Status hos The Aamodts:

Ellisen gurglar lite i babygymmet. Klockan 19.15 slocknar hon varje dag och vaknar sen superhappy och vill leka med oss. Elian somnade för en halvtimme sen. Det går bättre och bättre nu och idag sov han bara 30 min på dagis = ny rutin och väldigt snart tar vi bort dagsovingen för jag tror den är en stor bov i kvällsdramat hos oss.

Men så länge barnen är friska och glada mår jag bra!


Idag läste jag lite MAMMA då jag väntade på t-banan.
Det var egentligen en gåbortpresent åt Heidi där vi var på lunch i onsdags. Svenska MAMA fanns inte så jag köpte istället den norska varianten ( ingen norsk Mammatidning är som MAMA). Men så såg jag i tidningskorgen att hon redan hade den. Så då jag springer på MAMA ska jag köpa två stycken denna gång!


Ljusen är tända och jag ser på Berg Flyttar in. Bert är ju så himla originell, jag tycker det finns för få originella svenskar!

Kommentarer
Postat av: jessica

Tack Josefin för ditt svar ang. namnhalsbandet.

Skrev detta i ett tidigare inlägg men ser att det inte kommit med.

Har även skrivit ett inlägg i din senaste tävling men det har också inte kommit med, varför blir det så tror du?

Hoppas du får en trevlig helg!

2009-06-05 @ 21:52:58
Postat av: michaela

Hej.

Vi slutade oxå med låta våran dotter sova lunch då vi hade svårt att få henne och somna på kvällen.

Det är lite jobbigt precis när man tr bort et men do vänjer¨sig.

Lycka till...

Tack för en bra blogg.

2009-06-05 @ 21:53:00
URL: http://michaelaloow.blogg.se/
Postat av: Lisa

usch för Bert måste jag bara säga..!

2009-06-05 @ 22:26:43
URL: http://lisaelvirajohansson.blogg.se/
Postat av: Caroline

Måste vara härligt att vara mamma, längtar tills jag själv skaffar barn

2009-06-05 @ 22:30:00
URL: http://carolineerlin.blogg.se/
Postat av: Isa

Vad skönt att det går bättre med sömnen! Jag har skrivit om det tidigare, men här föll allt på plats när vi tog bort middagssovningen på dagis (runt 2 års ålder redan men det är ju så individuellt med sömnbehovet). Sen gick det superbra, ni är också där snart!



Ha en härlig svensk nationaldag och krya på er!

2009-06-06 @ 08:18:40
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: pangis

Han börjar komma i den åldern då behovet av Nap har minskat, elelr minimerats. Mina slutade att sova middag på dagis i tunt 3 årsåldern för det gick inte att få en bra kvällsrutin med den.. Efteråt fungerade det hyfsat bra. Det verkar ju fungera fint för er! Fortsatt lycka till!

2009-06-06 @ 09:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0