I Elians värld:

Jag är ofta Fiona härhemma, det startade då jag hade fläta för några dagar sen. Elian kramade mig hårt imorse och gav mig en puss på munnen och sa: Mamma Fiona, jeg Shrek. DET var det perfekta sättet att vakna på for sure ;-) Sen ikväll då han kvällsfikade och vi kramades så sa han: Mamma Fiona, Pappa Shrek. Haha jag och E är antingen två gröna söta monter eller en Prins och en Prinsessa?

Nu ska jag egentligen vara i säng men det är Ungkarlen 20 vs 40 som slutar om 20 minuter så jag fortsätter låtsas som det är fredag och är vaken lite extra ikväll...

SOV SÖTT alla goda - ni gör mig HAPPY!

Ett litet Ps. Ni som klagar på att bloggen är tråkig ( inte många men har fått en del såna kommentarer, oftast anonyma såklart ;)... Jag lever småbarnslivet på det viset JAG och min familj önskar. Det ÄR sömn, mat och annat som är det viktigaste hos oss just nu, vi väljer att leva familjelivet. Jag kan tyvärr inte ändra på vårt liv för att bloggen ska bli mer spännande eller händelserik....Konstigt va? Jag tänker heller inte på vad ni vill läsa då jag skriver som man ska göra om man vill få fler läsare, kanske därför folk trivs här för att jag inte ändrar bloggen för att nå fler? Hoppas det! Mitt konkreta tips till er är att söka och finna bloggar som tilltalar er och hänga där istället!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Åhh va trist med en massa negativa kommentarer, men vi är iaf garanterat fler som gillar din blogg och det du skriver..God natt!!!

2009-03-26 @ 22:19:16
URL: http://mevelina.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tråkigt att du får negativa kommentarer.

Läser din blogg flera gånger om dagen och ÄLSKAR din blogg. Det är underbart att följa dig, dina familj och din man i er vardag.. Jag blir så inspirerad av er!

Fortsätt som du gör! =)

2009-03-26 @ 22:21:56
URL: http://hanna.ohlzons.com
Postat av: Linnea

Ville bara säga att jag gillar din blogg massor och det är klart man ska skriva som man själv vill och inte anpassa sig efter vad andra tycker! Fortsätt som du gör för du gör det bra.. =) Trevlig helg önskar jag er fina familj!

2009-03-26 @ 22:25:40
Postat av: HannaPanna

Fortsätt precis som förr, jag älskar din blogg och hela familjegrejen med barn och allt vad det innebär. Tycker man det är tråkigt får man väl läsa andras bloggar... Go girl!

2009-03-26 @ 22:29:31
Postat av: annika

Din blogg är inte tråkig!

Det är roligt att läsa för att ni är en sån mysig familj =)

Kram

2009-03-26 @ 22:31:07
URL: http://annikasdagbok.blogg.se/
Postat av: Nina

Din blogg är inte alls tråkig! Trivs dem inte så kan de sluta läsa istället för att lämna anonyma kommentarer.

God natt!

2009-03-26 @ 22:46:19
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Marie

Fortsätt som du gör, det funkar alltid i slutändan. Och ja, som du skriver; de får hitta något nytt ställe att läsa på om de inte gillar det de läser. Jag gillar din blogg iaf :D

2009-03-26 @ 22:47:00
URL: http://majsanx.blogg.se/
Postat av: Anonym

I like your blog just as it is!!

Vær deg selv, og skriv sånn som du alltid har gjort. Det er nok en grunn til at du har sjarmert så mange lesere som du har gjort;)

Jeg personlig elsker å komme inn her og kunne smile og le, og kanskje hente litt positiv inspirasjon på en dårlig dag.

Fortsett akkurat som du gjør nå. Det er DIN blogg:)

Og som sagt, den er herlig!

2009-03-26 @ 22:49:16
Postat av: ida

jag ÄLSKAR din blogg precis som den är!

2009-03-26 @ 22:49:59
URL: http://idasundelin.blogg.se/
Postat av: Fotballfruen

Hehe ja lite fusk blev det idag... Men gud vad duktiga vi varit denna vecka! I morgon är det ju fredag - och då har vi ju klarat det. Vi får fira på tisdag!



Bloggen är urspännande för alla oss som lever, önskar eller längtar efter ett småbarnsliv.



