Hej i natten!

Igårkväll låg jag bara på soffan och hade ont i huvudet så jag tog en paracet, fick nakmassage av E och sen skulle vi lägga oss tidigt. Men då vi la oss började bebis att toksparka, som om hon tar spjärn för att komma nedåt... Inatt har jag inte sovit, Elian kom in nu kl 4 så vi låg och gosade och nu sover han igen. Jag börjar känna lite jobbiga känslor inför att evt lämna honom  men jag vet ju att så snart jag och bebis återhämtat oss så är vi hemma igen och är en familj på fyra.

Men att liksom överge honom känns fel och så ovant, ni som fött fler barn tidigare kanske kan förstå lite hur jag menar? Just nu äter jag knäckebröd med mjölk, har varit illamående igår och inatt och inte känt mig hungrig men nu så. Magen är jättekonstig, liksom spänd hela tiden och lite mer tom. Något är på g men det kan ju ta hur lång tid som helst. Ville bara säga hej i natten!

Kommentarer
Postat av: anna

Inte kul att inte få sova, hoppas att magen känns bättre snart och att den lilla flickan stannar inne ett tag till. Du ska inte känna dig skyldig för att du "lämnar bort" Elian... du blir ju en bättre mamma om du får vila lite. Kram

2009-01-07 @ 05:28:16
URL: http://anapanasiti.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej!



Får hoppas att allt går bra och att ni snart är fyra måste kännas fantastiskt. Tänkte höra med dej fall du har någon bra sida du kan tipsa om bröllopssaker inbjudningskort osv?



//Emelie

2009-01-07 @ 05:37:26
Postat av: Åsa

Men lilla gumman,såna tankar det kommer på natten när man inte kan sova.Inte överger du lilleman för att du åker på BB han har sin jättegoa pappa, mormor,farmor,farfar o resten av fam.Sen får han väl komma o hälsa på? (vet inte hur ni har det i Norge).Samla dina krafter inför det stora undret! Ha det gott o tack för en fin blogg.Kramar!!Åsa

2009-01-07 @ 05:50:07
Postat av: Therese

Oj så jobbigt att inte kunna sova, men iofs så sover ju inte jag heller på hela nätterna. . fins ju så mycket annat att göra, jag brukar sova typ varannan natt

2009-01-07 @ 06:18:03
URL: http://bubbelzone.blogg.se/
Postat av: Jonna Hansson

Godmorgon!

Kan verklige inte sluta att gå in på din blogg! Du skriver så bra, har så bra inlägg o denna bloggen är hur mysig som helst! Lilltösen är nog irig på mamma! =) Hoppas allt går bra! Tummarna hårt knutna!

2009-01-07 @ 06:25:59
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du blir ju inte borta ngt länge, så de känslorna är ju onödiga i allt "kaos" du går igenom nu. Försök att fokusera på det positiva... som du brukar. ;-)

Du överger ju inte honom, du har ju inget val, eller? Det känns starkt att använda ordet överge. Jag har två barn och jag känner tyvärr inte igen din känsla.

Lycka till...

2009-01-07 @ 06:33:38
Postat av: jennie

Godmorgon, hoppas du fick lite sömn sen i alla fall! Jag drömde om dig inatt, du berättade att du skulle få tvillingar och det var därför det brakat loss och gjorde ont och sparkades hit och dit...! :-) Men men, ett barn räcker nog fint och jag hoppas att det går brabrabra nu på slutet!! Kramar!

2009-01-07 @ 06:38:38
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: LillTuvan

Jag vet precis hur du känner! Jag kommer ihåg känslan så väl. Jag vet också att du egentligen inte behöver oroa dig, det kommer gå jättebra.

Jag åkte in natten innan vår lilltjej föddes och storebror fick vakna med faster och sova hos farmor och farfar en natt innan pappa kom hem igen. Han hade haft det hur bra som helst, kul när faster eller farmor hämtade och lämnade på dagis. Och sen var det jättespännande att hämta mamma och lillasyster på sjukhuset dagen efter hon föddes (jag var borta 2 nätter). Lillasyster hade två presenter till honom då han kom till oss på sjukhuset, en bok om fordon och 5 småbilar, det kommer han fortfarande ihåg.

