Våfflor!

Sen åkte vi till Petter! Det var första gången vi hälsade på där och det var så trevligt. Elian fick låna massa bilar och lekte hela tiden och vi åt våfflor. Bestemor fick också äran att byta DEN blöjan som Ella hade. Hon kör liksom en eller två gånger om dagen med dem och då är det verkligen överallt.. Mindre praktiskt om det sker en dag på tex bussen...Help ;-) Men nog mat får hon definitivt och det är ju hur skönt som helst att veta.


MUMS! Våfflor känns väldigt norskt då de säljs överallt och man kan alltid köpa en våffla om man är på tur på fjället eller i tex Frognerparken mitt i Oslo. Men man äter dem oftast med römme ( typ gräddfil), brunost eller sylt. Att vi äter vispgrädde är nog min svenska tradition ;-)


Lek och bus! Ella sov mest hela tiden men vaknade till på slutet och då ville Elian titta till Lillasyster.
Ni ska höra hans ömma lilla röst då han pratar med henne. Måste filma och visa er väldigt snart.


GLADIS!

Nu ska vi softa i soffan och jag tror vi får besök av Tore. Det blir nog filmkväll om jag känner oss rätt.
Man är ganska trött efter en heldag ute men det har varit SÅ mys!
Jag älskar helgerna då vi är tillsammans alla fyra och kan njuta stunderna tillsammans.

Hoppas ni har en härlig kväll!






Kommentarer
Postat av: jennie

När jag och min sambo var i norge så skulle vi köpa kaffe och våffla. vilken besvikelse det var att det var sylt och gräddfil, såg det inte utan "högg" in. Det ska vara sylt med grädde eller glass!!!

Tack för en fin blogg=)

2009-03-08 @ 12:41:01
Postat av: Josefine

Haha uff stackars dig jag kan tänka mig det :)

TACK snälla för att du gillar min blogg, så KUL!

KRAM

2009-03-08 @ 14:34:25
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Camilla

Hej Josefin!

Jag märkte att om man klickar på "kommentarer" i slutet av inläggen så ser man bilderna, i alla fall hemma hos mig :)

Ha en fantastisk söndag!

2009-03-08 @ 17:08:38
Postat av: Jenny

åh vad det ser gott ut med våfflor!

2009-03-09 @ 13:14:55
URL: http://pennypie.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag har många gånger undrat varför de ha gräddfil på våfflerna, men ännu värre är brunost. Det ska vara svensk med grädde och sylt=)

2009-03-10 @ 23:27:47
URL: http://jentesofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0