Stor Kram tillbaka! Kajsan

2009-03-26 @ 22:52:14
URL: http://fotballfruen.blogspot.com
Postat av: Joanna

Instämmer, jag älskar att läsa din blogg om det verkliga livet! :) kram

2009-03-26 @ 22:53:18
Postat av: Anonym

Tycker om din naturliga och realistiska skildring i din blogg...var dig själv precis som du är.



Kram från en blivande fyrbarnsmamma i Sverige som läser din blogg



2009-03-26 @ 22:57:21
Postat av: Sari

Tycker om din naturliga och realistiska skildring i din blogg...var dig själv precis som du är.



Kram från en blivande fyrbarnsmamma i Sverige som läser din blogg



2009-03-26 @ 22:59:22
Postat av: El

2009-03-26 @ 23:13:10
Postat av: Elin

Riktigt söt ärdu :)



www.laamossberg.blogg.se

2009-03-26 @ 23:14:14
URL: http://laamossberg.blogg.se/
Postat av: Linda H

Hej!



Din blogg är ju alldeles fantastisk!

Hur orkar vissa ens klaga !! Då är det väl som du säger bara att leta vidare efter en som tilltalar en ...



Fortsätt i samma stil - vi är många härute som gillar det du skriver.



Kram

2009-03-26 @ 23:17:10
URL: http://tradgatan21.bloggagratis.se
Postat av: Emmely

Jag tycker du verkar ha ett underbart liv, jag är så avundsjuk man kan vara och jag är bara 18 år och hoppa s att jag är lika lycklig som dig om några år :)

2009-03-26 @ 23:21:21
URL: http://emmelyw.devote.se
Postat av: Elin

Hahah... vad roligt, själv så är jag Shrek.

Skulle hjälpa min då 4 åriga dotter att tvätta håret när hon satt i badkaret. Hade på mig en grön stor munkjacka och är rätt så lång (181 cm). Så när jag böjde mig över henne så konstaterade hon väldigt allvarligt : " OJ mamma, du ser ju ut som Fräck !!!" (lite svårt med sche-ljuden)...haha... tack för den... ett stort grönt träsktroll.. ;)

2009-03-26 @ 23:36:43
Postat av: Sofia

jag tycker om din blogg jättemycket!

2009-03-26 @ 23:36:47
URL: http://souffi.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Jeg elsker bloggen din jeg! Syns det er hyggelig å lese om småbarnslivet deres. Blir glad hver eneste gang jeg titter innom, og syns ikke du skal forandre noe som helst!

2009-03-26 @ 23:54:54
Postat av: tiniii

det är DIN blogg. du ska skriva det DU vill ;)





ha d fint!!





gonatt

2009-03-27 @ 00:32:32
URL: http://kissme.blogg.se/
Postat av: tiniii

det är DIN blogg. du ska skriva det DU vill ;)





ha d fint!!





gonatt

2009-03-27 @ 00:32:32
URL: http://kissme.blogg.se/
Postat av: eddie

Är jag ensam kille i bloggvärlden eller?:P

2009-03-27 @ 01:01:20
URL: http://lmfao.blogg.se/
Postat av: Karin

Din blogg är underbar!

2009-03-27 @ 07:24:29
URL: http://designbykarin.blogg.se/
Postat av: Emma

Din blogg är den bästa jag har läst! Längtar själv efter att få en liten efter att man läser din blogg!

2009-03-27 @ 07:32:27
URL: http://dumleoemma.blogg.se/
Postat av: karin

Jag skriver också för att jag vill det jag skriver mest för mina släktingars skull som så som du dom bor långt borta och kan inte se barnen så ofta. Film snuttarna gillar dom mest. Igår la jag ut en ny. Gillar också din blogg super mycket.. Kram

2009-03-27 @ 07:38:00
URL: http://www.idapricken.blogspot.com
Postat av: j

Bra skrivet, du är grym! LÄst din blogg sedan du blev gravid med ella och vill själv bli en ung mamma.. du är en förebild, ta åt dig av det istället för all negetiva avundsjuka! Kraam

2009-03-27 @ 07:43:02
Postat av: Mikaela

Jag rentav ÄLSKAR din blogg..så de så!

