SOL!

SOLIG morgon hos oss!

Natten har varit supertuff och jag grät lite runt 2.30 men det GICK! Elian bad snällt att få flaskan och blev superarg då han insåg att det inte skulle ske. Han godtog tillslut en slurk vatten ur ett plastglas och somnade tillslut om efter säkert en timmes kamp. Två gånger skedde detta plus att han kom in till mig och försökte sova där.

Ella fick mjölk vid 23 eftersom jag vet att hon inte fått i sig tillräckligt med mat under dagen igår. Sen då hon vaknade fick hon vatten och hon drack en del. Men sen började skrikfesten. Hon gav upp efter drygt en timme men det var den värsta timmen jag haft då jag var otroligt trött, hade ont i halsen och självklart värkte mitt hjärta. Men jag gick in efter ca 3 minuter och la på täcket, roade henne och klappade på rumpan. Hon roade sig just då men skrek så snart jag gick ur rummet. Så höll vi på och PLÖTSLIGT - sov hon!

Det "komiska" var att ingen vaknade av den andra då det värsta skrikandet föregick. Mina duktiga älskade barn - det var TOMT att vakna ensam i sängen men Elian kom in 6.30 och hade med sig täcke och Bamse för att sova med mig och då berättade jag för honom att det är MORGON! Han somnade om då jag ammade hungriga tjejen som vaknade strax efter. Inte konstigt han är trött efter denna natt så han får sova ut lite innan dagis, idag är det TURDAG!

Nu ska jag ta mig en dusch och försöka överleva tills jag får somna nästa gång ;-)


Kommentarer
Postat av: Katarina & Neo

ja ibland är det jobbigt. Vi verkar ha haft en lika tuff natt båda två. Lilleman vaknade varje timma här och skrek. Stackarn är förkyld och är slemmig.



Vi hoppas på lite sömn idag på dagen!

2009-09-15 @ 07:56:30
URL: http://www.wiggo.org
Postat av: anna

Har länge läst din blogg och måste säga att du är sperduktig. Tampas själv med amning nattetid...

Önskar dig all lycka!!!

2009-09-15 @ 07:58:24
URL: http://krondahl.blogg.se/
Postat av: anna

heja heja! du är så duktig.. önskar dig många timmars sömn :)

2009-09-15 @ 08:06:15
Postat av: Jeanette

Lykke til videre.... det er så utrolig slitsomt når det holder på, men du gjør barna dine og deg selv en tjeneste. GO GIRL :-) :-)... du er så full av kjærlighet til dine barn og til livet selv, og det er alltid koselig å titte innom dere. STOOOR klem Jeanette

2009-09-15 @ 08:09:51
URL: http://www.monochicojentene.blogspot.com
Postat av: Astrid

Du er kjempeflink, ikke lett å være "bestemt" mamma men i enkelte settinger er det det beste for alle parter;) Kan tenke meg du er trøtt og sliten nå, nyt solen og hent energi i all gleden og kjærligheten som finnes rundt deg;) Ønsker deg en fin dag. Lykke til videre;)

Klem

2009-09-15 @ 08:14:44
Postat av: AnnaS

Ni är fantastiska!♥

Du har all min respekt.



Puss & kram

2009-09-15 @ 08:15:13
Postat av: Malin

Bra jobbat! Ni är riktigt duktiga!

2009-09-15 @ 08:22:32
Postat av: Linn

Va duktig du är, rytmen kommer snart att komma så det är bara att nöta på tills dom sover själva is sina små söta sängar.



Många Kramar Linn

2009-09-15 @ 08:26:20
Postat av: www.fotoamatorens.blogspot.se

Din stackare!!! Varför kliver inte stora E upp??? Sätt ner foten tycker jag. KRAM

2009-09-15 @ 08:35:19
Postat av: Sofia*

Vad duktiga ni är! Vi körde 5-minuter metoden då vi skulle få Viggo att somna själv. Det har funkat jättebra, men i början- USCH! Att bara sitta och lyssna när han skriker. Inte roligt alls, men det ger ju med sig, och man måste ju ta tag i det NÅN gång. Kram till dig!

2009-09-15 @ 08:41:45
URL: http://mittlillamirakel.blogg.se/
Postat av: Livet med tre

Skickar dig styrkekramar! Bara att kämpa på! Har man väl tagit beslutet om att ta fighten finns ju ingen återvändo. Kramar!

2009-09-15 @ 08:45:19
URL: http://www.livetmedtre.blogspot.com
Postat av: Ankan

Åh, vad duktig du är! Jag lider med dig Josefine. Hoppas du kommer få ordning på nattbestyren snart. Ni kommer klara det bra eftersom du är en så positiv tjej och ser allt från den ljusa sidan. Klart det är tufft men jag tror du har rätt inställning till allt och det är huvudsaken. Kram på dig och all lycka till dig!

