Kyss den du älskar!

Vissa kvällar har man bättre samtal än andra. Vi har kommit fram till så mycket BRA ikväll! Det är inte alltid man pratar med varandra på riktigt fast man pratar. Jag tror ni förstår hur jag menar. Det som är den största utmaningen då man får barn tidigt som vi fått ( tidigt i vårt förhållande) är att behålla flickvän/pojkvänrelationen. Allt fördjupas, livet blir så stort och man älskar barnet/barnen villkårslöst. MEN att bara se spänning, njutning och upplevelser via barnen fungerar inte alltid.

Så mitt tips ikväll blir SE din partner. Oavsett om ni har barn eller inte så behöver man se varandra som man såg på den andre då man möttes. Vad föll du för? Varför valde du just honom / henne? Hur var DU då ni möttes? Varför passar ni så bra tillsammans? Ge din kära en kyss ikväll!
Att bara köra på eller inte se fungerar inte. Inte för oss.

Nu ska jag snart lägga mig och läsa. Ashi har RÄDDAT mina dagar då jag legat och ammat ( hon gav mig en kasse med böcker att låna då jag var höggravid). Tre böcker har jag läst ( Denise Rudberg) och nu startar jag på den fjärde. Ella vaknade precis efter att ha sovit hela kvällen och hon ligger just nu på Es bröst och jag ska inte gå in på detaljer men han får nog det han gör då han ska byta hennes blöja och sätta på henne pyjamasen. Perfekt, bajsblöjor mitt i natten är inte min favorit då jag är så trött att allt snurrar. Bra timing mitt hjärta.

Vi håller också på att planera hennes dop ( dåp på norska så att det inte missförstås). Hennes namn blir
Ella Synnöve Aamodt, Synnöve efter sin vackra Tante Heidi som heter Heidi Synnöve.
Det blir vackert, vår lilla prinsessa - Vi älskar dig SÅ!

NU ska jag avsluta här, ville bara skicka er MASSA kramar!
Här hittar ni veckans tävling som drunknat i mina inlägg idag.

SOV SÖTT!



Kommentarer
Postat av: johanna.L.

Hej finaste josefine =). Kom att tänka på något nu när jag läst lite inläg i bloggen. Du skriver att lilla prinsessan vill äta hela tiden. Hade en tjejkompis som har en dotter som också ville det när hon va så liten men det visade sig att hon inte blev mätt på mjölken.. Kanske är det så för din sötnos också?? Att hon inte får i sig tillräckligt med mjölk?? Bara ejn tanke. Många kramar till dig, och återigen tack för en underbar blogg. Man blir värkligen glad av den.

2009-03-02 @ 22:40:41
Postat av: Sofie

Gokväll!

Jag vet vad du menar med att verkligen prata... Jag och min kille kan ligga i TIMMAR och bara prata om sånt som är typiskt oss. Det känns så bra och är så mysigt... Är glad att ni också tar er tid för det.



Jag undrar: hur länge hade ni känt varandra innan ni blev ett par och sen gifte er?



Storkram till er alla fyra! /Sofie

2009-03-02 @ 22:42:33
URL: http://great-n-little.blogspot.com
Postat av: Lovisa

www.personligalmanacka.se Där har jag beställt min egen rosa almanacka titta och designa din egen...tror den passar dig fint - jag har alltid haft ordning och redas men gillar den här mycket - rosa inuti oxå om man vill :))) det ville jag ;) Kram

2009-03-02 @ 23:20:40
Postat av: Agnes

åh, jag tycker om när du skriver såna här inlägg, jag brukar själv försöka tänka så men det är inte alltid man kommer ihåg det mitt uppe i tider som ska passas och saker som ska göras. tack för att du påminner om att stanna upp lite i livet och tänka och känna efter. tror det är viktigt att göra både kring sig själv och sin partner precis som du skriver. tack. jag har läst här ett par månader nu och känner stor inspiration och igenkänning i vissa delar och även om jag inte har barn så tycker jag mycket om de delarna också då jag kan drömma om min egen framtid som mamma.

hoppas inte det här kom flera gånger nu hela min dator hängde sig när jag skulle posta

2009-03-02 @ 23:22:35
Postat av: Lovisa

Fint och sant du skrev om kärleken ....ibland känns det som man nästan tappar bort varandra bland alla barn,räkningar,jobb och städande................... Prioritera bort städandet oftare till förmån för varandra,lek,mys eller ta dig egen tid !!! Trött på att alla skall ha ett perfekt välstädat hem --- Tiden rusar iväg så njut dagen idag med något/någon som gör dig glad och lycklig.Det försöker jag göra och blunda för kaoset ibland ;)

2009-03-02 @ 23:29:08
Postat av: Susanne

Det är viktigt att visa uppskattning till varandra oavsett hur länge man varit tillsammans och vad man gått igenom. Det viktiga är att aldrig ta varandra för givet tror jag.



Kram på dig.



PS gå gärna in på och rösta på min reseblogg i blogg DM då skänker du ytterligare lite glädje som kanske leder till en seger.. DS

Postat av: hannie

håller med. Viktigt!



Vi tapapde bort varandra helt när vi kom hem från sjukhuset.. kändes jätte hemskt. Men tacl o lov så kom allt sakta men säkert tillbaks igen.

Gäller bara att hålal det vid liv.



Ni e fina,

kram på er.

2009-03-02 @ 23:54:29
URL: http://lillababy.blogg.se/
Postat av: Angelina Berg

Jag hittade din blogg igår, jag satt uppe till 03.2o under natten, jag kunde inte slita mig! Jag planerar mitt bröllop nu och fann massor med inspiration hos dig! Vilken härlig attityd du har till livet och allt du möter i din vardag. Jag önskar jag kunde ha samma attityd! Sen är du fantastiskt positiv, vacker och söt!

2009-03-03 @ 00:08:45
URL: http://englamedora.blogg.se/
Postat av: Angel

bra tips,

2009-03-03 @ 05:57:22
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Måste bara få säga att det var ett otroligt vackert mellannamn Ella får!



Tack för mysig läsning :-)



/Anna Mikaela Synnöve

2009-03-03 @ 06:12:45
Postat av: pangis

Jättefina namn, vad heter Elian mer än Elian? Fin dag till er!

2009-03-03 @ 08:07:05
Postat av: Josefine

TACK snälla så glada ni gör mig!!



Jag och E hade känt varandra ca två månader tror jag då jag blev gravid och vi gifte oss då Elian fyllde 2 så det blir väl ca 3 år? :)



Elian heter bara Elian Aamodt, inget mellannamn!



KRAM

2009-03-03 @ 09:26:37
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Kristin

Som vanligt kloka ord!

Man blir alltid så glad av att läsa din blogg :)

Jag tror att även om man inte fått barn är det nog lätt att bara "köra på". Det krävs nog i alla förhållanden att man pratar med varandra och kan uttrycka vad man känner för varann :)

Kram!

2009-03-03 @ 19:44:42
URL: http://kristinljungberg.blogg.se/
Postat av: Micaela

Min mormor heter Synnöve i andra namn! Hon e född i Norge!

2009-03-03 @ 19:45:18
URL: http://zmicca.blogg.se/
Postat av: Blivande mamma <3

Jag blir så lycklig när jag läser din blogg.. Den är så fin! Varje gång jag ser din lilla flicka längtar jag så otroligt efter min. Jag vet inte om det bara är för mig det inte funkar men jag kommer inte in på din tävling.. Kram!

2009-03-04 @ 09:34:38
URL: http://vackertliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0