Kram Mikaela

2009-03-27 @ 08:14:50
URL: http://lovekaos.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Din blogg är allt annat än tråkig för oss småbarnsföräldrar!! =) Underbar & söt ;-)



KRAM och NUU är det fredag, NJUT!

2009-03-27 @ 08:33:41
Postat av: Fredrik Frisören

Ha en skön fredag!

2009-03-27 @ 08:34:58
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: Pappabloggen

Y rock!

/Pappa på heltid

2009-03-27 @ 08:46:51
URL: http://www.tidningenhennes.se/zlatko/blogg
Postat av: Madeleine

Din blogg är inte alls tråkig! Utan alldeles så där underbar och kärleksfull som en mammablogg ska vara :)

2009-03-27 @ 08:51:51
URL: http://gangenas.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag älskar din blogg just för att du skriver det du vill skriva, om ditt liv, så som det är!! Den allra allra bästa bloggen!

Kram

2009-03-27 @ 08:52:16
Postat av: Helena

Hej!



Tråkigt att det ska finnas människor som ger negativ energi... Din blogg är jättehärlig och jag följer den varje dag! Mycket för att du är dig själv och visar den sanna bilden av hur ditt liv ser ut just nu. Ett liv som verkar väldigt härligt med allt vad familjeliv innebär! Såklart har jag även röstat på dig!



Tack för att du bloggar och delar med dig av din tid...

2009-03-27 @ 08:55:29
Postat av: Okana

Hej.

jag älskar att läsa din blogg just därför att du skriver hur dina dagar ser ut utan att ljuga, tilläga överdrivet osv. Du är mamma till två underbara barn och jag vet att allt i ditt liv kretsar runt dem och din man. Keep going!

kram

2009-03-27 @ 08:57:52
URL: http://zlatnaribica.blogg.se/
Postat av: Anna

Du har en underbar blogg!!!

Den gør mig glad :)

2009-03-27 @ 08:58:54
Postat av: Annie

Hej!



Jag hänger mer än gärna i din blogg! ;-)

Tycker den är super, och inte ska DU behöva ändra på nått för andra vill!

Ett stor NEJ!

Forsätt som du gör tycker jag!

Många kramar!

2009-03-27 @ 08:59:36
Postat av: Becca

Självklart ska du ju skriva på det sättet du vill när du vill. Du är ju tvåbarns mamma, tiden finns inte till att skriva som en stjärnjournalist.



Vi får ta del av er underbara vardag och det är väl gott nog = )



Jag kikar in här flera gånger varje dag. Anledningen till det är att jag får en sån positiv känsla i kroppen av det du skriver. Är svårt att förklara men jag antar att det är din härliga inställning till livet i sig som smittar av sig!



Stort tack !!



2009-03-27 @ 09:18:23
URL: http://beckystoneheart.blogg.se/
Postat av: Åsa

Som Kay Pollak säger:"Att välja glädje"-Du skriver om allt underbart som händer i er familj ,alla härliga stunder är fint beskrivna med enkla ord.Jag tycker att det är så bra att Du skriver rakt ur det VERKLIGA livet./ varma hälsningar Åsa +42

(tonårsmamma)

2009-03-27 @ 09:26:08
Postat av: marie

Jag älskar din blogg!

2009-03-27 @ 09:40:22
URL: http://murraan.blogg.se/
Postat av: Frida

Din blogg är inte alls tråkig! Den är jätte fin och mysig och du har alltid så fina bilder att visa oss... dina barn är så fina!

2009-03-27 @ 09:41:15
URL: http://fridaahlinder.blogg.se/
Postat av: kinna

Jag älskar din blogg.

Du behöver inte ändra nåt..=)

Bästa Mammabloggen!!

2009-03-27 @ 09:45:49
URL: http://kinnaa.blogg.se/
Postat av: Astrid

Bloggen din er perfekt akkurat som den er, jeg elsker å lese om hverdagslivet;) fortsett med det!!!

Klem

2009-03-27 @ 09:48:32
Postat av: Henny

Du har en alldeles underbar blogg, ändra ingenting! Jag blir alltid på så fint humör efter att ha läst dina texter. Ha en fin dag! //Henny

2009-03-27 @ 09:58:35
Postat av: Marina

Hejsan!