Nu är lillasyster 1,5 år och idag börjar hon på storebrors dagis! Tiden går så fort. Det har varit många jobbiga dagar, men naturligtvis det är det värt varenda sekund! Vi älskar våra barn, de har det bra, och det är underbart att se hur mycket de älskar varandra, även om de bråkar ibland så kramas de och pussas mycket och leker och myser tillsammans.

Lycka till som 2-barnsmor. Det är spännande och underbara dagar som väntar.

2009-01-07 @ 06:46:41
Postat av: Ida

åhhh så spännande, då händer det nog nåt snart! =) man ska lita på sin intuition =)...

jag tycker inte du ska oroa sig såå för elian! du har nog å tänka på! under tiden du föder fram en lillasyster är jag övertygad över att du hittat den bästa barnvakten åt honom! min dotter var nästan 2,5 år när lillebror kom för snart 2 år sen å hon tyckte ju med det va spännande! vi pratade mycket om att mamma å pappa skulle åka till sjukhuset för att få lillebror så det var ju bara spännande när hon blev lämnad för hon visste att snart så.. vi hade snabbt stolta storasyster på BB med, tror lillebror var 4 timmar när hon kom.. hon var såååå stolt! sedan den dagen har hon fått vara med.. trots att hon bara var 2,5 år fick hon göra allt! jag tror det e viktigt att låta dom va delaktiga å inte behandla den nya som något som är ömtåligt å märkvärdigt! redan från dag ett satt vår stora med lillebror i knät å lekte =) jag menar visst är den nya familjemedlemmen något STORT, ett litet mirakel som e lika väderfullt som det första! men jag tror det e viktigt att inte var så överbeskyddande över den lilla/lille, låta storasyskonet vara med och låta den nya skrika lite om storasyskonet behöver uppmärksamhet!

stort LYCKA TILL-kramar

2009-01-07 @ 07:12:44
Postat av: Linn

Hej!

Du behöver inte oroa dig att du ska "överge" honom.. att få ytterligare barn är ju helt naturligt. Jag ska snart ha nr 3.. så jag vet..

Fokusera på att må så bra du kan. Elian förstår mer än du tror.

Lycka till

2009-01-07 @ 07:24:40
Postat av: Karin mamma till två

Hej läst din blogg nu ett tag men har inte kommenterat. När jag skulle föda Klara så kände jag likadant att lämna Ida fy vad jobbigt men det gick väldigt bra. Det jobbigaste för mig var när lillan fick RS viruset när hon var tre veckor gammal att lämna Ida då var jätte jobbigt fick bo på barnsjukhuset 5 dagar då det var super jobbigt. längtade fruktanvärt mycket efter henne då. MEn det var nog för att jag hade längatet efter just det där familj på 4.. Så blev det juinte riktigt. Men nu är allt toppen lillan fyller 1 om en månad och Ida är världens bästa storasyster. Vet du om det är mycket RS i Norge? Om du orkar hade jag tagit hem den store från dagis till lillan är ialla fall två veckor gammal sedan när hon kommer..

2009-01-07 @ 07:41:27
URL: http://idapricken.blogspot.com
Postat av: Ida

Jag förstår precis hur du känner inför att lämna bort Elian då lillsyskonet kommer..

Jag kände ångest för det kändes som Saga skulle tro vi "övergett" henne för att åka och "hämta en ny bebis" :) Men det gick över fort. Du får prata med han i telefon o sådär! Förhoppningsvis är ni hemma fort och det bästa man kan ge sina små hjärtan, förutom all kärlek då, är syskon!

Lycka till nu!!

2009-01-07 @ 07:44:09
Postat av: Anna

Åå stackare som inte får sova. Håller tummarna för att allt är bra där inne hos lill-tjejen. Jag tror hon längtar ut till er fina familj. Kramkram

2009-01-07 @ 07:52:09
URL: http://anaaaa.blogg.se/
Postat av: Sandra

God morgon!

Hoppas du sover gott nu.

Till sakne,du överger honom inte,så får du inte tänka...

