Staketfix

Då vi kom hem ammade jag och sen lekte Ella lite. Elian sprang omkring och bajsade och jag skrev så att tangenterna glödde. Jag älskar att få skriva ned hur jag känner!

Efter blöjbyten och lek så fick jag med mig barnen ut en sväng. Elian lekte och Ella sov. Precis då hon vaknade kom E och Bestefar. Sen har det grillats och fixats med staketet. Det tar sin tid då det verkligen varit hur dåligt som helst + omålat. Det första vi gör är ( haha vi? ) att skruva i skruvar i ALLA plankor + resa upp det lite. SEN ska det äntligen bli VITT!




Pappa hade köpt "pakker/gaver" som Elian säger.
Han pratar varje dag om vem som köpt vad. Oftast är det E som köpt allt. Även kläder han vet att jag köpt =)
Stenkoll har han även på bilar, Mormor och Ingemar har köpt den och den och den osv... Det verkar vara många i samma ålder som håller på likadant.


NÖJD med sina nya leksaker.
En brandbil och en bulldozer ;-)



Många undrar om vår härliga bärsele. Den är ergonomisk och ekologisk och kommer ifrån Vidunderbarn
Vi använde den till Elian förra påsken då vi reste och jag ser folk använda den bak på ryggen också men det är inte riktigt min grej. Ella har ett "babyinlägg" så att nacken stöttas och den blir mer ombonad.

Kommentarer
Postat av: Teresa [ 21 år och singelmamma till två ]

"Sprang runt och bajsade" klingade lite kul :) Många gör det stillasittande (eller stående i blöjan?). Inget fel med meningen alls, bara att det lät så kul.



Och lika härliga bilder som alltid! Ser att Elian verkar lika förtjust i bilar som min lille grabb.



Ha en fin kväll!

2009-05-12 @ 21:50:42
URL: http://www.alltforforaldrar.se/tumadre
Postat av: Anna-panna

Det är rätt kul det där. Jag har uppmärksammat samma beteende hemma hos oss. När sambon min gör något så heter det "vi gör". När jag gör något heter det "jag gör". Detta beteende tog sin början när jag var gravid och mest bara kunde ligga raklång och ha ont och må illa, sen har det visst fortsatt ;)



Var har du köpt dina snygga öronhängen? Jag har letat snygga i trä länge men inte funnit.

2009-05-13 @ 08:05:39
Postat av: marjo

Jag ville fråga vilket språk Elian talar? Norska eller svenska? Eller både och?

2009-05-13 @ 08:36:16
Postat av: Anna

Bryt lite könsroller och va med och spika och måla du oxå!

2009-05-13 @ 08:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0