2009-09-15 @ 08:49:56
Postat av: Ann-Sofi

Förstår om det har varit jobbigt men jag hejar på dig!!

Bra jobbat tjejen i natt!!!

2009-09-15 @ 08:55:03
URL: http://grodansdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna m V & E

Good 4 U! Det här kommer gå fint, tänk att barnen har rätt till en hel natts ostörd sömn så går det lättare, att du gör det för deras skull. Att du och E får sova en hel natt är liksom bara grädden på moset:-)

2009-09-15 @ 08:56:47
Postat av: En bit av oss / Stämningsfullt

Hej!

Starkt jobbat! Fy, jag vet hur den där känslan är och det är SÅ lätt att ge efter. Det kommer säkert att bli fler jobbiga nätter framöver men sen vänder det :)

Kram!

2009-09-15 @ 09:02:00
URL: http://enbitavoss.blogspot.com
Postat av: undrande

Hej! Tycker att du är oerhört strong som kör hela det här racet själv...Ni är väl ändå TVÅ föräldrar som ska hjälpas åt med detta? Du skrev i ett tidigare inlägg att du tyckte att det var lika bra att E sov på soffan så att du kunde ta fighten själv med Elian angående vattenflaskan och jag kan inte riktigt säga att jag förstår ditt sätt att tänka där... Hoppas i allafall att du orkar igenom detta. Lycka till!

2009-09-15 @ 09:09:50
Postat av: Anna-Lena

Åh jag vet det är jobbigt men HEJA på dig!!! :) Det lönar sig till slut även om man är SLUT nu... ;) Tänkte på ditt tidigare inlägg om att GE bort nappen, i Norge är det ju Kaptein Sabeltann som skall få dem i skattkistan!!! Det kanske vore nåt med flaskan oxå?.. Fast nu har de väl stängt!?.. MEN du kan ju lova ngt som BONUS om han slutar med flaska! En ny kopp att ha vatten i på nattduksbordet eller så?.. Hm... Nej det är lite svårt det där! :) Lycka till med det här iaf! Det är tråkigt när barna gråter MEN ni vinenr på detta allihopa!!! STYRKEKRAMAR

2009-09-15 @ 09:17:19
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Ida

vad duktig du är josefine, go go! :)

2009-09-15 @ 09:18:22
URL: http://idasundelin.blogg.se/
Postat av: Anna

Fina Josefine! Tror vi alla som har barn känner igen oss mer eller mindre i det du nu går igenom. Vi har nog alla haft det så några nätter när barnen varit små. You go, girl!!! Det blir bättre..kämpa på! Kraaam

2009-09-15 @ 09:22:51
Postat av: Jenny

Oj jobbig natt, vilket antagligen betyder jobbig dag för dig. Det kan ju kännas jobbigt iblans att man aldrig kan vara sjuk. Alltså bara få vara sjuk och ta hand om sig själv. Krya på dig och hoppas dina små sover bättre inatt :)

2009-09-15 @ 09:25:38
URL: http://jennybabylon.blogg.se/
Postat av: Häxan

Bra kämpat!!! Det lönar sig i längden att vara konsekvent. Men oj vad jobbigt det är i början. Du är superduktig, men glöm inte att be om hjälp när du inte orkar. Vi är inte bara mammor, vi är människor också och orken tar slut ibland. Ha en bra dag!!

2009-09-15 @ 09:30:53
URL: http://alladessaliv.blogg.se/
Postat av: Wojtan ♥

Bra kämpat Josefine!



Kanske Elian är tillräckligt stor att få en liten belöning när han sover gott i sin säng?

Jag mutar mina tjejer med 2 kronor när de sover hela natten i sina sängar.

De önskar sig bägge varsin häst, så de sparar för fullt i spargrisar för att ha råd att köpa det framöver.



Åsa

2009-09-15 @ 09:33:52
URL: http://www.wojtansblogg.se
Postat av: Ida

Åh du er en motivasjon, Josefine!

Jeg små straks sette i gang noen nye rutiner for å få minste til å sove om natten - og eldste skal slutte med smokken og morgenflasken!

Du gav meg ett lite spark i rumpen.. :-) Takk!

Syntes du er kjempeflink! Omsider vil nok begge barna sove godt - og det har du vært med å lære dem - uthvilte barn og uthvilt mamma, kan det bli bedre?? Det er tøft når det står på - men jeg syntes du gjør en kjempebra 'jobb'!!