Följt din blogg ett längre tag.. Är ju precis de som är tjusningen me din blogg att den handlar om familjelivet. Ni verkar vara en sund familj tillsammans:)

Jag blir alltid glad att av kika in här hos dig:)

Ger hopp! :)

Tack för du delger oss ditt familjeliv:)

Massor me kramar o önskar er en mysig helg!!

Kram //M

2009-03-27 @ 10:03:35
Postat av: Caitlin

Hej!!



Tycker din blogg är jättebra. Kul att följa eran familj.

2009-03-27 @ 10:05:16
Postat av: Josefine

Tusen miljoner tack för att PEPP - nu gjorde ni min dag! KRAMAR

2009-03-27 @ 10:10:24
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Anna

Det är så kul med folk som klagar över att ens blogg är tråkig. Varför inte bara söka sig till någon annan blogg som faller en i smaken då, det finns ju gott om bloggar!



Inatt drömde jag om dig, att vi skulle på något slags kalas. Undra om mitt undermedvetna försäker säga mig att jag läser för mycket bloggar?! :)

2009-03-27 @ 10:24:51
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jag läser din blogg dagligen men brukar inte kommentera något men nu måste jag göra det. Jag tycker du är otroligt generös som bjussar på ditt liv som du gör, det är underbart att läsa om allt det vanliga som förgyller vardagen - fortsätt och var dig själv.

2009-03-27 @ 10:52:16
Postat av: helen

din blogg är allt annat än tråkig! jag lever inte alls samma liv som dig, men tycker att du skriver så fint om din familj och din vardag och det är så fint hur du delar med dig, och därför läser jag :)

2009-03-27 @ 11:00:30
Postat av: Elin

Du har den absolut bästa i bloggvärlden! Ändra inte på något, du är grym och verkar allt annat än tråkig!

2009-03-27 @ 11:21:34
Postat av: Camilla

Varför lägga ner energi på att klaga om bloggen? Ähh, låt oss som uppskattar den få ha den i fred i så fall!! Ha en skön helg.

2009-03-27 @ 11:27:05
Postat av: Anonym

håller inte alls med!älskar din blogg:)

ps. har röstat på dig i dom kategorierna som det går! ds.

2009-03-27 @ 11:45:15
Postat av: Evelina

Måste bara säga - din blogg är SÅ LÅNGT IFRÅN tråkig som det går... det är URMYSIG och du är TOPPEN som berättar och delar med dig av det du gör. Strunta i alla negativa kommentarer - de som inte vill läsa är inte tvugna (det borde de inse själva). Önskar dig en fin dag!!!

2009-03-27 @ 13:31:02
Postat av: anonym som gav "kritik"

Hej Josefine

det var ju jag som skrev inlägget som du verkade ha tagit väldigt illa upp.

Det var inte min mening att få dig attkänan dåligt . jag skrev bara min ärliga åsikt. Visst jag behöver ju inte läsa din blogg längre omjag tycker att den är en upprepning på saker hela tiden det har du rätt i.

men jag ska tala om några saker:

1. De flesta som bloggar vet att man får både positiva kommentarer, kommentarer man smickras av , och komentarer man inte gillar. mendet verkar som att du inte är van vid det. Man ska bara hylla dig hela tiden. Om du har gått upp kl 4 på morgonen för att kissa då ska man beundra dig. Visst kan det vara så men de flesta får också kommentarer som de kanske inte gillar .men inte har jag sett någon som får panik av det och börjar skriva om det i sina inlägg( inte för att jag bryr mig) men gå och läs andras bloggar ska du se.

Du tog ju även illa upp om en gång när några andra mamor skrev om att om man inte kan ta hand om sina barn då ska man inte skaffa barn. Du tog upp det direkt i dina inlägg och började tjafa om det o sedan få sympati kommentarer av dina trogna läsare. Man får inte tycka annat än dig?

Om någon tyckte du var konstig för att du verkar bli hysterisk glad över att slippa ditt barn då han är på dagis så betyder det ju inte att den personen inte får tycka så. Lär dig acceptera att alla kanske inte håller med dig.

Är det därför kanske din make kallade dig för prinsessans för du måste alltid ha det du vill ha ?



2.Jag har inga åsikter om dig så men jag har hört även andra sker om dig tex att du utnyttjade en svensk kille bara för att ha råd med att bo i oslo och sedan var du otrogen honom medan du " dejtade" din nuvarande kille.

