Just another magic sunday!

Efter fikastund på Godt Bröd där vi väckte Elian så gick vi hem till Stefan och Petronella igen och sen körde vi och tittade då Stefan och E körde gokart. Det var tydligen VÄLDIGT kul och man såg att barnasinnet definitivt finns kvar i de norska männen ;-)




Jag och en lite trött Elian som haft en händelserik dag!


Svettig E och Stefan.
Dessa två norrmän mötte jag och Petronella ganska samtidigt. Idag är de nära vänner och jag blir så glad över tanken på framtiden tillsammans. Petronella är snart färdig sjuksköterska och tiden har flugit fram tycker jag sen vi mötte dem för 3,5 år sen. De två har världens finaste lägenhet i stan, reser mycket och njuter livet som par. Vi har fått världens goaste son, väntar nu ett syskon och har fått tag i ett vitt radhus som vi önskade med närhet till skogen för barnen. Det är helt enkelt härligt med andras framgång och glädje och att dela mycket med så goda människor betyder MYCKET för mig. Jag har skrivit det tidigare och skriver det igen. De vänner jag fått i Oslo är SÅ mycket mer än jag kunde drömma om.

De känns som en härligt glad och omtänksam familj och Ashi, Viktoria, Emma, Petronella, AnnaStina, Janina, Anne, Jessica, Zryan  ( alla utan inbördes ordning + era kära som jag också är glad i) - ni är alla HELT unika och har betytt så mycket för mig under den tid vi känt varandra. Jag känner likadant för er alla, att vi känt varandra mååånga år. Ingen av er har tagit någotsomhelst avstånd trots att jag blivit mindre Partyprincess och väldigt Familyprincess ;-) Att ni peppat mig då jag varit gravid, brytt er om att höra om bebislivet och sen tagit mig med ut i partynatten har betytt mycket. Min möhippa var den FINASTE och jag blev så överraskad över alla fina detaljer.

Jag blir rörd av att tänka på det men jag ville skriva det ned. Es familj har också välkomnat mig med öppna armar och jag har de finaste "syster" och "bror" i Es syskon. Det är många som undrar hur jag trivs i Oslo och varför jag valt att bli. Det är ju en kombination av att jag först och främst stortrivs på mitt jobb, att jag mötte mannen i mitt liv här med allt vad de inneburit men att få så nära och riktiga vänner i en helt ny stad i ett nytt land bidrar ju självklart till att man trivs! Oslo är en FAB stad men utan den kärlek jag känner omger oss här hade det inte spelar någon roll hur staden är. Det är kärlek, vänskap, familj och relationer som BETYDER något och där du mår bra ska du vara!


Min möhippa
TACK alla underbara för att ni finns för oss! Sen har jag ju andra härliga vänner och familj som INTE bor här, men skriver jag om dem ikväll så blir jag bara ledsen över att tänka på hur mycket jag saknar dem ( ER!). Livet är inte lätt men att älska är stort och jag hoppas att alla får göra det.

NU ska vi se film här, men jag ska återge lite mer info om Elians sleepover senare eller imorgon. Jag har faktiskt erbjudit Stefan eller Petronella att skriva ett inlägg, men vi får se. Vi åt iallafall  tacos och glass härhemma innan de åkte hem igen och Elian åt väldigt lite och var väldigt tyst = TRÖTT. Han somnade också utan protester i sin egen säng.

NJUT KVÄLLEN!

Kommentarer
Postat av: tess

vad roligt !















2009-01-25 @ 21:09:55
URL: http://tehw.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det är underbart att läsa! Sådana vänner skulle alla ha! :)



Du verkar dessutom superduktig Josefine att visa din uppskattning till dina vänner, det är minst lika viktigt..!!



2009-01-25 @ 21:24:54
URL: http://johannajois.blogg.se/
Postat av: Anonym

En sak som jag kanske missat, stefan och petronella är de norska? svenskar?



Tack för en toppenblogg.

2009-01-25 @ 21:31:37
Postat av: Siw

Det er SÅ viktig å sette pris på de nærmeste rundt seg. Og ikke minst; å være bevisst på å gjøre nettopp dette! Altfor mange tar menneskene man er glade i for gitt, og lar dem aldri føle seg verdtsatt eller elsket. Synes det er så flott at du lar dine kjære vite hvor mye du setter pris på dem! Og helt enig i at så lenge man har flotte mennesker rundt seg, og at barna har det bra, - da kan man faktisk bo hvor som helst! :)

2009-01-25 @ 21:37:48
URL: http://heftigogbegeistret.blogspot.com
Postat av: Cassandra

Du har definitivt valt en bra man, vilken snygging! Och jag är bara 17, hehe. Tycker eran flicka ska komma ut nu så man får se henne!

