"du har svart hår"

MORGONMYS! Vem vill gosa?

Imorse då jag precis fått Ella att somna om så kom E in i rummet och skulle hämta kläder... Då gör Ella situps och följer Pappa med blicken och ler och smilar och smilar. Jag suckar lite eftersom Elian sover bredvid och vi hade chansen att somna om lite... Men hon är så otroligt söt så det går inte att låta bli att skratta. Sekunden då E låser dörren och går är även Elian vaken. Väckt av lillasyster som drar i blöjan och skrattar för att han ska se henne.

Ella är otroligt tacksam för den uppmärksamhet hon får av Elian och han är väldigt glad i henne. Men börjar bli lite snål med att låta henne låna bilar och annat. Det är liksom HANS ;-)

Världens gladkille har jag hemma idag. Frisk som en fisk som man säger i Norge!


Rubriken då? Jag sa att Elian har så fint hår och han pekade på mig och sa: "Mamma har svart hår, Elian lyst" Haha antingen har han inte kommit över min tidigare utväxt eller så är det så han ser mig ;-)


Kommentarer
Postat av: Cassandra

Vilka söta bilder på barnen! =)

2009-09-07 @ 11:15:11
URL: http://cassandra87.blogg.se/
Postat av: Ida

Herlig, Josefine!

Jeg ser samme søskekjærligheten mellom mine to gutter :-) Det varmer så i mammahjertet!

Morsomt det du sier om bilene, her høres det slik ut:



-Christoffer (3 år): Mamma, kan du sette William (snart 7 mnd) opp i vippestolen?

-Mamma: Hvorfor det ?

- Christoffer: Fordi han tar bilene mine !



Jeg gleder meg til de kan leke mer sammen, men passer på å nyte denne lille babystunden som varer så kort også!



Kose dere med hjemmedag, håper dere har bedre vær enn oss, her i Bergen regner det sidelengs!



Klem fra Ida

2009-09-07 @ 11:21:35
URL: http://putitinabox.blogspot.com
Postat av: Fia

Vilken superhärlig tröja Elian har på sig! Vad glada dom ser ut att vara i varandra. Härligt att se sån syskonkärlek!

2009-09-07 @ 11:36:00
Postat av: carolin

vilken mysig blogg du har =)

2009-09-07 @ 11:57:47
URL: http://cna.blogg.se/
Postat av: B.A

HEJ! VILKA HÄRLIGA BILDER PÅ BARNEN.ÖNSKAR ATT MIN DOTTER HAR ETT SYSKON ATT LEKA MED,MEN TYVÄRR GÅR DET INTE. HA DET! KRAM FRÅN B.A

2009-09-07 @ 13:26:56
Postat av: Pinkmommey

Men du kan väll säga till din man att ta ut kläderna på kvällen som han ska ha dagen efter om han börjar jobba tidigare än barnen går upp? På så sätt slipper han att råka väcka barnen - det är ju guld värt! Kanske har ni det redan så eller så var detta en engångsföreteelse?



Mina små knoddar är så lättväkta och det är sååå jobbigt. Min man har garderob långt ifrån sovrummen så att ingen väcks på morgonen vilket funkar för oss. Hoppas dock i framtiden att barnen ska sova tyngre ;)



Men man får se det så att nu får vi njuta av barnen - sova kan vi göra när de blir äldre :)



//Pinkmommey

2009-09-07 @ 13:30:58
URL: http://pinkmommey.blogg.se/
Postat av: B.A

HEJ! VILKA SÖTA BILDER PÅ BARNEN.HA DET BRA!KRAM B.A

2009-09-07 @ 13:33:41
Postat av: mini

njaa jag vet inte om det är så svart ditt hår...:) men himla snyggt! mini

2009-09-07 @ 13:37:10
URL: http://mamamini.blogg.se/
Postat av: Pethra

Vilket härligt inlägg!

Längtar själv tills vi kan ge dottern ett litet syskon, vilken lycka.



Hoppas ni får en härlig dag!

2009-09-07 @ 13:43:34
Postat av: Anne

hihi, vad gulligt, svart hår...De säger ju de knasigaste saker de där små ;-) Det är så härligt att se syskonkärleken sinsemellan. Man blir sugen på nr 2 när man ser det ;-)



//AK

2009-09-07 @ 13:52:20
URL: http://eightfloorview.blogg.se/
Postat av: marie

Härliga bilder.. Det sägs ju att av barn och dårar får man höra sanningen men du har ju inte svart hår=) Hursomhelst så vart det skitsnyggt med dom nya slingorna.. passar dig perfekt!

2009-09-07 @ 15:21:15
Postat av: marie

Alltså utseendemässigt=) kom på att man i sverige iaf säger "dum blondin" men jag menade utseendet=)

2009-09-07 @ 15:22:29
Postat av: Mi

Vad fina de är era små pluttar! En liten fråga bara om du har tid att svara, var kommer Elians tröja från? Härlig färg! Må gott!

2009-09-07 @ 15:29:56
Postat av: Marlene - Mamma till Ned <3

Ni verkar verkligen ha det så mysigt alltid! :) Barn är underbara! Kram

2009-09-07 @ 16:17:16
URL: http://marlenesliv.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej, ville först bara säga att jag älskar din blogg.

Du är alltid så positiv med allting och smittar av dig! På ett mycket bra sätt=P



Jag hade tyckt det var superkul att vinna en ny matstol då våran är sönder eller ja plastdynan, och ekonomin inte riktigt tillåter en nyare variant.

Min dotter är 1år gammal=) Hon hade nog gillat en brun stul med limegrön eller rosa dyna=)



Tack för en bra blogg.



/Linda m. familj

2009-09-07 @ 17:21:46
Postat av: Utlandsmamman

Hehe, ungar är ju för gulliga.

Vad fina dina små pluttar är, så söta tillsammans.

2009-09-07 @ 19:42:28
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

Så fin Elian var i hans tröja.

super fin färg som han verkligen klädde i :D



ha det finast vackra ni

2009-09-07 @ 20:46:29
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Jonna Hansson

såå mysiga!

2009-09-07 @ 21:36:24
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: Kidzine - Kids Magazine

Hej Josefine. Är inne här hos dej och surfar runt för att hitta bilden på dej och din mamma i morgonrockar från Boob som ni fick på mammablogg galan. Dock har jag letat utan resultat? Vill du hjälpa mig är du snäll eller blev bilden kvar på mammabloggarna kanske? Anledningen är för att jag skulle vilja länka till den nästa fredag från Kidzine om det är ok med dej? Alternativt låna den? Ta gärna bort detta inlägg när du läst det.

Mvh. Kidzine

2009-09-10 @ 16:31:13
URL: http://www.kidzine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0