status:

Elian är pigg men har ont i örat. Läkartimme har bokats och bokats av efter samråd med en läkare som tipsade ( som många av er ) att ge smärtstillande om natten och se om det går över. HOPPAS! Antibiotika har vi stoppat nog av i lilla kroppen tycker jag. Ella har ätit massa mat och somnar nu ute medans Elian påklädd leker lite på gräsmattan. Jag har tagit lattes, alvedon, vatten och nu chocolate chip cookies som "hållamigvakenärettmåste"medicin. SOM jag ska sova då E kommer hem idag!!


English rose nr 510 ifrån Max Factor piggar upp mig idag!


Hoppas ni njuter dagen. Kom ihåg att uppskatta det annars självklara!

Kommentarer
Postat av: maja

Lät mysigt ändå..

Nu har jag fått min lille knoddas.

Ligger här och sover på bröstet. Gör inte mycket mer än äter och sover, men gud vad det ÄR underbart!



Kram till er!

2009-09-08 @ 13:58:29
URL: http://majjases.blogspot.com
Postat av: marie

Så härligt att läsa din blogg... Även när du är trött och barnen sjuka eller varit vaken hela natten så verkar du alltid så positiv och glad=) Du verkar sprudla av energi fast du säger att du e trött=)Hoppas din lilla prins mår som en prins sanrt igen=)

2009-09-08 @ 13:59:08
Postat av: B.A

KRAMAR FRÅN OSS TILL DIN SON .KRYA PÅ ER!B.A

2009-09-08 @ 14:08:00
Postat av: Millan

Vilken fin och bra blogg du har! Kul med lite intressant läsning, kollar man på bloggtoppen så är det mest ungdomar som skriver mellan 12-18 år tycker jag...för mig som också är tvåbarnsmamma så är det du skriver mer intressnt.

2009-09-08 @ 14:20:24
URL: http://mullsan.blogg.se/
Postat av: Malin L

Energikramar till dej!

2009-09-08 @ 14:38:07
Postat av: Hanna

Skönt att slippa penicillin. Min lilla åttamånaders tjej hade öroninflammation förra veckan och det är inte kul på nätterna. Hon fick dock penicillin. Men läkaren tipsade om att varva med både Ipren och Alvedon för att få ner smärtan till natten. Lycka till!

2009-09-08 @ 17:39:44
Postat av: josefine

du verkar vara en pigg och glad mamma!:) sånt tycker jag om att se. jag drömmer om den dagen då jag är det!

2009-09-08 @ 18:33:11
URL: http://alexandrajosefinelarsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättefint läppstift. Tack för att du delar med dig.

Använder du läpppenna för det mesta eller bara läppstift?

2009-09-08 @ 19:07:04
Postat av: Anna

Aha...du har flyttat förlovningsringen tillsammans med vigselringarna nu, och har dom alla tre på samma hand! :)) Kraaam

2009-09-08 @ 19:39:57
Postat av: Anonym

vad har du på dig? såg fint ut!

2009-09-08 @ 19:54:14
Postat av: Josefine

TAAAACK!!!



Ingen läppenna bara läppstift. JEPP har flyttat ringarna tillsammans nu =) Kul med massa bling :)



Kläder eller pyjamas vad du vill ;-) Tights Bik Bok och tunika Gina Tricot.



KRAM ni gör mig GLAD!

2009-09-08 @ 20:11:52
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Ina

Ta det från mig som var öronbarn. Om det är riktig öroninflammation och inflammationen inte hävs dvs med antibiotika, så kommer trumhinnan att spricka för den buktar tills den spricker. DET är smärta och hände mig 2 gånger som barn för att mina föräldrar vägrade köra 5 mil till akuten när jag vred mig av smärta om natten. Pga det har jag nedsatt hörsen och fick genomgå operationer för att rekonstruera örat invändigt.... Så ge honom antibiotika och låt honom slippa ha ont. Öroninflammationer blir återkommande och värre för varje gång om de inte behandlas. Till slut måste barnet få ett rör inopererat för att dränera varet som samlas. Trycket måste lättas! Nässpray och Rinexin är förutom antibiotika bästa medicinerna.

2009-09-09 @ 02:03:21
URL: http://beautyofmind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0