No sleep!

Det är helt galet men jag har knappt sovit inatt. Nu har jag smugit ned och äter lite frukost så tyst jag kan. Elian vaknar nog strax. Hela natten har jag haft ont, mensvärk + sammandragningar och jag har mått illa och varit kallsvettig. Fy fy jag hoppas inte detta är förvärkar som tänkt fortsätta så här? Det är ju veckor kvar och jag har nu noll sömn i bagaget, inte helt optimalt. Hoppas de avtar snart så jag kan sova några timmar.

Godmorgon förresten ;-)

Vecka 36 - 3 jan - 9 jan 2009
Kroppen: Nu står livmodern i regel som högst och det kan kännas som om alla organ är ihoppressade till bristningsgränsen. Livmodern når ända upp till bröstbensspetsen.
Under hela graviditeten har säkert tankar runt förlossningen funnits mer eller mindre. Det känns säkert som om du har varit gravid bra länge nu och förlossningen börjar kännas allt mer aktuell. Vissa ser med spänning fram emot förlossningen medan andra har blandade känslor. Hur som helst är det bra att ta reda på hur förlossningsskedet går till och vilka smärtlindringsmetoder som finns att tillgå.

Barnet: Nu väger barnet mellan 2000-2500 gram och längden är ungefär 45 cm. Barnet kan börja röra sig mindre nu, de stora rörelserna ersätts ofta med små stötar från fötter och knän. Man kan få fin kontakt med barnet inne i magen, om man t.ex puttar lite på något som kan vara barnets fot kan man få en reaktion tillbaka. Kanske tar barnet bort foten för att sedan placera den på samma ställe igen.

Kommentarer
Postat av: Maja

Tycker det låter som att det är pågång jag! Jag hade såna förvärkar i ca fem dagar, men de gav sig alltid vid elva-tolv-tiden så jag kunde sova... förutom sista natten. Åkte in och allt "förjobbet" hade resulterat i fem öppna cm. Och sen gick det undan, vill jag lova! (Alltså, det var min andra förlossning, precis som för dig) De tog hål på hinnorna och två timmar senare var han ute, världens finaste prins, Hannes som nu hunnit bli 10 månader! Nu sitter han och jag i vardagsrummet och leker så tyst vi kan tills resten av familjen vill vakna... :-)

2009-01-03 @ 07:11:23
URL: http://majao.blogg.se/
Postat av: madde

Hoppas att det lägger sig så att du får vila..



2009-01-03 @ 07:47:02
URL: http://elliesdagbok.blogg.se/
Postat av: Therese

God morgon!

Hoppas att det är övergående och att du får passa på att vila inför din stundande förlossning :)

Kramar

2009-01-03 @ 08:26:09
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är när det är som jobbigast du får tänka - Det finns massor med människor som inte kan få barn och gärna skulle ligga och ha ont, så nu ska jag sluta gnälla! - Så fick jag tänka mina 4 sängliggande månader på min sista graviditet. Stå ut, tänk på slutmålet, med eller utan sömn i bagaget så verkar du ha det ganska bra med full uppbacking av omgivningen.

Lycka till, inte långt kvar nu!

2009-01-03 @ 08:36:36
Postat av: Angel

Så fin blogg =)

2009-01-03 @ 08:40:37
URL: http://angelshadow.blogg.se/
Postat av: Suzanne

Hej gumman!

Kanske lilltjejen vill göra sin entré lite tidigare än beräknat. Hon kanske längtar efter er lika mycket som ni längtar efter henne?! =)



Om det är jobbigt med förvärkarna kanska du ska dra ner på promenader o hallonbladste för stunden?



Nu ska jag fortsätta jobba, enda fördelen med beordrad övertid pga årsbokslut är att det är dubbelt betalt...



Stor kram från mig

2009-01-03 @ 08:43:27
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: linda

Jag vill bara önska dig lycka till med förlossningen. Blir nästan lite avundsjuk när jag tänker på vad du har att se fram emot . En nyfödd liten bebis som lyfts upp på bröstet.Det finns väll ingen större lycka=)

Ni verkar vara en sån otroligt kärleksfull familj.

Det är med glädje jag går in på din blogg varje dag.

MVH

Linda

2009-01-03 @ 08:54:35
Postat av: Nina

hej Josefin!



Ville bara önska dig en fin dag, du är så stark! Hoppas att du kan få sova lite nu på dan istället och att verkarna lugnar ner sig. Tänker på dig!



Kram Nina

2009-01-03 @ 09:03:25
Postat av: madde&wilmer

men urs hoppas att det släpper snart!vi ska på UL på onsdag:-)Nu är jag på väg till stockholm och ska se på körslaget min sambo så nu håller vi tummarna för sundsvallskören ikväll!!



kramar

2009-01-03 @ 09:12:40
URL: http://busprinsen.bloggagratis.se
Postat av: Therese

Usch känner igen mig, vi sitter i samma båt verkligen! Man får försöka passa på att sova lite småstunder på dagarna...inget kul om man måste åka in sent på kvällen och inte ha någon ork...