När bebis är ute kan han komma träffa både dig och sin lilla syster:-)

Och är hans älskade mormor hos honom tror jag inte han har ngr klagomål.

Lycka till tjejen!

Kram

2009-01-07 @ 08:00:23
Postat av: Anna-Lena

stackars, ligger du vaken!.. jag sov oxå dåligt precis innan! konstigt, annars tycker man kroppen borde vila!?.. :) Men så vet jag att efter att ha varit så där trött och sliten i kroppen så har jag mått superbra en dag och känt mig hur pigg som helst så har födslarna satt igång på natten!?.. Coolt det här med födslar! Att de är så olika varje gång... Och du skriver du tänker på Elian! Det var likadant för mig INNAN men när det väl sätter igång så tänkte jag inte på det mer?.. Jag visste han var hos farmor som han avgudar och mer med pappan och de var och besökte mig massor! Så tiden går fort! Njute den du har med BARA bebis... Elian får ju bästa uppmärksamhet där han är!?.. :D Hoppas du fr sova lite idag istället och ta hand om er! Kramar

2009-01-07 @ 08:07:21
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: line

Hei i natten..ee morgen nå da!!! Ville bare innom her og ønske deg lykke til...ikke lenge igjen nå skjøner jeg...og bare vent du..og gi din sønn et søsken er den beste"gaven" ever...ser på mine to små hvor mye glede de har i hverandre..så lille gutt tilgir deg sikket at du blir borte en stund...kommer jo hjem med lillesøster..et tips viss det skulle bli litt sjalusi...vi bygde veldig oppunder at det var big å bli store søster..hun var da 4 år så skjønnte mer kanskje..men disse 2 åringen skjønner det meste...og så fikk hun være med på alt...til hun skjønte at skifte bleie var asj og mate tok laaaaang tid..så gikk det greit videre....bare et tips altså... Gleder meg til å se deres lille prinsesse...STOR KOS FRA MEG!!!!

2009-01-07 @ 08:13:43
Postat av: lina

Jag är ju här och läser varje dag,finaste bloggen. Man blir så glad av den på något sätt :) Hoppas du fick sova lite sen iaf, och att allt ska gå bra! Ni kommer bli en ännu finare familj med en liten till.

2009-01-07 @ 08:17:23
Postat av: sofia

Hej!



Jag har en "stor" tjej som är född maj 06 och sen en "liten" tjej född juli 08, så jag förstår precis vad du menar! Har precis som du flyttat och bor nu 60 mil från min familj + att min mans föräldrar tyvärr inte är de bästa... Så det var ett stort problem när vi skulle få lillan. Min mamma kom ner till oss för att vara här och passa våran stora tjej när lillan skulle komma, men hon ville inte komma på utsatt tid utan kom på BF+15, så vi hade inget annat val än att lämna våran stora tjej med "farmor" men förlossningen gick jättebra och jag har ALDRIG varit så pigg som jag var efter det, så efter 6 timmar åkte jag hem till min stora tjej och vi myste ALLA 4! UNDERBART!!!

2009-01-07 @ 08:27:31
Postat av: Frida

Hej, hoppas allt går bra med förlossning. Verkar som att det snart inte går att vänta mer ;) Håller mina tummar och tår för er skull! Kram

2009-01-07 @ 08:30:03
Postat av: Mamma till 2

Vi "tränade" oss lite inför förlossningen. Dels lämnade vi vår första till farmor dagtid ett par gånger, sen fick hon under våren (förlossning på sommaren) sova över hos farmor ett par gånger. Vi visste ju att det gick bra då, så jag behövde inte må dåligt över att hon var där. En natt sov hon hos farmor när vi födde lillebror, sen fick vi åka hem igen och bli familjen på 4. Första 2 dygnen var kaos, sen vaknade hon inte mer av lillebrors skrik och brydde sig inte om att vi måste amma och dona på dagarna. Det blev myket läsa böcker och titta på film under ammningen.



Ska inte din mamma stanna över förlossningen?

