Prins & Prinsessa - Mammas skatter

Både prins och prinsessa i huset hade vakenstund här och Ella somnade SJÄLV tillslut. Jag gick in några gånger och la henne på sidan mot sin gossefilt och just då blir hon helt tyst och försöker somna men i sekunden jag går ut GALLskriker hon. Som om jag överger henne. Hon har full koll nu dagtid också. Vart är Mamma, är Mamma här? Eller Pappa ;-)

MEN då jag gått ut så tar det få små minuter så finner hon roen själv och BINGO det är min poäng med detta. Det är inte farligt att somna själv. Bara skönt om man vaknar till att kunna snabbt somna igen.

Samma sak med prins som ber om fler sånger. De där "to sångerna" blir alltid femtiosex så jag vet att det inte är två som ska till. Ger jag upp så förstörs allt kan man tänka men efter att ha följt honom ifrån vårt sovrum där jag ockuperade mig då det stod på typ tjugo gånger utan att säga ett ord så satte jag mig på pallen som han bad mig om och sjöng två sånger. Så sa jag innan jag gick ut att han är DUKTIG. Han har trots allt slutat med flaska med vatten, lärt sig att somna in själv OCH slutat få lov att sova med oss SAMTIDIGT. Det viktigaste är att han sover i sin säng så vi tar den biten/kampen hårdast just nu.

SÅ - härligt att skriva av sig och dokumentera lite. Tack för att ni finns och lyssnar!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Har du kollat på Malou i veckan, det handlar om curlingföräldrar bland annat. Tänkte att Jesper Juuls åsikter kanske vore ngt att "ta åt sig". Inte helt dumt. Lära sig att säga nej, för sin egen skull. Och inse att barnet blir INTE sviket eller ledset, det lär sig att känslor är ngt naturligt. Kolla på tisdagens program på nätet om du missade, jättebra!

2009-09-16 @ 20:50:43
Postat av: Ida

du kämpar på bra josefine!

2009-09-16 @ 20:59:03
URL: http://idasundelin.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad SKÖNT att det går framåt för er. Är glad för din skull.Och du verkar sååå duktig som äntligen tog tag i sömnproblemen och som är på god väg att får ordning på det hela.



Ta hand om dig!

Kramar Sara

2009-09-16 @ 21:10:02
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: Ida

Herlig å lese, Josefine! Jeg har begynt å søvngruppe sammen med William - har kun vært en gang - men vi fikk mange fine tips. Har du lest bøkene som Karin Naphaug har skrevet? Her er link du kan kikke litt på : http://www.sovekarin.no/



Jeg skal også kjøpe Kid Sleep klokke til Christoffer - som snart er fire år. Har du hørt om den ? Det er iallefall en klokke som viser barnet når det er natt og når det er dag - det er selvsagt du som kan stille den inn. De er ganske populære - og Elian er nok gjerne i rett alder for å forsøke. Han vil iallefall forstå den etterhvert!



Stå på videre - jeg sa forrige dagen at du var en kjempemotivasjon - det er du fremdeles! Takk for det!



Klemmer fra Ida

2009-09-16 @ 21:25:09
URL: http://putitinabox.blogspot.com
Postat av: Emma

Vad skönt att det går åt rätt håll! Fortsätt kämpa, snart är ni där!! :)

2009-09-16 @ 21:44:39
URL: http://lillaemma1984.blogg.se/
Postat av: Karolina

Jag tycker också att denhär sömnkampen verkar gå så bra för er! Håll ut, det blir nog bra och så får ni alla vara pigga på morgnarna igen! Hoppas Eivind kryar på sig snart, trist då någon man älskar är sjuk. Men lycka till med natten och hoppas du får sova sött du också! :) Kram!

2009-09-16 @ 21:48:19
Postat av: Cilla

Hejar på er varje dag, men skriver sällan kommentarer. Tycker ni är starka, det är väl alltid svårt att säga nej till sina barn? ;)

Kämpa på! :) Kram / Cilla

2009-09-16 @ 22:27:29
URL: http://znoddaz.blogg.se/
Postat av: Emma

hahahha så på två eller tre dagar har elian lärt sig allt det o allt är återigen Rosa moln???

2009-09-16 @ 22:38:02
Postat av: Johanna

Emma; tänkte oxå på det... men vågade inte kommentera det, så det gör jag inte. Men minst två veckor... till. ;-)

2009-09-17 @ 06:41:00
Postat av: ania

Hej,



Foljer din blogg ifran Italien varje dag. Har sjalv en liten dotter, Stella, som ar fodd den 23 Januari i ar.



Somnen knolar en hel del har med, med lilla froken som just nu mest vill snutta hela natten.



Var lite nyfiken pa vad eran "helsetant" sagt? Tyvar sa finns inte riktigt den servicen har i Italien....



Tack!



Ania



2009-09-17 @ 17:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0