Shopping

Nu har jag äntligen beställt beige klädsel till vagnen! ( TACK för tips om http://kidzshop.jetshop.se/ )Det blev varukorg + liggdel. Vi får se om jag vill ha beige sittdel sen eller om vi kör grå/svart som med Elian. I sommar är jag på jakt efter en rosa sommarsuflett iallafall. Det är KUL med förändring.

Apropå shopping så pratade jag ( som alltid) med min Mor idag. Hon berättade att de städat hemmet idag och att de hade köpt en ny fin matta ifrån Laura Ashley. Även en ny filt och det var sååå fint och fräscht.
-Oj, vad tycker Ingemar då frågar jag.
-Han tycker det är SÅ fint svarar Mamma nöjt
-Ja men om priset, det är väl ganska dyrt?
-Vi har inte riktigt pratat om det än säger Mamma
-Men ni har gemensam ekonomi eller, som vi? Är han liksom med och betalar den?
-Jo det har vi. Ja snart vet han nog det.
-Mamma jag MÅSTE få skriva om detta på bloggen, jag tror många känner igen sig
-Josefine du är så tokig
Vi ASGARVAR

Känner någon igen sig? E satt här bredvid mig och anade ingenting då jag klickade hem denna beiga fina klädsel ;-)

MEN jag måste påpeka att såna ting man köper ( vagntillbehör till Bugaboo)  får man sålt till bra priser sen då de går att tvätta och de slits inte.

Kommentarer
Postat av: Sandra A

Haha, jag bara sitter här i soffan och skrockar nöjt :-) Jag är PRECIS likadan! Men min kära man säger inget så länge jag inte köper över våra tillgångar.

Din mamma verkar så himla mysig och glad :-) Vilken tur du har som har en sådan fin mor!



Ha en trevlig kväll familjen A // Kram Sandra A

2009-05-08 @ 23:08:42
Postat av: Sandra

Vilken söt blogg du har!!



Vill du få flera 100 besökare till Din blogg?

http://www.viraltrafik.se/?sandrabjornsdotter

2009-05-08 @ 23:16:14
URL: http://sandrabjornsdotter.blogg.se/
Postat av: Lily :)

Så lenge regningene er betalt og vi har penger til alt annet som vi TRENGER så bruker jeg penger på hva jeg vil hehe ;)

Stort sett legger han ikke merke til det som er nytt engang, hvertfall ikke om det er klær til ungene (min store last).

2009-05-08 @ 23:20:06
Postat av: mariann

Hmm, litt sånn her hjemme også. Men han er stort sett enig når det er i hus :-) Gratulerer med nytt trekk til buggisen. Håper dere får en god natt. KLEM

2009-05-08 @ 23:40:01
URL: http://hjertets.blogg.no
Postat av: Matilda

Haha! Vad härlig din mamma verkar vara :)

2009-05-08 @ 23:49:58
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Viktoria ♥

Hej! Vad roligt med ny klädsel/färg till buggan, vi har en grå/svart Bugaboo nu men så snart vårt lilla ♥ har kommit så kommer jag nog också vilja byta färg. Tycker den rosa är så himla fin om man får en liten tjej så jag tycker du gör alldeles rätt i att köpa en rosa suflett till sommaren. Trevlig helg, kram & god natt

2009-05-09 @ 00:06:10
URL: http://enprinsessa.blogspot.com/
Postat av: Anna

Hahahaha...nog är det så alltid.

Men jag säger som Lily, så länge räkningarna är betalda och vi har matpengar såå...

Kraaam

2009-05-09 @ 09:05:56
Postat av: Anna

Ps. Säg till henne att hon måste visa bilder på mattan och filten på sin blogg!!D.s

2009-05-09 @ 09:08:46
Postat av: Sara

Hihi, man behöver väl inte berätta riktigt allt alltid?!

2009-05-09 @ 09:15:21
URL: http://glitterogon.blogg.se/
Postat av: Anonym

I en realtion ska man vara ärlig och berätta sådana saker i förväg. Så de inte kommer som en chock efteråt

2009-05-09 @ 09:20:27
Postat av: Anna

Hahahaha! Så roligt berättat! Jag kunde riktigt se din mamma, glad och nöjd... En liknande diskussion had min mamma och jag också nyligen. :D



Jag vet inte vad jag ska säga om kommentaren ovan. Visst ska man vara ärlig, men jag har svårt för den där fyrkantiga beskäftigheten. Min man vet ju att när jag säger att mina nya skor kostade 500 så kostade de 599 (avrundar alltid nedåt), att det prasslas undan en och annan shoppingpåse in i sovrummet osv. ;) Han unnar mig ju detta även om han säkert har svårt att fatta meningen med det, själv är han ointresserad av shopping. Jag har svårt att fatta att man behöver invecklade fiskespön eller en massa accessoarer till bilen och där smusslas det också en del, tycker jag mig ana, haha! Det är väl inget man måste köra rundabordskonferens om? Jag kan också tillägga att vi inte kör varannan städdag, diskar varannan disk, lämnar på dagis enligt uppgjort 50% schema, men att vi är riktigt riktigt lyckliga ändå.



Lite avhalkning från ämnet, men ändå inte. Jag blir vansinning när jag hör predikningar om HUR man ska göra saker. A little more personal freedom och less fyrkantighet tycker jag...

2009-05-09 @ 11:23:52
Postat av: Liza

Hihi..

Känner igen det där!



=)



Mvh Liza

2009-05-09 @ 11:46:24
Postat av: E

Så crazy! Eller inte.

2009-05-09 @ 12:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0