare. Men du är ju så positiv och målmedveten så du och Ella kommer fixa detta det är jag säker på.

Kram

2009-02-10 @ 21:40:12
Postat av: Karin

Kan sticka in med ett svar till de som undrade vad jordmor och bestemor är... Jordmor är barnmorska (kallas ju det även i Sverige, gammalt namn), bestemor är mormor/farmor och i detta fallet är det väl E:s mamma så det blir väl farmor då!

2009-02-11 @ 12:49:43
Postat av: Josefine

Tack snälla ni för tips! Vi satsar på att hon lär sig gapa och härdar ut. Har en kräm som lindrar något. =)



Har tyvärr inga bra amningsklädestips, jag kör på linne + tröja så jag kan dra upp tröjan och ned linnet!



Tack Karin för svaret på vad de olika orden betyder =)



KRAM!

2009-02-11 @ 13:03:11
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: barnmorskan

Ibland så kan faktiskt de smås munnar inte riktigt vara skapta till att kunna amma bra. Tänk att det ska var så svårt att informera de amningsstressade mammorna! Ibland funkar det inte med att träna! Kram!

2009-02-11 @ 15:12:16
Postat av: bellaa

Ser så mysigt ut ska få ett syskon om ca. 7 dagar:)

2009-02-12 @ 20:38:35
URL: http://bellaros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0