Stor klem fra Ida

2009-09-15 @ 09:37:21
URL: http://putitinabox.blogspot.com
Postat av: Karolina

Gu va duktig du är Josefine.. jättejobbigt när man är mitt uppe i det men de vill ge me sej tillslut bara man e konsekvent.. vet själv hur svårt de är.. har sj två små i samma ålder som ni har.. you go girl!!

Krya på dej och hoppas du får sova lite på dagen..



Massa Styrkekramar..

2009-09-15 @ 09:40:45
Postat av: Marie

Jag tycker att du är så duktig! :) Jag är imponerad, din envishet är bra. Det kommer ju att löna sig i slutändan.

2009-09-15 @ 09:45:08
URL: http://majsanx.blogg.se/
Postat av: marjo

Att göra det där med två barn! Jätteduktig du är!

2009-09-15 @ 09:53:07
Postat av: Josefine

tack alla ni goda, ni gör mig såååå peppad!!

E är riktigt sjuk (hemma ifrån jobbet idag) så han behövde sova. Vi tänkte vänta tills alla är friska men jag kände att nu är det DAGS ;-) Han kom upp och frågade om jag behövde avlastning men jag ville göra detta samt att jag är oavsett vaken då de skriker.



KRAM! Ni behöver inte oroa er över att E inte tar hand om sina barn, det gör han :)

2009-09-15 @ 09:53:21
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Tindra

Hej Josefine...



Jag vet att det inte är lätt då man får nattsömn störd :( , du är en jättestark person!

Min son hade svår svår Kolik tills han var 4månader, han var vaken under nätterna o bara gallskrek...jag brukade åka bil med han mitt i natten....gå ut med vagnen i balkonen kl 3 på natten......ja allt som finns har jag gjort....jag fick sova cirka 2h per natt i 4månader, jag var helt förstörd....men jag tog min styrka från hans leende och tänkte att det är en period och det går över.....jag hittade små trixs som fick han att sova lättare, matade han mera under dagen, han slutade dricka/amma under nattetid då han var 4½ månad, när han vaknade så gav jag honom enbart vatten och klappade han på rumpan i sidoläge tills han somnade...det funkade....



Om du matar Elian mat innan läggdags kommer han vakna på natten tro?????



Du kommer hitta dina småknep som funkar just för dig gumman....håll i .....



Stor kram på dig!!!



**** Tindra ******

2009-09-15 @ 09:54:05
URL: http://tindraohara.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag har också haft det tufft inatt med alldeles för lite sömn, och då har vi bara ETT barn.. Tycker ni gör det bra med era två! Hoppas det blir lättare snart! Ha en bra dag!! :)

2009-09-15 @ 09:57:11
Postat av: Anonym

Elian förstår jag att du vil ha "flaskfri" men Ella? Är inte hon så liten så hon behöver mat på natten eller är det en ovana för henne oxå? Absolut ingen kritik jag bara undrar.. Hoppas de löser sig snart så ni får sova hela nätter=)

2009-09-15 @ 09:59:35
Postat av: Isabell

Åh, vad duktig du är som kämpar så att dina barn ska få sin sömn! Du är en underbar inspiration till alla oss mammor här ute!



1000 kramar till hela er underbara familj!

2009-09-15 @ 10:10:44
Postat av: Josefine

TACK!!!!



Jag vet att Ella inte behöver mat om natten och det fick jag verkligen bevis för inatt. Hon godtog vatten och fick sova ostört efter det. Det är för hennes skull,för att hon ska äta mer om dagen istället för om natten och för att hennes lilla mage ska få lite ro, hennes kropp ska få somna om själv och att hon ej ska vara beroende av mig som snuttis!



KRAM!

2009-09-15 @ 10:17:57
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Pinkmommey

Starka duktiga mamma! Vilken natt! Jag måste också ta tag i vår "situation" snart... Hoppas du får en skön dag!



Mvh pinkmommey

2009-09-15 @ 10:25:38
URL: http://pinkmommey.blogg.se/
Postat av: EVAMY - Livet med lilla Alva och hockeyspelarn

Gud vad duktig du är! beundrar verkligen dig, jag skulle aldrig klara det! Är för lat tror jag.. tyvärr.. men snart måste jag ta tag i det och försöka få Alva sova hela nätter utan mat. Hon äter ju så bra på dagen nu så!

2009-09-15 @ 10:45:50
URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: karina

så flink du er!

lykke til videre.

2009-09-15 @ 14:03:37
URL: http://karinasdagbok.blogg.no
Postat av: Sessan ☆

Gud vad jag lider med dig hjärtat!! Men vet att du är jätte stark & det kommer något mycket bättre ut av dessa jobbiga omställnings nätter.

Jag hoppas natten till onsdag går lite bättre än denna, men DU KLARADE DET DARLING!!



Puss

2009-09-15 @ 23:03:37
URL: http://sessanochprinsessan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0