Elian hos doktorn

Vi hade tid kl 13 på sjukhuset och Jessica mötte upp oss. Då satt vi i bilen och Elian sov och jag ammade en nybajsad Ella. Tur man kan byta i det fria ;-)

Strax innan jag tänkte väcka Prinsen så vaknade han och vi gick in. Ella somnade i vagnen hos Jessica efter lite skrik fick jag veta. Elian var så duktig idag trots allt tycker jag, vägde sig men ville INTE mäta sig. Sen var pricktestet så obehagligt att han gallskrek. Åtta stick i armen medans man ser på är inte kul så det förstår jag. Som tur är visade inget stick utslag = ingen allergi än så länge.

Vi är så nöjda med hans förbättring så vi kör på med samma dosering som innan och nu har vi fått en tub till dagis om han börjar hosta. I sommar gör vi uppehåll med behdnalingen och fortsätter i höst. Härligt att kunna få hjälp. Han kräktes ju ofta tidigare och blev ofta förkyld, det släppte väldigt sent och började ofta om igen.


Nyvaken sötis i väntrummet!

Egentligen hade Ella matchande body ( till Elians söta tröja) på sig idag men direkt då hon var nytvättad och påklädd kom frukosten upp.
Sånt sker ju nästan bara då jag klätt mig för dagen eller vi är på väg ut. Idag tänkte jag smart och hade på mig morgonrocken in i det längsta så det är den som ligger i tvätten nu ;)


Ashis muffin som Elian fick med i en liten låda räddade oss då han var färdig!
Jessica söta var så snäll som kom och hjälpte oss.


Elian fick förresten välja en premie i en låda hos damen som stack honom. Jag såg snabbt klostermärken, gummisnoddar och så bilar och jag visste precis vilken han skulle välja. En liten blå bil ;-) Vi har också beställt bil idag, i augusti byter vi och det blir så himla kul. Denna gång valde vi skinnsäten = ett "must" då man har små barn! ( Speciellt en som kräkts massor de första två åren...hrrrmf!)

Vi körde sen hem och stannade på ett center för att hämta ut min nya telefon, köpa en GLASS till duktiga killen och sen hämta ut astmamedicinerna på apoteket. Sen blev det lek ute och korv i bröd innan Pappa kom hem och gjorde oss sällskap. Då åt vi pita, kyckling med Gyrossmak och sallad.

Kommentarer
Postat av: ojoj

det må jag säga,ny bil,ny telefon m.m..

vissa har det gott ställt!!?

2009-05-05 @ 20:46:59
Postat av: Viktoria

Vad blir det för bil? :) Älskar din blogg!!! Kram

2009-05-05 @ 20:49:54
Postat av: Anonym

Vilken mobil har du köpt?:)Ha det bra !

2009-05-05 @ 20:57:12
Postat av: Tora

Vilken mobil har du köpt ?:) Ha det bra!

2009-05-05 @ 20:59:26
Postat av: Anonym

Kul med ny bil!, blir det en passat även denna gång?

2009-05-05 @ 21:18:27
Postat av: jessica 12 år

Fin blogg :) Titta gärna in på min ;)

2009-05-05 @ 21:18:31
URL: http://jjeessiicaas.blogg.se/
Postat av: Anna från Sundsvall

Hej!

Vilken duktig kille ni har! Inte lätt att titta på när de sticker en i armen när man är liten, knappt när man är stor heller kanske.



Vilken medicin har han och vad för tub? Undrar bara eftersom vi också har lite inhalatorer och sprayer etc.



Kram!

2009-05-05 @ 21:31:30
Postat av: Anonym

Vilken duktig kille :-)

2009-05-05 @ 21:58:07
Postat av: Anonym

värst vad ni shoppar!!

2009-05-05 @ 22:02:55
Postat av: ashi

Flinke gutten! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke sendte med en muffins til deg og, du var vel kjempe sulten stakkar! Håper dere har kost dere i kveld. Takk for besøket og klær i dag:) Puss

2009-05-05 @ 22:05:02
URL: http://ashi.blogg.no
Postat av: Cissi

Nyfiken på vilken mobil du köpt?o bil? va har ni för bil nu?vi e oxå på jakt efter en bil o som du säger,skinnsäten när man har barn....är ett måste=)kram till en bra blogg=)

2009-05-05 @ 22:05:49
Postat av: Kattis

Skönt att det gick bra ändå på sjukhuset!

Ny bil har vi med, känns så lyxigt liksom. Luktar fortfarande ny trots 2 barn :) Skaffa den strax innan tvåan vi. Volvo V70 flexifluel, miljövänligt. Måste ju tänka på att våra små skall leva på denna jord också! Men oftast tänker jag lite mer på miljön och tar vagnen istället, kanske därför bilen fortfarande luktar ny... ;)

2009-05-05 @ 22:22:31
Postat av: Anonym

Grattis, vågat att shoppa ny bil, även om man byter in när man en av er förlorat jobbet.

Praktiskt med skinnsäte, men absolut det värsta jag vet, svinkallt på vintern och varmt på sommaren. Hade en låne bil LÄNGE innan när vi stod mellan två bilar som var skinnsäte i, men var absolut dte värsta. Vi har en som kräkts mycket blir åksjuk ofta i bilen) men vi har skydd på sätet så ingen fara.



Skönt att det gick bra hos doktorn!



Sköt om dig!

2009-05-05 @ 22:31:38
Postat av: Sofie

Vilken oerhört duktig liten kille ni har! Vet själv hur jobbigt det där är, lider av astma sedan barnsben och jag tycker fortfarande det är otroligt obehagligt med nålsticken! Duktig kille helt enkelt!

Stor kram, din trogna läsare Sofie.

2009-05-06 @ 12:43:24
Postat av: Anonym

håller med ovanstående,både vad gäller vågat inköp med bil utan jobb och skinnsäten!! Man köper kanske inte massa dyra prylar, ny bil och mobil för 5000kr om man fått sparken?!!

2009-05-06 @ 12:58:59
Postat av: Anonym

Men herregud, ni tror inte att Josefine tjänar en hel del på sin blogg varje månad? :-)

2009-05-06 @ 20:53:04
Postat av: Aldijana

Ni människor som bryr er om hur hon har råd att köpa mobil och bil och andra saker är bara så jävla patetiska, är det någon som ifrågasätter vad ni köper? om ni har pengar eller inte? ni ska bara skita i det. Ni har ingen aning om hur hennes ekonomi ser ut. det finns värre saker i livet att bekymra sig om än om Josefine ska köpa en ny bil. Skäms på er.

2009-05-06 @ 21:17:55
Postat av: Josefine

Anna från Sundsvall: Vi har flutide på dagen och kvällen och Ventoline om han har hosta. Vilka har ni? KRAMAR!

2009-05-06 @ 21:28:31
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Anonym

Låter bara så illa och skrytsamt,och det är klart folk reagerar då hon säger att hon fick avgå men sen shoppar massa dyra saker??Inte så konstigt om det blir starka reaktioner då,eller?

2009-05-06 @ 21:38:26
Postat av: Josefine

Oj oj jag borde naturligtvis ha spridit ut mina inköp? Inte skrivit om posten eller att vi beställt bil? Haha ska begränsa mig mer i bloggingen så ni slipper bli så upprörda =) Vi är en familj som har en familjebil som vi haft i tre år och nu ska vi byta. Väldigt enkelt! Jag och min man har full kontroll över VÅR ekonomi och jag skriver inte om allt här. Då jag börjar jobba märker ni självklart det!

2009-05-06 @ 22:14:22
URL: http://www.prinsessansdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0