2009-01-25 @ 21:50:20
Postat av: Angel

Va härligt,tack för att vi får följa er blogg

2009-01-25 @ 22:36:08
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Tove

Du är så härligt vis!=)

2009-01-25 @ 22:39:49
Postat av: LOST BLOGGEN

Vad trevligt med en fika. :-)

2009-01-25 @ 23:14:51
URL: http://lostnews.blogg.se/
Postat av: -C-

Jag känner dig inte men läser här ofta och sedan en lång tid tillbaka.



Nu har du har fått en award av mig. Kika i bloggen min! =)

2009-01-25 @ 23:14:56
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

varför skriver du så mkt ord o meningar på engelska???

2009-01-25 @ 23:44:25
Postat av: Camilla USA BLOGGEN!

ser trevligt ut! aww, gulligt!



Kolla in min blogg om mitt år som utbytesstudent i USA! :D

2009-01-25 @ 23:50:53
URL: http://camilla11.blogg.se/
Postat av: sofie

äkte vänner är bäst .

kolla gärna in min blogg och lämna gärna en kommentar allesammans och du :)

2009-01-26 @ 01:03:51
URL: http://rainforrets.blogg.se/
Postat av: Ida & Bella

Fina bilder verkligen! Kolla gärna in på våran blogg också! :) Pusss!

2009-01-26 @ 07:45:39
URL: http://idabella.blogg.se/
Postat av: Pethra

Fint skrivet. Och visst är det som du skriver, härligt med andras framgång och glädje, och lycka som jag själv säger. Tyvärr sticker det i mångas ögon att folk just har framgång, glädje och lycka i sina ögon och det är trist, varför kan man bara inte glädjas åt andra? Hoppas du får en härlig dag Josefine!

2009-01-26 @ 07:51:53
Postat av: nathalie

Åh så himla fint skrivet. Är jätteglad för din skull =)

2009-01-26 @ 07:54:23
URL: http://naatta.blogg.se/
Postat av: Josefine

TACK!!



Petronella är svensk och Stefan är norsk!



Jag tycker om att skriva precis som jag tänker och menar du HAPPY, FABOLOUS osv så älskar jag just de orden =) Skriver ju min egen blogg och väljer hur den skrivs. Så enkelt är det!



Happy Måndag all glada!

KRAM

2009-01-26 @ 07:56:19
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Minni

I agree with you, love and friendship are the most important things in the world. If you have them around you, the place will be your home. :)



I really appreciate you. In my opinion you are good-hearted girl, who has a wonderful attitude to life and other persons. Keep up with it!

2009-01-26 @ 08:16:00
Postat av: Sophia

Vad gör Stefan för något?

Petronella skulle tydligen bli sjuksköterska, härligt :)



Ha en toppen måndag!

2009-01-26 @ 08:18:28
Postat av: Anonym

vad jobbar din man med? ni verkar ha bra ekonomi,då ni handlar o unnar er mkt lyx ofta.

2009-01-26 @ 10:55:14
Postat av: Nea.

Ser min blogg konstig ut i din webbläsare?

2009-01-26 @ 11:01:49
URL: http://neapeahh.blogg.se/
Postat av: Janina

Finaste, Josefine! Åh, vad fint skrivet. Saknar Oslo massa nu och dig och alla andra fina vänner där. Hade verkligen SKITKUL! på både möhippan och bröllopet och blev väldigt sugen på att flytta tillbaka. Blev väldigt medveten om att jag saknar er alla mycket. Tänker på er ofta och dig lite extra nu med bebben som snart kikar ut :-). Väntar med spänning... Massa kärlek från mig.

2009-01-26 @ 11:15:29
Postat av: AnnaMalin

Underbart skrivet :) Visst är kärleken så betydelsefull!! Det känner jag stark de gånger annat i livet är tufft - då har man varandra! Hoppas ju att alla ska få uppleva kärleken till andra personer så som jag (och du) m fl gör.



Ha en toppendag! Kram

2009-01-26 @ 15:14:01
URL: http://annamalin.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej! Måste kännas så underbart att ha ett så STORT nät av familj & vänner (kärlek) omkring dig. Jag är så glad för din skull. Önskar bara att jag själv kunda ha en sån tur...jag har många kära, men inte så många vänner just. Men men...det kommer väl någon gång. Kanske när man får barn o ses i mammagrupper? Framtiden får utvisa vad som sker... Kram på dig iallafall! /Sofie

2009-01-26 @ 20:23:00
URL: http://great-n-little.blogspot.com
Postat av: Jessica

Va gullig du är:)Sätter stor pris på dig med och din familj:) Är ju så mysigt att vara tillsammans med er. Längtar tills jag är bosatt i Oslo så att vi kan ses OFTA. Nu är det inte länge till lillasyster kommer.. hihi.. Blir så bra. Har precis kommit tillbaka till Volda här:( Men har haft en väldigt fin helg. Får ses nästa gång jag kommer och då har du också lilla flickan. STOR KRAM

2009-01-27 @ 08:39:50
URL: http://jessicaengstrom.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0