7månadersdagen idag!

Grattis mitt hjärta. Mitt hjärta som igårkväll kändes väldigt varm, blossiga röda kinder men somnade som vanligt. Jag o Mormor la oss tidigt, strax efter nio skulle jag lyfta över skatten ifrån vår säng till hans. Då låg han på magen, jag kände att han var stekhet o smsade Aslaug o frågade vad jag bör göra. 

Av med kläder, ta tempen o inga kläder igen. 39,4 i feber o verkligen VARM. Spydde rakt över mig o hela sovrumsgolvet. Fick två paracet ( alvedon) o låg bredvid mig o ammade o ammade o ammade inatt, hela natten. Sov stundvis i sin lilla tunna filt o jag såg till så han inte la sig på magen ( som han nog ville eftersom han mådde illa) Temp kl 5 var 37,7 o nu på morgonen 37,5, han var fortsatt varm så han fick två till paracet. Hela tiden ( förutom vid 39 nästan 40 gradersfebern) var han glad o vaken som vanligt. Men då det var som värst skrek han o grät o ville bara vara i min famn. Stackars hjärtat.

Tänker tanken OM jag lagt mig som vanligt vid 23-24 o hittat honom på mage då i spyor, vill inte ens tänka tanken på vad som kunde ha skett. E sa direkt att han kommer hem om vi ville det men jag hade ju Momor, så han har sovit nere eftersom han tog sig några öl på pokerkvällen.

Nu ropar hjärtat på Mamma! Ska in o vagga till sömn. Ingen marknad eller promenad o lunch ute som planlagt o inget besök hos Bestemor med middag, idag är det VILA o mys inne utan stress spm gäller. NU förstår jag vad min Pappa ( Morfar) alltid sagt: Allt är så härligt så länge de mår bra, så fort de får feber vill man ta bort allt ont o ta smärtan själv. Hans fyra tänder har brutit fram kraftigt till råga på allt, du är stark min lilla 7 månadersElian.

Vi älskar dig!!!!

Kommentarer
Postat av: hanna-evelina

hej! stackars liten! hoppas han blir bättre snart!
men är det inte sämre att han ligger på rygg om han kräks. då får han inte ut det också kan han ju kvävas av det? :/

2007-03-18 @ 11:01:46
Postat av: josefine

absolut, samma tanke där men han kan ju iaf lägga sig på sidan o magen men inte omvänt!

2007-03-18 @ 11:03:11
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Nina

Usch stackars Elian, krya på dig från mig.
Ha en riktigt mysig inne dag idag.
Kram

2007-03-18 @ 11:04:06
URL: http://ninisens.blogg.se
Postat av: jp

TACK!!

2007-03-18 @ 11:17:28
Postat av: josefine

TACK!!

2007-03-18 @ 11:17:41
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Engla

Usch då. Hoppas han kryar på sig raringen! Kramar!

2007-03-18 @ 11:17:46
URL: http://www.englasshowroom.com
Postat av: Suzanne

GRATTIS ELIAN PÅ 7-MÅNADERSDAGEN!!

Vad tråkigt att Elian oxå började kräkas igår =(
Hoppas verkligen att febern håller sig borta idag och att han slipper kräkas nån fler gång!
Osså vill jag TACKA för de fina orden i min blogg. Är vanligtvis en ganska så lättrörd person, men nu med alla gravhormoner och oro över Ida i kroppen så fullkomligt svämmade mina ögon över av tårar, TACK älskade vän!!

Puss

2007-03-18 @ 12:19:48
Postat av: Angel

Grattis Elian

2007-03-18 @ 12:27:26
URL: http://angelsmode.blogspot.com/
Postat av: Josefina

Åjjdå! Små barn som kräks och har hög feber ska egentligen in på sjukhus.. alvedon sänker febern och döljer orsaken, ibland kan det vara bra att låta febern ha sin gång (=kroppens försvar mot infektion). Hihi.. här kommer min yrkesskada fram :D Skönt att det är bättre idag i alla fall! Inte roligt när dem små är dåliga.

2007-03-18 @ 13:00:14
Postat av: Sofia

Åhh blev alldeles rörd av det du skrev...kraaaaam och en liten tår

2007-03-18 @ 13:03:19
Postat av: josefine

Tack alla!

Suzanne: tack vännen men det var bara sant =) Ha en fin söndag! kraaaam
Josefina: vi ringde till akuten o de sa att vi skulle göra såhär!

2007-03-18 @ 13:53:59
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: ashi

Til lykke med dagen, lille E og masse god bedring. Klem fra alle oss på skansen:)

2007-03-18 @ 21:17:30
URL: http://ashi.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0