2009-01-07 @ 08:31:07
Postat av: Lindha

hej underbara Josefine! Måste bara tacka dig för den glädje och familelycka som du sprider/delar med dig av. jag blir alltid lika glad när jag läser dina inlägg. Man känner glädjen och kärleken ud känner för din familj, och erat nya tillskott, genom texten du skriver. Jag älskar det! Tycker det är så himla roligt att få följa med dig på din resa! Jag har alltid varit barnkär och att få barn och skaffa fmilj är något jag drömmer om högt, och prioriterar högt. Väntar bara på den rätta ;) Pirrar i amgen så fort jag tänker på barn eller ser barn. Du, får mig att vilja längta ännu mer. Pirrar i hela kroppen av bara tanken. Tack för en superduper blogg!

Många kramar Lindha

2009-01-07 @ 08:36:15
URL: http://lindhas.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vi åkte in vid tolv på natten och kom hem vid tio på förmiddagen dan därpå...så vår lille storebror hann nästan inte fatta att vi hade varit borta. :) Tänk vilken gåva du ger din lille E - ett syskon, det finaste han kan få!

2009-01-07 @ 08:41:16
URL: http://litenarvid.blogg.se/
Postat av: Åsa

Godmorgon!

En god tanke att ha i bakhuvudet när det känns jobbigt att åka ifrån Elian är att du ger honom det finaste man kan ge sitt barn, syskon!

kram Åsa

2009-01-07 @ 08:41:57
Postat av: andrine

God morgen! Jeg følger spent med fra dag til dag nå... :)

I starten da jeg begynte å lese her (det er jo lenge siden nå, i 2006 da jeg møtte deg via Ashi) hadde jeg litt problemer med å forstå svensk, men nå har jeg blitt vant. Er imidlertid litt usikker på hva du tenker på her...



Selv hadde jeg blandede følelser i forhold til to ting... Å skulle reise fra V når fødselen startet og det at hun skulle måtte dele meg med en annen baby.



Å ha en god følelse i forhold til å reise fra V til sykehuset når fødselen startet løste vi med at mamma og pappa kom på besøk en uke før termin. Det kjentes så trygt og godt å vite at vi bare kunne banke på soveromsdøren deres om vi plutselig måtte reise i all hast. Jeg hadde ikke lyst til å måtte vekke henne, ta henne ut i natten og overlate henne til andre i full fart mens veene tok kroppen. Og er det noen jeg vet elsker henne og tar godt vare på henne så er det mine foreldre! Derfor var det ingen problem å reise på sykehuset da fødselen startet. Vi fikk hele tiden bekreftet at hun koste seg og hadde det bra, og det var utrolig deilig å kunne slappe av på pasienthotellet begge to sammen med den nye verdensborgeren i visshet om at prinsessen hadde det knall hjemme sammen med mormor og morfar. Håper derfor at din mamma har tenkt å bli hos dere nå helt til lillejenta deres velger å kikke ut. Det er en god trygghet, og nydelig med avlastning -noe du også trenger :)



Det andre er den litt såre følelsen over at den sterke alliansen mamma og Victoria skulle "brytes opp" og inkludere også en liten baby. Morskjærligheten til V er så sterk, og det føltes som at det ikke var plass til noen andre i den relasjonen vi hadde bygget opp. Samtidig som man gleder seg enormt til å bli kjent med den lille inni magen. Men også det løser seg av seg selv. I en mors hjerte er det plass til alle bebiser man har båret frem :) Jeg trodde ikke det var mulig å elske noen så betingelsesløst, langt mindre elske flere så betingelsesløst. Vidunderlig at det faktisk går an! :)



Vi var veldig bevisste på at V ikke skulle føle seg tilsidesatt av det nye familiemedlemmet, så da vi kom fra sykehuset hadde vi fokus kun på henne helt til hun selv etterlyste lillebror (tok ca 3 min før hun spurte "hvor er babyen?"). Vi har gitt henne like mye oppmerksomhet som før og vært veldig flinke til å fortelle henne hvor høyt vi elsker henne. I tillfelle noen skulle komme med barselgaver til lillebror uten en liten ting til henne kjøpte vi i forkant av fødselen inn noen smågaver vi kunne ha på lur. De fleste er imidlertid så omtenksomme og gode, så vi har nesten ikke fått bruk for de.



