brösttankar....

Nu sitter jag o myser framför tvn o E ser en film hos en kompis. Om någon tvärslutat amma så vet nihur ont jag har just nu. Borde ha bett om tabletter. Även fast jag redan trappat ner tidigare till ett mål / dygn så trappades det upp kraftigt då jag fick mjölkstockning ( då måste man amma) o nu gör det så ont att gå runt med "solikonbröst". Men jag antar att de snart pyser ut o DÅ kommer jag få en chock. Hade små bröst innan graviditeten men fick större då, plus att jag ammat o haft mycket mjölk. Att jag också väger 5 kilo mindre än före graviditeten gör sitt till.. Jag kanske får en så stor chock att jag svimmar!? Jag menar kontrasten supersilikon mot tomma nyss ammande bröst... Haha som tur är slipper ni bildbevis men om någon annan tvärslutat undrar jag: När var de tomma igen?


Kommentarer
Postat av: Sofia S

Jag fick tabletter men pumpade lite varje dag för att avlasta men detta var ytterst ytterst lite för annars stimularar man ju mer.. Spände under ett par dagar men det tog ca 4dagar tror jag.. men får du ont tycker jag du ska be om tabletter så du inte får mjölkstockning igen. Lycka till hjärtat! Kram!

2007-10-07 @ 20:53:54
Postat av: Idha

Fin du blev i håret vännen! Brösten blir tomma på 4-5 dagar eller så. Lycka till! Pumpa hellre lite försiktigt än att ha jätteont, så du inte får mjölkstockning igen.
KRAM

2007-10-07 @ 21:17:31
URL: http://idhaedstrom.blogg.se
Postat av: josefine

Sofia S : jag bara avbröt o har pumpat för hand men bara pyttelite, just för att det ska ta slut. Kan knappt lyfta Elian då det gör så ont. Tack så mycket, du är så go! kram
Idha: tack snygga du!OOO så om några dagar ska jag shoppa massa nya söta SMÅ bhar? tack! puss söta

2007-10-07 @ 21:27:33
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: ingells

Nja, för mig slutade det göra ont och ömma efter 1-2 dagar, och då försvann mjölken ganska snabbt efter det. Och blev normala igen! Mina har inte blivit mindre, vilket jag var rädd för, för man har ju hört en del som påstått sig gå från kupa C till A...

2007-10-07 @ 22:28:13
URL: http://ingells.blogg.se
Postat av: Suzanne

Jag HOPPAS att mina bröst skulle kunna fortsätta att vara den strl de är i nu, men VET att de kommer att krympa till det nästan obefintliga så fort Oliwer slutat amma =(
Jag hör ju till en av de få som bara har stora bröst precis då mjölken runnit till där efter ca 3 dgr som nyförlöst o de ggr då det gått LÅNG tid mellan amningarna, annars är de lika små som innan jag varit gravid.
Med Ida blev brösten sin normala strl efter 2 dagar då jag slutat amma, så det verkar vara väldigt olika från kvinna till kvinna o bröst till bröst.
Hoppas att det går bra vännen o att du slipper mjölkstockning. Kom ihåg att bära varmt över brösten nu medan du ff har kvar mjölk!!
KRAM

2007-10-07 @ 23:04:30
URL: http://www.snuzen.blogg.se
Postat av: Anna

För mig tog det tvyvärr nästan 1 vecka! Lider med dig! kram

2007-10-08 @ 09:09:17
URL: http://annaslya.blogg.se
Postat av: pernilla

Jag tvärslutade från nattmålen till ingenting... hade tväront i några dagar men sen försvann det. men nog har man lite mjölk än som kan läcka ibland.. :/ men tuttarna är slapp som läderlappen.. haha

2007-10-08 @ 10:11:06
URL: http://pumzan.blogg.se
Postat av: Anonym

5 DAGAR!!

2007-10-08 @ 10:28:19
Postat av: Åsa

Slutade amma tvärt. Tog ca en vecka men det trappades ned succesivt. Skitjobbigt! Kram

2007-10-08 @ 14:46:00
Postat av: Anonym

Jag måste säga att du var finare innan med 5 extra kilo!

2007-10-09 @ 01:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0