Pulkåkning och bak!

Nu har jag varit housewife och bakat en browniekaka och den cheesecake ni ser på bilden. Eller, jag hoppas jag bakat en sån.. Det vet man inte förrän om några timmar ;-) Jag tänkte göra ljusa muffins också, men då blir det färdigpåse det får vara måtta på husligheterna då man är höggravid.

w
Denna bild kommer ifrån MAMA med årets Mamas i och jag föll pladask då jag såg bilden.

E och Elian ligger i soffan och Elian sover sött efter pulkåkning. Han har varit på ett strålande humör hela dagen och han kom först in till oss vid 6 men då sa jag att han fick vänta lite på vällingen och så somnade han om till ca 7.50. LYCKA! Vid frukosten spexade han och åt massor. Det är en lycka att inse att han HAR matlust även om jag försökt "låtsas som ingenting" och inte trugat i honom mat. Jag har tänkt att han äter då han är hungrig men den välling han fick morgon + kväll gjorde ju att han inte var så hungrig ( förutom på dagis) och förlitade sig på flaskan. Så detta känns som rätt val för oss.

TACK för söta kommentarer i förbindelse med Elians hår. Han hade som sagt tofs i tio sekunder och det är inget han har annars, han har alldeles för kort hår för det. Men so what om han hade det? Låt barn vara barn och då vuxna börjar visa sina fördomar så är det bad bad..... Vi ska ju visa våra barn hur man ska behandla andra.

KRAM!!!!

Kommentarer
Postat av: H.N

Han är ur-gullig din son oavsett hur han har håret! /H

2009-01-17 @ 13:34:02
Postat av: åsa

jag blir så glad när du josefin står upp för detta och säger ifrån. genusfrågor är jätteviktiga och att en tvååring inte får ha långt hår visar hur mycket det behöver diskuteras. tack, du gjorde min dag!

2009-01-17 @ 13:42:42
URL: http://www.sannasmamma.blogspot.com
Postat av: Sofia S

Den tårtan såg smaskens ut! Gud vad sötsugen jag blev nu.. :-)



Helt rätt Josefine, tänk vad många barn o tonåringar som hade mått bättre och varit säkrare om vi vuxna hade föregått med gott exempel och visat hur man bör behandla människor runt omkring sig!

Stora kramar!

2009-01-17 @ 13:50:06
Postat av: AngelicaE

Hej vill bara titta in och säga hej. Har sneglat på samma tårta, men får nog vänta - stenhård GI för mig:)

Såg alla kommentarerna om hår - löjligt! Min gosse har även längre hår och jag skulle aldrig i livet klippa av hans underbara blonda lockar!!! Det får han göra själv om han vill när han blir äldre...

Kram

AngelicaE

2009-01-17 @ 14:19:11
URL: http://angelicaee.blogspot.com
Postat av: Jennie

Hej!

Ledsen om jag var den som startade diskussionen om Elians hår...ville ju bara säga att jag tycker att han är jättefin i det långa.

Duktig du är som bakar. Det gjorde jag dagen innan min son föddes, satte tydligen fart på värkarna:-).

2009-01-17 @ 15:11:43
Postat av: Petra

Det är helt sjukt hur folk reagerar på hur långt hår han har. Då skulle folk skrika rätt ut om dom såg min son idag som promt också skulle ha nagellack när jag målade naglarna. Så nu har han röda naglar, precis som mamma.

2009-01-17 @ 15:23:09
URL: http://p3tr4e.blogg.se/
Postat av: Tess

vad god cheesecaken ser ut!! kan du inte lägga ut receptet? hoppas ni får en mysig kväll tillsammans! kramisar!

2009-01-17 @ 16:00:59
URL: http://smultronpastra.blogg.se/
Postat av: Evelina

Hej på dig!



Gud vad gott!



Angående kommentarerna du fått om Elians hår. Herregud säger jag bara.. Att folk orkar?! Det är ju bara gulligt/roligt. För några dagar sedan gjorde jag en inbackad fläta i min 20 åriga kusins hår, som förövrigt var helt ovetande om detta.. Det är inga konstigheter.. När jag var liten tvingade jag på min lillebror mina kläder. Som du säger, låt barn få vara barn. Dessutom är det ju nästan lite mode nu för killar att ha tofs :)



Tack för en superbra blogg. Du är hur mysig som helst. Jag önskar dig all lycka med din lilla flicka i magen och hoppas allt kommer att gå bra.



Stora kramar Evelina

2009-01-17 @ 18:08:24
Postat av: Sofie

Mycket bra sagt om att barn borde få vara barn. Vi ser dem som små vuxna alltför tidigt och jag tror att det är negativt. Låt dem leka av sig stället, det finns gott om tid at vara stor. Jag tycker det var sött med tofs.

2009-01-17 @ 21:31:59
URL: http://soffisspot.blogg.se/
Postat av: tessHP

Var med i min omröstning på bloggen! =)

2009-01-17 @ 21:45:23
URL: http://theresehp.blogg.se/
Postat av: la mami

Låt inte negativa personer ta din energi....

Fortsatt trevlig helg...

2009-01-18 @ 07:04:00
URL: http://lafamilja.blogg.se/
Postat av: Josefine

Tack snälla ni!



la mami: jag gör inte det men ibland måste man visa vart man står och börjar bloggen bli ett forum där man säger elaka saker om mitt barn så är det inte aktuellt för mig att blogga!

Som tur är är det MÅNGA fantastiska människor som skriver.

KRAM!

2009-01-18 @ 16:07:13
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Carro

Grattis i efterskott till honom.

Den såg väldans god ut :)

Undra sa flundra om det är samma recept som fanns i buffétidningen från ICA? Det är Nigellas va?

2009-01-18 @ 18:44:33
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: Laura

Åh så god cheesecaken såg ut :) Kan du inte skriva receptet på den?

2009-01-18 @ 20:50:05
URL: http://tossavanien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0