Det hele har gått så fint, og V er veldig god mot lillebror. "Lillebror er så god" sier hun, og stryker han så fint på hodet. De er så nydelige sammen, og det blir stort når de kan få glede av hverandre gjennom lek.



Jeg ønsker dere av hele mitt hjerte LYKKE TIL! Det kommer til å gå så bra, og det kommer til å bli rom for begge♡



Stor klem, Hilde



PS: tips meg om du vet et sted jeg kan få kjøpt lyseblå sengekant lengde 360 cm. Har snart kikket over hele byen og finner ikke den søte uskyldige lyseblå fargen jeg ønsker meg ;)



HA EN STRÅLENDE DAG I VINTERKULDEN :)

2009-01-07 @ 08:53:18
URL: http://andrine.blogg.no
Postat av: julia

Hej. Ååå förstår precis den jobbiga känslan så kände jag inför min dotter då lillebror skulle komma i april förra året. Dock fungerade det som super bedövning tydligen för 30 minuter innan lillebror kom så läste jag godnatt saga för henne,Jag ville inte åka förens hon somnat och insesterade på att stanna hemma lite till. tjugo i tio tryckte min sambo ut mig i bilen och 22.04 är lilleman född. vi hann på håret in. men jätte jobbigt var det att lämna min dotter som inte alls blev glad & grät. Dock hade hon somnat efter 5 minuter när vi åkte. & morgon där på fick hon hämta hem mamma & lillebror. Förstår att det känns jobbigt känslomässigt men det löser sig nog ska du se många lycko önskningar



ps.sorry långa inlägget

2009-01-07 @ 09:20:18
URL: http://smultronhjartat.blogg.se/
Postat av: i

2009-01-07 @ 09:31:20
Postat av: Gisela

Hej!!!

Inte alls kul att inte få sova =( Behöver ju ladda lite nu, försök att vila lite på dagen. Tror att lilla sessan pressar ner sig i kanalen för att förbereda sig =) Tror inte det är långt kvar nu.



Känner igen dina känslor. Har tre små prinsessor. Speciellt jobbigt var att lämna 1:an när vi åkte in och fick 2:an. Det var liksom första gången. Men jag åkte hem snabbt sov kvar 1 natt (det pga att min lilla dam hade svårt att hålla sitt blodsocker). När 3:an kom åkte jag hem efter 1 dygn. Saknade de andra två så mycket och så fyllde den stora år (3:an född 14/2 och 1:an 16/2).



Allt kommer gå bra. Lilla prinsen fårkomma och hälsa på mamma och lillasyster, kanske ge enliten present till lillasyster och få en av lillasyster.



Ha en underbar dag, och glöm inte att vila !!

Ta hand om er, och tack för en underbar blogg!!!

2009-01-07 @ 10:00:53
URL: http://familjene.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Ja så måste jag bara lägga till som ngn sa här innan... du överger honom ju inte!!! :) Och ha en fiiiin dag! Kram

2009-01-07 @ 10:03:32
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Sandra

www.livetalasandra.blogg.se

2009-01-07 @ 10:03:33
URL: http://livetalasandra.blogg.se/
Postat av: erics mamma

Den sista tiden är så himla psykiskt påfrestande. Är man dessutom fysiskt trött är det bara att vila vila vila. Ha absolut inte dåligt samvete! E vill ju h en pigg och glad mamma. Kram M

2009-01-07 @ 10:22:17
Postat av: Mamma på vift

Känner absolut igen den känslan. Jag hade jättedåligt samvete, kändes som att jag ofrivilligt valde bort min lilla prins framför den nya familjemedlemmen. Vi var dock väldigt noga med att Melvin skulle va den första som fick träffa sin lillasyster innan alla andra och gissa om det var en stolt storebror som tassade in på BB för att titta på sin lillasyter för första gången.Han fick klappa henne och hålla henne. Melvin har alltid fått vara med och hjälpa till så gott det går, och vi sa till alla som hälsade på att "se" Melvin först eftersom det alltid vart så innan lillasyster kom. Har funkat jätte bra och Melvin har aldrig visat någon svartsjuka mot Matilda. Däremot lite mot mig när jag bara ammade och ammade vilket är fullt förståligt. Men på det stora hela så har det vart och är uderbart att numer va fyra i familjen. Kommer gå hur bra som helst för dig/er med och jag lovar att E kommer bli en toppenbror :-)

