Vår fredagsstatus:

Vi är pigga o glada idag. Att massera o fixa med bröstet hjälpte, men E tog fötterna o slapp bröstet. =)

Nu sitter vi o myser o solen skiner. Idag ska vi ut o leka o gå tur. Pratade nyss med en dagmamma som faktiskt håller till ännuu närmare oss än de andra vi var i kontakt med o vi ska möta henna måndag. Allt ska vara bra för att vi ska välja henne o jag är hoppfull. 

Elians tänder gjorde ont inatt men aningens mindre tycker jag så jag hoppas vi kan sova gott inatt. Nu attackerar Elian tangenterna, gotta go!

Kommentarer
Postat av: Satu & Cassie

ååh ,stackars lille Elian!! Inte kul!!
och du med med dina ömma bröst.
jag slutade amma för 2 månader sen(men det finns fortfarnade kvar lite mjöl om man presssr?)
Nån som vet varför?

Cassie har också tandsprickning, igår kom de blod på hennes kex från tandköttet!

2007-10-12 @ 08:47:18
URL: http://satuelisa.blogg.se
Postat av: Sofia S

Hallå tjejen!
Visst är det underbart med fredag! Jag har egentligen superbråttom men sittr vid datorn, fråga mig inte varför, antagligen för att det är fredag! Vi ska snart i väg på babysim, ska bli kul att se hur den lilla tjejen reagerar, tror hon kommer älska det!
Ville bara önska dig en bra helg, NJUT! Krama om Elian också.. Ha det gott och ta hand om dig. Kramis/Sofia

2007-10-12 @ 08:52:22
Postat av: Em

Hej!

Vad kul att du ska skriva del 3 om er! Det är roligt att få ta del av er historia. :-) Du får jättegärna länka till del 1 och 2 också.
Ha en härlig fredag!

Hälsningar
Em

2007-10-12 @ 08:56:51
Postat av: Miss

Satu: Mjölk kan det finnas hela livet ut, om man pressar. ;-) Så är det med kvinnor som ammat. Men håll inte på och testa och se om det kommer nåt för då är risken att det fylls på mer. Stimulerar man så produceras det.

2007-10-12 @ 08:57:47
Postat av: Karoline

Godmorgon!
Vad jobbigt med tänder, jag har nästan varit helt förskonad från det. Men jag kan bara tänka mig hur ont det gör. Men jag har ett tips om du inte provat detta innan. jag fick det av min bvc sköterska när Liam stora tänder kom, då sa hon att man kunde ta lite flytande Alvedon på fingret innan läggning och försöka smörja in tandköttet med, då bedövar det. Jag har provat på båda min barn och tyckte det fungreade. Så kanske värt ett försök, för vad gör man inte för lite sömn. Trevlig fredag! Kram

2007-10-12 @ 09:03:15
URL: http://enmamasliv.blogg.se
Postat av: Anonym

Visste ni att om en kvinna som ammat vars tex, väninna väntar barn kan börja producera mjölk på nytt igen. Det är naturen som skapat oss så för att vi ska kunna hjälpa varandra. Bra va?!

Josefin: Skaffa fetvadd och lägg i din bh. :-)

2007-10-12 @ 09:07:04
Postat av: josefine

Satu & Cassie: ja jag tror att man alltid kan pressa ut men som Miss skriver kläm inte då kommer det bara mer =) KRAM
hoppas tänderna inte gör ont!
Sofia S: Ha det så underbart mysigt nu o hoppas hon gillar simmet, det tror jag säkert =) Kram
Em: så kul att du tycker det. ska absolut göra det! kram
Miss: exakt :)
Karoline: tack så mycket, ja jag gjorde detta inatt, det går helt fint från ca 19-03 så jag tar på då han skriker, men han vill inte öppna munnen så det går sådär... kram o trevlig fredag till dig med!
Anonym: nu ska det nog gå bra, klär mig varmt =) jag visste faktiskt detta, då man ammar o är med andra mammor som ammar så sker detta verkligen... ;)

2007-10-12 @ 09:29:17
URL: http://prinsessans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0