kamera

någon som kan tipsa mig om en bra kamera?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Den här ska jag själv köpa när skatteåterbäringen kommer:
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/47307?opendocument&markID=20-10-20
Tror jag iaf. Ska se hur den ser ut i verkligheten först, den får ju inte bli för stor och klumpig. Inte så snygg kanske men verkar ha grymma funktioner och det är ju det viktigaste! :) Sedan ska jag ha kvar den lilla jag har nu i partyväskan när jag går ut :)

2007-05-07 @ 20:45:49
Postat av: elinis

denna ska jag köpa imorrn:
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/47924?opendocument&markID=20-10-15
Tror att funktionerna räcker och blir över för mitt användande, men jag fotar väldigt mycket så en bra kamera är ett måste, så skoj att redigera lite i ps elements åxå! :) Brukar du göra det?
Jag ÄLSKAR din ring förrresten, har inte sett den tidigare, den är så DU! Fin detalj i infattningen, personlig! Vi har en som påminner om din ring men med en enda diamant i mitten (inte lika stor som dina 4 blir ihop för då skulle den kosta too much!) Men den har jag iallafall haft ögonen på i 2 år! I vitt guld såklart!Puss

2007-05-07 @ 20:57:13
URL: http://elinis.blogg.se
Postat av: Emma

Canon EOS 350D, mycket bra systemkamera :) Har inget tips om någon bra kompaktkamera eftersom jag själv är ute efter en!

2007-05-07 @ 21:00:58
Postat av: Renée

Pentax optio S5n. Jag är riktigt nöjd med den. Familjen har samlat på sig 5 digitalkameror under åren och den är helt klart bäst (och billigast). Lättanvänd med många funktioner för den som vill lära sig mer. Funktionerna är inte alls ivägen om man bara vill ta kort utan att "tänka".

2007-05-07 @ 21:11:33
URL: http://pluggis.blogg.se
Postat av: Maria

Heisann:)

Ville tipse deg om kamera. Jeg er svært glad i å ta bilder selv og har har et Nikon D50 som er et veldig bra speilreflekskamera (digitalt) Men det har kommet en bra utgave D70 etter dette.
Ellers vet jeg at Canon 400D er et veldig bra kjøp.

Det kan lønne seg se på finn.no etter et pent brukt kamera som ikke er mer enn ett år gammelt, der kan man spare noen kroner

Lykke til i valg av kamera

Så må jeg kommentere at du har en kjempe koselig blogg som er morsom å lese.

2007-05-07 @ 23:34:16
Postat av: hanna-evelina

vår kamera en PENTAX Optio L 20

2007-05-08 @ 07:47:39
URL: http://hannaevelina.blogg.se
Postat av: Anonym

Oj ... det finns så många bra. Canon 400 är suverän men den är ju inte någon kamera som du stoppar ner i väskan när man går ut precis.

Ställ några enkla frågor till dig själv.
Vad ska du ha den till ?
Hur stor får den vara ?
Behöver jag ha utbytbara objektiv?
Se till att den inte har allt för bökiga menyer osv.
Canon och Olympus kan jag rekomendera varmt och det är dom är ledande. Har en Canon 400 som följer med mig nästan jämt men den är stor och sedan har jag en Olympus µ 780 som är med mig jämt i väskan.

Sedan oavsett vad försäljaren säger så behöver man oftast inte ha en kamera med mer än 5 mp, inte om du tar foton för din egen skull och några till album. Det räcker ypperligt och det blir fina kort av dom.
Det är vad jag brukar säga när dom kommer och handlar utav oss. Visst vill man sälja dom dyrare men man ska ju se till kundens behov oxå.

2007-05-08 @ 09:27:27
Postat av: josefine

tack för tips, blir jätteglad att ni tar er tid!

2007-05-08 @ 10:06:14
Postat av: Sandra

Ser att andra tipsat om den, men jag vill ändå slå ett slag för Cannon 400. Helt underbar kamera! Jag är verkligen urdålig på allt vad teknik handlar om och trodde inte att jag skulle fixa en systemare, men den är lätt att lära sig grunderna på. Har aldrig fotat så mycket tidigare.
Och den är helt klart värd pengarna, speciellt med en liten underbar prins att fota!

Kram

2007-05-08 @ 15:20:23
Postat av: sus

Det beror på vad du ska ha för kamera.
Canon och nikon tycker jag gör jättebra kameror av alla sorter.
Vill du ha en riktigt bra kamera tycker jag du ska satsa på Canon eos 350D eller 400D. 350D är lite billigare eftersom den är äldre.
Nikon har en bra motsvarighet. Nikon 50D eller 10D tror jag den heter.

Hoppas du hittar nån bra! :)

2007-05-08 @ 22:40:55
URL: http://susidus.blogg.se
Postat av: sofia

Hej!
JAg har varit supernöjd med min Canon Ixus 400 digitalkamera, vilket i dag är en gammal modell men eftergångarna ska var ännu bättre! VArför? Den är mkt enkel tar suveräna bilder man kan filma ....god kundservice de få ggr jag velat ha hjälp!

2007-05-09 @ 12:21:41
URL: http://livetsegentligheter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0