Sorry Darlingen...!

Så här länge höll det. Min lilla secret som E inte vetat om. Han har nämligen trott att sista hämtningstid på dagis är 16.15 sharp och flera gånger kommenterat hur många barn som är kvar då han hämtar i sista sekunden pga kö... Jag har nickat och försökt undvika ämnet. Då papper ifrån dagis kommer hem lusläser jag information och jag vet att E kanske max slötittar ( är det en Pappagrej? Jag har definitivt koll på tider och datum i vår familj...! Tror det är undantag då det är på annat vis och vi trivs helt ok som vi har det.)

Jaja idag berättar han för mig att det är 16.30 som är sista hämtningstid. Han sitter fast i kö och ringer mig och berättar att han inte hinner till 16.15 idag. Jag spelar inte förvånad utan börjar skratta lite lätt och han förstår ingenting. Borde jag inte låta chockad? Han som fått veta det av dagis och låter väldigt nöjd.  Uff, detta var den enda secret jag haft för honom så Eivind - nu är det inga fler hemlisar ;-)

Som tack för detta ska han nu ta med mig på bio. Eller bara för att muntra upp en nattvakande mor kanske? Oavsett, JIPPIE vi ska få se film nummer två i Stieg Larssons triologi. Glädjer mig!



Nu äter Ellisen små brödbitar och hon älskar det. Lite fruktmos till det och lilla magen blir mätt.

Snart är killarna hemma också, då blir det wook med scampi i vitlök med sweetchili och lime. Pasta till det. Mums!

NJUT eftermiddagen, krama lite extra på din kära!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, du är finurlig du! Så gör jag ofta med min man, han är nämligen urdålig på att passa tider. Så jag säger en halvtimme tidigare än bestämt, då vet jag att vi oftast kommer i tid. Men han har börjat räkna ut detta... Suck! ;-)



Ska oxå se den filmen ikväll, men jag går ensam. Mannen blir hemma med barn och läggning. Gott det med!

Oj, nu kommer han! Hepp!

Trevlig kinokväll!

2009-09-22 @ 17:01:03
Postat av: Emma

hihi så roligt!

2009-09-22 @ 17:07:35
URL: http://misslindholm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hihi =)



Kolla in min blogg för träningstips och annat smått & gott. Just nu video om hur du får en fast rumpa med The Ass-master David Kirsch som formar modellernas rumpor. Spana in =)

2009-09-22 @ 17:08:40
Postat av: Angel

Hoppas ni får en mysig kväll

2009-09-22 @ 17:17:20
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Anonym

så du har sagt 16.15 för att han inte ska komma efter 16.30 som är absolut sista tiden eller har jag fattat de fel? Smart knep i såfall:)

2009-09-22 @ 17:18:42
Postat av: Malin L

Hahaha det var en gullig liten hemlis, inte farlig alls.

Man får ta till små knep ibland. ;-)



Ha en mysig kväll nu!

2009-09-22 @ 17:20:43
Postat av: B.A

HEJ!Min man har aldrig bråttom,) Hemma är det jag som kan tiden bäst.HIHI.MIN MAN JOBBAR UTE PÅ SJÖN JUST NU., SÅ DET ÄR BARA JAG, MIN DOTTER O 2 KATTER HEMMA,SOM FÅR KRAMA VARANDRA. Snart ropar min dotter på maaat!(Vilken blandning på bokstäverna det blev.)Men det får bli så. ha en trevlig kväll. kraaam B.A

2009-09-22 @ 17:21:39
Postat av: Wojtan ♥

Ha ha!



Så gör ALLTID med allt vi gör! Middagar, kalas, utflykter you name it, annars kommer vi aldrig i tid.



Njut kvällen på Bio. Vi har barnvakt på lördag och jag försökte boka denna film men det är redan fullt. Vi får äta middag, dricka drinkar och dansa istället. Inte heller fel :)



Kram från mig

2009-09-22 @ 17:29:25
URL: http://www.wojtansblogg.se
Postat av: Stina

Oj, det synes jeg ikke var så bra! Jeg tenker det er å frata far et ansvar for å hente eget barn i tide, og å fordumme mannen. Hvor er anerkjennelsen i dette? Hvorfor lyve om noe sånt? Nei, jeg forstår det ikke.

2009-09-22 @ 18:20:57
Postat av: michelle

ibland är allt gubbarna lite för goa!

ha en trevlig bio kväll

kram

2009-09-22 @ 18:44:57
URL: http://micholiina.blogspot.com
Postat av: Anna & Elsa

Sådär måste jag också alltid göra med min man. Han är urkass på att passa tiden och tar allting med ro - oavsett om han har bråttom eller inte. Män alltså. De är fantastiska och underbara på så väldigt många vis, men när det kommer till tider så är de rent av urkassa ;)

2009-09-22 @ 19:00:58
Postat av: jessica

Kan det vara If-reklamen som gör sidan seg. Har varit inne på fler bloggsidor som har deras reklam och de är också seg. Bara en tanke!

Tråkigt att inte kunna scrolla hit och dit utan att det tar en sådan tid.

Hoppas du får en trevlig biokväll!

2009-09-22 @ 19:11:54
Postat av: veronica

Vilken fin t-shirt :)

Vart har du köpt den nånstans?



Jättefin blogg du har också :)

2009-09-22 @ 19:50:34
URL: http://missfancydream.blogg.se/
Postat av: Ronja

Haha, bra knep! Får testa det någongång. Själv är jag alltid tidig --> får ALLTID vänta. Men det är ju iofs mitt eget fel.

Ha det mysigt på bion nu :)

2009-09-22 @ 20:01:01
URL: http://ronjae.blogg.se/
Postat av: Ronja

Haha, bra knep! Får testa det någongång. Själv är jag alltid tidig --> får ALLTID vänta. Men det är ju iofs mitt eget fel.

Ha det mysigt på bion nu :)

2009-09-22 @ 20:03:03
URL: http://ronjae.blogg.se/
Postat av: Wenche

Typisk fedre! Å ikke lese planer, informasjon fra bhg og skole osv. Det er vi mødre som må planlegge og tenke for å få alt til å gå opp. Vi skjemmer bort dem kanskje?!



Takk for svar ang mascara:) Men hva heter den mer enn Max Factor?



Ha en fin kinokveld:)

2009-09-22 @ 20:42:19
Postat av: B.A

GONATT ! HOPPAS ATT DU FÅR SOVA INATT. KRAM FRÅN B.A

2009-09-22 @ 21:39:25
Postat av: Vad har hänt?

Din blogg har blivit segare och låser min dator väldigt ofta!! Så har det ej varit förut.Beror det på all reklam du har nu tro?? Hoppas det ger sig för jag vill gärna fortsätta läsa här men det är verkligen jobbigt då detta sker hela tiden.Är det så för nån mer??

2009-09-22 @ 22:39:05
Postat av: Anna

Varför har du tre ringar??

Jag har bara sett att folk har en förlovningsring och en vigselring.

2009-09-22 @ 22:39:37
Postat av: Sandra

Hej hej!

Kolla in min grymma och coola blogg!

Jag har en frågestund också, skulle vara jätte roligt om du skulle ville checka in och fråga något. :)

Grym blogg förresten!

Kram

2009-09-22 @ 23:28:30
URL: http://piillerill.blogg.se/
Postat av: Renée

jag har inte heller märkt av att det skulle vara segare här nu.

2009-09-23 @ 08:50:39
URL: http://pluggis.blogg.se/
Postat av: lina

jag tycker inte heller sidan är seg, funkar precis som vanligt för mig :)

2009-09-23 @ 16:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0