2009-01-07 @ 10:28:08
URL: http://ettnyttliv.blogg.se/vardagskat/
Postat av: Cina

Hejsan,



Jag tror nog att alla mammor får den känslan, att hjälp måste jag vara ifrån min lille. Men du ska se att det går super. Det är 1½ år mellan mina killar så jag tyckte ju att storebror var bebis när jag åkte till BB för att få lillebror. När han sedan kom till BB och hälsade på sin lillebror kändes det som han hade växt hur mycket som helst på bara ett dygn. Stoltare bror fick man leta efter. Det är en helt underbar känsla när man ses alla fyra för första gången. Man har tusen tankar. "Tänk att vi gjort dessa underverk och 2 ggr" "Kommer jag hinna med båda" "Jag måste ge båda lika mycket uppmärksamhet" etc etc. Men allt löser sig och de större brukar vara väldigt nyfikna och hjälpsamma för de känner sig nog stor och duktiga när det kommer en liten familjemedlem.



Spännande och se vad lilltösen ska få för namn.

Kram och lycka till/

Cina!

2009-01-07 @ 10:34:12
URL: http://stilsakert.blogg.se/
Postat av: Sandra

en bra regel innan sängdags är att lösa sådanna tankar innan man lägger sig i sängen, då kan man koppla av och sova gott =)

2009-01-07 @ 10:41:53
URL: http://sandraborgs.blogg.se/
Postat av: jennie

HOPPAS ATT DIN BEBIS KOMMER SNART ;0) HAR NI PLANERAT NÅGOT NAMN?

2009-01-07 @ 10:50:26
URL: http://loadedgun.blogg.se/
Postat av: Åsa Wojtowicz

Hej



När det väl är dags för förlossning så hinner du nog inte tänka på Elian, även om det låter hårt!

Jag visste att min stora tjej hade det bra hemma med min mamma när jag födde lillasyster så jag var inte det minsta bekymrad. Däremot vill man gärna snabbt hem sen så snart det är avklarat!

Kram Åsa

2009-01-07 @ 11:03:45
URL: http://wojtansblogg.blogg.se/
Postat av: jenny

Så ska du inte känna men förstår självklart man kan få sådana tankar! När är det beräknat med lilla flickan,om man får fråga? :) Måste vara rätt snart va? Spännande..Kramar

2009-01-07 @ 11:05:47
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Felicia M

God morgon! :)

2009-01-07 @ 11:11:29
URL: http://feliciamarthes.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vet hur du menar! Under hela Tuvas förlossning var jag bara intresserad hur Eiric mådde! Bad B att ringa till hónom hela tiden....

2009-01-07 @ 11:18:31
Postat av: EMILIE

Allt kommer att gå jättebra, din blogg är grym :) puss på ER :D

2009-01-07 @ 11:21:44
URL: http://emmephoto.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh jag förstår att det kan kännas tufft att lämna Elian då du ska föda. Det är ju en sååå stor sak som ska ske, då är det kanske naturligt att vilja vara alla tillsammans. Vi tänker på dig här hemma i våra stugor! Kämpa på, håll ut och fokusera på belöningen =) Stor kram Anna

2009-01-07 @ 11:29:13
URL: http://sagtogjort.blogspot.com/
Postat av: amanda :)

oh, vad spännande blogg :)

hoppas det går bra för dig!

2009-01-07 @ 11:32:27
URL: http://amandasliv.blogg.se/
Postat av: sandra

stackare! gormorgon förresten :)



ni får gärna kika in på min blogg.. skulle vara kul med lite fler besökare&kommentarer:), http://jaghetersandra.blogg.se/ kram!