Så om du skule få höra sånt skulel din värld rasa ? jag tycker man ska acceptera att folk kan tycka och säga olika om en .



4. Att du säger du lagar mat , ja det kan jag tex inte hålla med om. Du käkar ju bar autre hela tiden. Och de få gånger du gör halv färdig mat hemma då gnäller du om att du känner dig som hemma fru .



5. Du kanske inte är mogen att ta emot olika kommentarer såsom tex yngre personer än dig är vana att få fast de struntar i såna som de inte gillar tex blondinbella, kenza, ung mamma etc.



6. Sist kan jag bara säga att fastän du ser ut att vara minst 35 år gammal och har alltid tantiga tunikor på dig så är ju ganska ung och kanske därför inte mogen att ens ta emot komentarer.



7. Du är den mest osäkra personen jag sett på en blogg. Du söker tröst hos dina läsare och ska tacka dem för att de har smörat dig och peppat dig som du kallar det

2009-03-27 @ 13:47:51
Postat av: anonym som gav dig "kritik"

kul att du sorterar dina inlägg för att bara få med de "positiva "

2009-03-27 @ 13:49:14
Postat av: Åsa

Jag gillar din blogg just för att den är vanlig!!!!

2009-03-27 @ 14:15:50
Postat av: tezzan

jag läser blogg varje dag ;)håller med dej om varför läsa bloggen om dom tycker den trist då ;)

Trelig helg

2009-03-27 @ 15:29:11
URL: http://tezzankullbohr.blogg.se/
Postat av: Josefine

anonym ( såklart!) Nu tog du i ifrån tårna va? Hoppas du mår riktigt bra efter alla dina framförda punkter! Då det är förtal att påstå att jag levt på någon kille öht för att kunna vara i Oslo så bemöter jag det ryktet med: Det är INTE sant :) Jag flyttade hit för att jag fick ett bra jobb som direkt gav mig bra pengar. Killen jag flyttade hit med var en dejt som jag inte kände men vi ville båda till Oslo. På jobbet mötte jag ( inte min Man) en annan kille och blev tokkär så jag flyttade ut direkt ( men betalada min hyra) och skaffade mig ett eget place :) Så nu kan du sova gott hoppas jag!



2009-03-27 @ 22:17:50
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Mika

Tycker det är tråkigt att de största bloggarna ALDRIG kan tåla lite kritik utan då blir det liksom "tycksyndommiginlägg" istället. Likadant hos Gizmolina idag...

DOCK så tycker jag att bloggen är super!

2009-03-27 @ 23:07:25
Postat av: Josefine

ALDRIG kan tåla kritik? Det beror väl på vad man skriver om? Har man bett om kritik? Tänkvärt!



2009-03-27 @ 23:09:14
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Jessica

Otroligt!! Jag tänkte kommentera det du skrev i ditt inlägg, men kom alldeles av mig när jag läste tidigare kommentarer och hittade ytterligare en kommentar från samma anonyma... Vilka påhopp! Varför starta pajkastning?



Jag förstår ingenting. Jag läser de bloggar jag själv valt, av den anledningen att de får mig att må bra! Sen om det är 300% sant och äkta vara är egentligen av mindre betydelse för mig! Som t ex det där om matlagning... Det spelar väl inte mig som läsare nån roll om maten är halvfabrikat eller lagad från grunden, om det inte är en matblogg?



Josefine, jag läser med glädje om din vardag och din familj! Du inspirerar mig i mina bra stunder och tröstar mig och får mig att drömma i mina sämre stunder. Fortsätt skriva precis som du gör! Det är ju därför vi läser! Och det är därför som jag hoppas att du ska vinna Bästa Mammabloggen m m!!!



Heja dig!

2009-03-28 @ 12:40:01
URL: http://mittlillarum.blogg.se/
Postat av: Helena

Josefine, jag känner inte dig men gillar dig skarpt! Ta INTE åt dig av de anonyma inläggen. Det är bara en person som är högst osäker och missnöjd med sig själv. Varför annars "kasta paj" på någon man inte känner, eller ge ovälkommen kritik? Nej, Josefine du är en ung, cool och snygg mamma!! Varje dag ser jag fram emot att läsa din blogg... Den ger mig glädje, energi och inspiration! Keep up the good work!

2009-03-29 @ 10:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0