Barnmorskorna

Elian kom ut och protesterade och testade oss igen. E la honom och ja la Ella. Nu ligger Elian vaken och gosar med sitt hår och jag hoppas att han somnar snart. Det blir tuffa morgnar om han somnar sent. Missa inte slutet på svt2 nu, Barnmorskorna på norska!

Jag blir så nostalgisk och vill också föda igen, det är HELT fantastiskt!

Dikten nedan är så sann och den står i boken TAKK MAMMA! som jag fick på Mors Dag.

Forvandlet av kjärlighet:


Små barn klassifiserer ikke
sine mödre som mennesker.
Det tar et helt liv för vi oppdager
at våre mödre bare var mennesker
forvandlet av kjärlighet.
Når vi blir så voksne att vi
vet dette, kan vi endelig si:
"Tusen takk, kjäre Mamma"

Kommentarer
Postat av: janelle

HEJ, Gud jag tittade på de precis. Varje gång när jag ser att barnet ploppar ut så gråter jag. Dt är helt otroligt. En helt ny människa!!! Så unerbart!! Sagt precis till min man att om 2,5 månader det blir dags för oss. Hoppas vi klarar det. Är inte rädd....bara vill krama den lilla mirakel. Hon på programmet sagt så fint.. att änltligen hon kan krama barnet...precis så känner jag för. Kanske oro kommer snårt....

2009-06-03 @ 21:01:04
Postat av: janelle

och kram till Er!! Det känns riktigt skönt att läsa din blogg om allt...Tack för att du gjor min dag :)

2009-06-03 @ 21:03:48
Postat av: Pauline

Läs min blogg om min vardag som stammare :)

2009-06-03 @ 21:52:25
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Ida

Hej Josefine!



Jag har precis påbörjat mitt sommarjobb på förlossning och bb. Dagarna är helt fantastiska och jag kan gå omkring med tårar i ögonen för att jag känner ett sånt lyckorus hela dagarna numera! Det som händer på dessa avdelningar är så stort och att jag får vara med om detta är ju alldeles underbart! Jag kommer få den roligaste och underbaraste sommaren hittils!



KRAM

2009-06-03 @ 22:03:23
Postat av: Linda

Jag visste att jag sett armbandet på någons arm på babycafet, får titta lite närmre nästa gång vi ses! Då kan du för övrigt inspirera mig till att föda barn igen, jag är livrädd för det igen kan jag säga!!! Min förlossning var hemsk, och alla mina vänners med, trevligt med någon som det gått bra för:)Puss och kram hoppas att vi syns snart!

2009-06-03 @ 22:25:23
URL: http://filippajulia.blogspot.com
Postat av: Wenche

Fint dikt:)

2009-06-03 @ 23:03:33
Postat av: Charlotte

Så fint dikt! Husker jeg feil, eller blogget du en gang en "historie" om en jente som spurte mammaen sin om hun syns at datteren skulle få barn, også svarte hun tilslutt at hun aldri ville angre?



Uansett, du har en super blogg! Blir så glad og inspirtert av å titte innom her hver dag!

2009-06-04 @ 14:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0