dopfrågor

Oj oj så lat jag blev ikväll. Skulle städa inför Mammas ankomst imorgon men har bara legat i soffan och softat med killarna här. Ibland blir det bara så och SÅ skönt det är!

Ni som frågar mig om dopplanering. Jag har inget budget ( budsjett) alls. Vi ska laga maten jag och Mamma och det blir casual. Det viktigaste är att vi är tillsammans då vi bjudit fler än vi egentligen har plats till men det är just för att vi hellre har alla vi tycker om med en dag som denna än sitter få vid ett fint, perfekt bord.

Med två barn har man alltid något att göra i vardagen så man hinner inte med allt man önskar. Kanske man gör det men jag som har migrän och nackproblemer undviker onödig stress och utmattning så att jag orkar med mig.

Vi serverade vin på Elians dop men då hade vi bara en bebis och inga andra barn. Nu kommer vänner med barn som är Elians vänner och det blir en anna typ samling denna gång. Kanske bubbel då alla kommer? Vet inte, men inget vin eller öl står på inköpslistan. Just nu är vårt liv som ett stort barnkalas. Playdates, aktiviteter och massa mys. Men ett glas bubbel kan man ju bjuda på för att fira om man vill!

Andra detaljer har jag inte planerat ännu. Tar oftast allt som det kommer. Jag är ingen som planerar kläder och köper allt nytt i minsta detalj utan det blir som det blir är mitt motto väldigt ofta. Men denna gång ska vi ha matchande kläder jag och barnen. Det är underbara Kari som designar MyCinnamonGirl som är så underbar och syr! Elian hade prinsskjortan på vårt bröllop och den var så fin så jag vill att han ska ha en i större storlek inför sommaren.

Nej min inspiration är lite låg nu så jag tackar för idag och softar vidare ;-)

Kommentarer
Postat av: *Trude*

Du har en så fin inställning till livet:). Lycka till med dopförberedelserna...eller dåp kanske man skulle ha skrivit, hihi;). Det låter toppen och hur bra som helst med dina ideér! Kram!

2009-05-19 @ 02:19:47
URL: http://trudes.blogg.se/
Postat av: Ida

Kari är riktigt duktig. Har haft praktik hos henne och det uppskattade jag vväldigt mcyket. :)

2009-05-19 @ 10:17:12
Postat av: Anna

När är dopet (dåpet)?

Kraaam

2009-05-19 @ 12:54:40
Postat av: Josefine

ÅÅ jag kan tänka mig att det är den perfekta praktiken i hennes fina showroom! Dopet är redan på lördag =)



KRAM!

2009-05-19 @ 15:23:56
URL: http://www.prinsessansdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0