2009-01-07 @ 11:35:14
URL: http://jaghetersandra.blogg.se/
Postat av: Tindra

Morning...allt kommer ordna sig ska du se...normalt och tänka så, min lilleman ska börja dagis nästa vecka, inskolning , och jag har sååån ångest... :/

2009-01-07 @ 11:46:13
URL: http://tindraohara.blogg.se/
Postat av: SaraChristina

Ni får gärna kolla runt lite i min blogg och komentera! =)

2009-01-07 @ 11:50:58
URL: http://sarachristinas.blogg.se/
Postat av: mammabecka

Oh ja, jag förstår precis hur du menar! Jisses vad jag grät efter min dotter när jag låg på sjukhuset med tvillingarna! Trots det så kom hon nästan varannan dag på besök! Det kändes som om hon skulle glömma bort mig och tro att hennes farmor var hennes mamma. Det är riktigt svårt men något du bör tänka på är att allting bara är ren inbillning, för barnen glömmer inte och de upplever inte att du sviker trots att du känner att du gör det. Kramar

2009-01-07 @ 12:05:16
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Stina

Kikar bara in och säger att jag tänker på dig! Du är så duktig! Hoppas du har fått sova något. kram

2009-01-07 @ 12:24:32
URL: http://girle.blogg.se/
Postat av: Maja

Åh, nu får man ju verkligen känslan av att lilltösen velat komma ut på förmiddagen.. nu när du inte uppdaterat! haha.. jag är HELT beroende av din blogg! :-) Önskar dig ALL lycka under förlossningen och "tvåbarnschocken"!! Kram, Maja.

2009-01-07 @ 12:45:30
URL: http://majao.blogg.se/
Postat av: johanna.L.

Hallå tjejen! Hoppas att du inte är för trött idag och att du får vila ut ordentligt idag =)... Kämpa vidare, snart är hon hos er =).. Kram kram

2009-01-07 @ 12:53:18
Postat av: maja

Åh försök att få lite sömn på dagen om du kan, kan verkligen rekommendera öronproppar o sovmask ;-) svårt att koppla av på dagen då det är massa ljud omkring!! Känner igen den där känslan, min lill* tar m spjärn ibland, härom natten åkte den verkligen jojo upp och ner och då var jag övertygad om att det skulle hända något men sen lugnade det ner sig ;-) . Nu blir det kolhydratladdning... igen.... känner mig som gunde svan men det gäller väl att ha energi när det väl är dags. kram på dig!!

2009-01-07 @ 12:53:47
Postat av: Tina

Oh vad jobbigt att inte få sova. Hoppas att du kan få sova lite nu på dagen i alla fall. Kram

2009-01-07 @ 13:00:48
URL: http:// www.itulpanensland.blogg.se/
Postat av: Yvve

Jag har fyra barn och förstår precis hur du menar med att överge dem. De små kan ju rimligtvis inte förstå att mamma och pappa är borta ett tag, och när man ses igen är livet sig aldrig mer likt. Men de fixar det, vi ger ju dem ett syskon som de får ha för alltid. En del till i familjen, fler att älska och bli älskad av. Även om det säkert blir en hel del bråk också:). Ha inte för bråttom hem från BB, känn att ni mår bra och landar lite först!!! (Klokt råd från en som fått hemlängtan ganska fort...:)) Ha det gott!

Kramar

2009-01-07 @ 13:01:18
Postat av: tini

ojdå snart dags för den lilla att titta ut!





va spännande, kämpa på!





kram

2009-01-07 @ 13:01:48
URL: http://kissme.blogg.se/
Postat av: Therese

Det låter tufft! Jag har själv inga barn men jag kan tänka mig att det känns jobbigt att behöva lämna för ett tag.. Hoppas att du sovit lite nu och att magen känns bättre. Kram

2009-01-07 @ 13:05:38
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Christina

Åh det är så kul att följa din blogg, speciellt nu när man inte vet alls vilken dag den lilla ploppar ut!

Lycka till med allting!

2009-01-07 @ 13:29:12
URL: http://christinawidmark.blogg.se/
Postat av: SaraChristina

Känner du dig mindre motiverad till att blogga pga den låga statistiken? I mitt senaste inlägg har jag ett tips som verkligen är toppen! http://sarachristinas.blogg.se =) Puss på er

2009-01-07 @ 13:41:56
URL: http://sarachristinas.blogg.se/
Postat av: Emilia

Vill du få gratis kläder? Här kan du få presentkort på bland annat H&M och Nelly hemskickade i brevlådan. Klicka på länken nedan och bli medlem!



