Hjärtat i halsgropen

Idag var vår första olycka här hemma. Jag hade gjort klar en supertrött kille för att komma ut som vanligt i 12tiden för att sova i sin vagn. Jag sprang med gymaskor inne, skulle bara fälla upp täcket i vagnen o så hämta honom i vår stora säng där han klarar att ligga ensam 1-2 sek innan han börjar röra sig. Så ringer telefonen, min kära mor. Vi pratar några sekunder o jag hör DUNS. Skriker NEj i telefonen o lägger på, springer in i sovrummet o förstår att Elian ramlat ur sängen. DÅ jag kom in började han gråta, tror allt tog en sekund.

Sen grät han hejdlöst, stackars stackars hjärtat. E var hemma inom fem minuter ( don´t ask me how...) o Elians tänder blödde. Hans tänder hade gjort ett litet jack inifrån läppen så han fick ett sår på kinden / munnen. Men tillslut så blev han lugn o jag klarade att amma en snufsande sötnos. Då förstod jag att tänderna var ok. FY vilken smärta i mitt hjärta o både jag o E var superrädda men så GLADA att det gick bra.... En liten rodnad i pannan(kommer bli ett stort blåmärke...)fick han. Efter pappamys  o skratt så gick vi ut i solen. Jag som alltid går o går var nog lite i chock, satt på en bänk i solen o drog vagnen fram o tillbaka. Shoppade gröt o så vaknade han. Han var glad o pigg o vi är hemma nu efter sommarshopping på H&M åt prinsen. SÅ kul med små shortsdressar, badshorts o sommart-shirts. Nu ska han få frukt o så ska vi möta Pappa på jobb o åka o käka på IKEA.

PUH, vår skatt du är det dyraste vi har.


Nyss i sängen, bus o lek!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh stackars lilla Elian! TUR att det gick så bra ändå! Det hör ju till att man ramlar och slår sig när man är liten, men det måste ändå kännas fruktansvärt när det ändå gör det...

Du får pussa lite extra på honom idag! :)
Fin bild förresten!

2007-04-23 @ 14:37:58
Postat av: elinis

Hej hjärtat! Jag förstår att du blev rädd! Skönt att det gick bra iallafall. Olyckor händer ju sååå snabbt!
Vi måste bestämma msndejt nån kväll, fast jag ser ju om du är inloggad o vice versa! Hoppas ni får en mysig eftermiddag och god middag på ikea! Blir det köttbullar eller? :) Fredde jobbar ju så mycket redan att han av förklarliga skäl inte vill åka dit när han är ledig, synd för maten är helt ok! Själv ska jag göra älgfärsbiffar med potatis och brunsås ikväll. Mums! Ha det bra gumman! Puss

2007-04-23 @ 14:47:29
URL: http://elinis.blogg.se
Postat av: Sara

Hej!
Förstår att det måste ha varit hjärtekrossande att hitta honom på golvet, men det verkar ju ha gått bra.

Och guuuuuud vilket sött kort på honom!!!

2007-04-23 @ 15:21:07
Postat av: Lissan

Aj, aj, aj..stackars liten...å stackars mamma! Hoppas att han mår fint nu iaf!
Vad bra att du cpoywright:at dina bilder, jag funderar på att göra det jag med - utifall att...
You never know!

2007-04-23 @ 15:21:52
URL: http://www.lisselissans.blogg.se
Postat av: Syster

Hej Gumman,
Kom på att du skall anmäla det till dig försäkringsbolag (Elians barnförsäkringsbolag då vill säga) eftersom skador på mjölktänderna kan innebära skador på riktiga tänderna längre fram och han kan behöva "fixa" något och då måste, måste du gjort en anmälan. Eller så funkar det i alla fall i Sverige. Så kolla med svärmor - hon vet säkert om det är samma sak i Norge.
Kram!

2007-04-23 @ 15:52:15
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: josefine

Caroline: tusen tack, det blev MASSA pussar idag =)
elinis: ja jag vet, jepp köttbullar blev det yummie ;) Men jag är ofta online utan att vara vid datorn men bara testa o heja =) Hur gick det idag??
PUSS
Sara: ja verkligen, tack så mkt!!
LIssan: tack =) ja gör det!
Syster: TACK det har jag inte tänkt på, ringer direkt imorgon! ska man dokumentera hos lege?? haha min blogg är världens bevismaterial i framtiden =) Puss till gudmormor ( världens bästa!) ifrån OSS!

2007-04-23 @ 19:14:47
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: sofia i gbg men skåning 34

puh jag förstår dig...trots att jag inga barn har men en underbar liten Alfonso på 4 månader har jag blivit lika panikslagen som du när han sprungit ut på gatan i ett obevakat ögonblick...hjärtat höll på att stanna ...Rom var underbart men den fina benvita klänningen från HM stannade kvar på KAstrup hela semestern så alla mina klädinköp planering gick till spillo men lite shopping i Rom var inte fel!!!

2007-04-23 @ 20:25:15
Postat av: sofia i gbg men skåning 34

psssst Alfonso är en spansk vattenhund

2007-04-23 @ 20:25:44
Postat av: Fia

Det verkar som att alla små ska vara med om det där iaf en gång!Samma sak för oss men då vaknade Lucas utan att säga till å skulle krypa ur sängen. Duns hörde man och hjärtat for upp i halsen på en. Sen dess är det förbjudet att lämna honom ensam i sängar och dyligt även sovandes. Våra små busfrön håller på att bli stora!:-)

2007-04-24 @ 10:35:56
URL: http://fialiljas.blogg.se
Postat av: Ella

Usch, det gör så ont i en när ens barn slår sig. Kan trösta dig med att jag tror 99% av alla barn har trillat ner från sängen, fast det spelar egentligen ingen roll, för det gör ju ont i hela mamma/ pappa-kroppen ändå... och självklart i barnets lilla kropp. Skönt att det gick bra! /Ella

2007-04-25 @ 09:41:15
URL: http://whattowear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0