2009-01-03 @ 09:35:42
URL: http://vittellersvart.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

Vill bara berätta att jag är ganska exakt lika långt gången som du, fast -6 dagar.

För ca 2 veckor sedan kände jag likadan smärta som du. Molande mensvärk i mage och rygg som sedan med jämna mellanrum byttes ut mot "riktiga" sammandragningar. Så var det mer eller mindre i ca 3-4 dygn. Jag blev uppmanad att ta det extra lungt. Det slutade då och sen dess har jag inte känt något.

Hoppas det går över på dig med.... och kommer tillbaka om några veckor ; )

2009-01-03 @ 09:39:35
Postat av: Elin - mamma till Tyra

OJ! Hoppas att det bara är förvärkar och att det har avtagit nu! Men vad spännande om det skulle vara på G på riktigt, jag menar barnet klarar sig ju fint nu...

Kram på dig!

2009-01-03 @ 09:49:09
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Marie-Jane

Mysig blogg och vilket fint namn din son har! Inte skönt med dessa frustrerande smärtor, minns mina. Lycka till med bebben i maggen :)

2009-01-03 @ 10:02:26
URL: http://mariejane.blogg.se/
Postat av: Marie-Jane

Mysig blogg och vilket fint namn din son har! Inte skönt med dessa frustrerande smärtor, minns mina. Lycka till med bebben i maggen :)

2009-01-03 @ 10:02:39
URL: http://mariejane.blogg.se/
Postat av: erics mamma

Minns sömnbristen... hoppas att det är övergående och att du snart får sova gott.

2009-01-03 @ 10:10:12
URL: http://www.lill-buddha.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofi

Usch låter inte som en rolig natt, hoppas att det ger med sig lite så att du kan ta en nap nu på förmiddagen. Jag har problem med min rygg och använde tensen JÄTTE mycket under graviditeten och även före och efter så jag tycker verkligen att du ska köpa en sådan det är värt pengarna.

Kram och ha en bra dag!

2009-01-03 @ 10:20:47
Postat av: Anonym

Vad läskigt..jag tänker på dig.

2009-01-03 @ 10:20:56
Postat av: Majja

Hoppas magen och smärtorna lugnar ner sig så du får vila lite. Jobbigt att en del gravida behöver få så jobbigt medan andra glider igenom som du säger. Hoppas du mår bättre nu. Kram

2009-01-03 @ 10:32:06
URL: http://justmarvelous.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja, vi får hoppas att det avtar, för att må så är inte kul! Antingen det, eller så får förlossningen starta ordentligt...:D

För, faktum är, att den KAN starta närsomhelst nu!

2009-01-03 @ 11:05:56
URL: http://www.minneslund.com/blog/
Postat av: kicki

Hej Josefin, kommer så väl ihåg de där förvärkarna, dom började på mig med när jag var i v 36 (samma som du e nu) och två veckor senare i januari föddes vår dotter, så roligt att följa med i din blogg.

Spännande med Elian att se hur han reagerar vid första mötet... min son som e två år äldre än min dotter brydde sig inte alls i början men efter ngn vecka då han förstod att hon skulle stanna då blev det mer roligare...

Bra val av vagnen förresten :9

Lycka till med allt nu....kram

2009-01-03 @ 11:10:24
Postat av: Åsa Johansson

Åh gud va jag längtar tillbaka till gravid tiden=)

2009-01-03 @ 11:31:49
URL: http://onlythequeen.blogg.se/
Postat av: jennifer

vad pluggar/ jobbar du med och hur trivs du?

2009-01-03 @ 11:32:56
URL: http://jennifermolin.blogg.se/
Postat av: sandra

denna natten har jag också sovit uselt :/ fast dock är det väll för att du har en bebi i magen kanske? :)



Du får gärna kolla och kommentera min blogg :)..

http://jaghetersandra.blogg.se kram!

2009-01-03 @ 11:34:18
Postat av: Annika

Jag tror att det kanske är bebis på utgång :-)

2009-01-03 @ 11:50:21
Postat av: maja

Det är lite komiskt,.. när jag har haft en skitnatt har du ofta haft det med, och då får jag lite stöd av att läsa att man inte är ensam... är gravid m första barnet, i v 39+1 så det är väl förhoppningsvis snart dax, vilket kanske gör mig lite nervös när man känner det som du skriver om. Tycker det är svårt att veta vad som är normalt och när man ska ringa förlossningen men det är väl som alla säger, det känner man ;-). Men du, försök komma ut o ta lite frisk luft, när dina killar är borta så försök få någon timmes sömn då och skit i alla måsten!! Massa kramar på dig, vi fixar nog det här ändå trots sömnbrist va??

2009-01-03 @ 12:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0