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=141384

2009-01-07 @ 13:54:17
URL: http://fakeblonde.blogg.se/
Postat av: Jesca

Jag har en känsla av att någonting är påväg att hända idag :)

Lycka till i massor!! :)

2009-01-07 @ 14:05:32
URL: http://jesca.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag kikar in här titt som tätt för att se om du uppdaterar ngt eller om bebbe har kommit. Kul att se en uppdatering, tror att allt kommer att gå bra när det väl kommer omkring. Kram!

2009-01-07 @ 14:25:06
URL: http://majsanx.blogg.se/
Postat av: Tvåbarnsmor

Bästa bloggen jag någonsin läst! Förstår om det känns riktigt tufft nu innan den stora dagen.. Jag känner igen mig precis i vad du skriver då jag själv för 2-3 månader kände samma sak när min prinsessa på 2år nu skulle bli storasyster! Men allt gick jätte bra, lillebror hade galet bråttom ut. Hann knappt fatta att jag fått en bebis till där jag låg på familje bb med en liten liten pojke i armarna! Hjälp! Hur gör jag nu var min första tanke. Herregud, jag som trodde man kom ihåg det mesta när man hade en hemma som var yngre än 2år! Men mina händer skakade lite under de första blöjbytena. Han var ju sååå liten.. Nu har jag kommit in i att ha två små mirakel hemma och gör allt för att njuta så mycket som möjligt av både småbarnstid och babytid! Och inte ska du känna att du överger pojken, han kan ju absolut INTE ha en bättre mamma än dig (av vad jag läst på bloggen) Och du kommer ju hem med en skatt till honom! Jag tyckte det var jätte jobbigt att inte kunna busa och vara med min sötnos som vanligt medan jag väntade tvåan. Var så sjukt trött! Skulle kunnat sova alla 9 månader i sträck om jag fått ;-) Lycka till och grattis till den i magen som kanske snart kikar ut :-) Önskar dig all lycka till.. Kram från en bloggläsare

2009-01-07 @ 14:27:02
Postat av: Emma

jag går in och läser din blogg så ofta jag kan och den är underbar :), du har världens sötaste familj och jag hoppas allt går bra med bebben som är påväg :o:). förresten, vilken dag\månad är den beräknad att komma? :). kram

2009-01-07 @ 14:33:07
URL: http://emmaslemmas.blogg.se/
Postat av: Vivisalle

Stackaren :/ söt sida du hade :)

äntligen blev ja klar med vår hemsida/blogg :)

fick kritik om att den var en av Sveriges snyggaste blogg sidor :)



http://www.vivisalle.com

2009-01-07 @ 15:16:34
URL: http://www.vivisalle.com
Postat av: Marre

Hoppas du mår mycket mycket bättre nu :)

2009-01-07 @ 15:39:12
URL: http://justmarvelous.blogg.se/
Postat av: Anne

Hei Jossan! Håper alt er bra med deg ift omstendighetene:)

Synes denne artikkelen var så søt så ville dele den med deg:) (pass på Elian, for han er litt av en damebedårer): http://www.tv2nyhetene.no/snop/article2496412.ece

2009-01-07 @ 15:43:46
Postat av: Jenna

Hej där :)



Nu börjar jag ana att du kanske föder idag? :)



LYCKA TILL!! Kramar!

2009-01-07 @ 15:56:58
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Anna

Är du och föder nu eller?? spännande

2009-01-07 @ 16:08:11
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: AnnaG

Hoppas allt är fint med dig och dina kära!

Tänker extra mycket på dig idag. Du är fantastisk!♥



Varma kramar

AnnaG

2009-01-07 @ 16:11:07
URL: http://agnesmargitingegard.blogspot.com/
Postat av: Maria

Designutlottning på min blogg! =)

2009-01-07 @ 16:14:26
URL: http://designbyristo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0