Lecitin - även i Sverige?


Lecitin, något ni hört om i Sverige?

Då jag stod i badrummet kom jag på att jag fick råd att använda dessa piller på Rikshospitalet ( + nässpray för utdrivningsreflexen och starkt penicillin). För att mjölken lättare ska "lösas" upp vid mjölkstockning. Finns att köpa i hälsokostbutiker och man ska inte ta dosen som står på burken utan en speciell dos för att det ska hjälpa vid amningsproblem. Rådfråga den du behandlas av innan du startar med detta men jag tänkte bara tipsa om att det finns!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Rekommenderas även i Sverige. Det och SPC-flakes som är specialbehandlade havreflingor. Funkar toppen för mig.

2009-03-16 @ 14:44:05
Postat av: Anna från Sundsvall

Hej!

Jo, det har jag hört talas om. Kan tydligen hjälpa mot att mjölkgångarna proppas igen.



Kram!

2009-03-16 @ 14:49:35
Postat av: ida

nässprayen har jag testat.den gör att utdrivningsreflexen kommer igång DIREKT då barnet suger.. sedan ska det också hjälpa att tämma mjölkgångarna mer än annars. för mej var det onödigt då jag fick det eftersom jag ändå hade för lite mjölk, Men utdrivningen fick sig en rejäl skjuts.

2009-03-16 @ 21:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0