Galet

Sista tiden har det alltför ofta blivit:  jag tänkte på det men jag säger det inte. Typ när någon säger något så har jag tänkt på det men inget sagt, alltifrån att någon har en fin tröja ( har blivit sjukt seg med komplimanger, tänker mest på mjölkspräng, blöjor, barnmat o att hålla mig vaken) eller någonting som ska ske som jag tror men glömt att säga. Flummigt jag vet. 

Men så typiskt idag, på promenaden så var vädret underbart o jag kände mig ganska pigg o började fundera på hur mycket mer sällan jag har migrän sen jag fick barn, trots sömnbrist o tunga lyft ( har ju nackproblem). Tänkte att det måste vara all frisk luft + all träning man får. Musklerna slappar INTE ihop när man får barn, man rör sig jämt förutom då man kanske tar en liten sovpaus på dagen eller ammar ( har iofs ammat stående o gående men ändå  =)) 

Självklart fick jag känna på det just idag, på vägen hem kändes min kropp som om jag skulle somna på plats. Kom hem, hällde i mig vatten, började frysa, lekte med prinsen tills mitt huvud blixtrade, fick honom att somna vid bröstet  ( TACK!!)Vi sov tätt intill över en timme, jättemysigt men jag kände huvudvärken i sömnen, usch. Nu mår jag lite bättre efter att ha käkat någon macka o druckit Fun Light. HOPPAS jag mår bra imorgon, SOVA i tid blir receptet + en mormorkram! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är mystiskt det där! Har alltid ansett mig som väluppfostrad och trevlig men sedan oscar (och han är faktiskt snart 3, iofs är jag ju gravid igen?) har jag börjat glömma att tacka för mig och kommentera som du säger att nån är fin på håret elelr han ny tröja?! Vad är det?! Har jag blivit otrevlig och bara bryr mig om mig och mina eller vad?! Usch, måste tänka mig för! Hoppas du mår helt bra igen?!

2007-03-13 @ 17:55:48
Postat av: Anna-Lena

Min kommentar över... namnet bara försvann innan jag hann upptäcka det...

2007-03-13 @ 17:56:42
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: hanna-evelina

jag har också blivit dålig på att ge komplimanger,tror det har att göra med att man har så mycket annat att fokusera på nu :)

2007-03-13 @ 18:15:05
URL: http://hannaevelina.blogg.se
Postat av: jenny

jag har också migrän... har för mig att jag läst nånstans att det kan bli bättre eller kanske tom. försvinna helt efter att man fött barn. Iallafall om man haft det sedan barn/ungdomen

2007-03-13 @ 18:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0