Hemma:

Nu när vår nya soffa snart är här behöver jag lite bättre kvalitét på våra nya filtar än de nuvarande fleecefiltarna ifrån IKEA! Så, kan ni tipsa mig om fina ullfiltar? Eller andra lite lyxigare filtar som håller och kan tvättas? Här fann jag en bra sida.


Den här såg jag live på IKEA och den ser gosig ut.
Bilder IKEA.no


När jag ändå funderar med er så undrar jag om någon har denna mattan FAKSE? Vi har haft en vit lurvig ifrån IKEA tidigare men den dammade och luddade av sig så vi gjorde oss av med den.



FINT!
Bebis behöver en högsmal byrå till sina kläder.. Önskar man hade mer plats hemma då man finner så här fina ting.
Denna skull vara SÅ fin nere....


Den här sängen ( ramen, vi har madrasser) skulle passa i vårt sovrum fast första prio är egentligen funktionella och fina vita garderober som jag tjatat om länge nu. PAX har de bästa!


Den ser helt klart finast ut här då den är stylad!



Kommentarer
Postat av: Anonym

titta hit allesammaaaaaaaaaaaaaaans :] !

bli medlemar på Gratisgen och få hem gratis prylar! det enda du behöver göra: bli medlem, värva vänner & skaffa poäng, inte så svårt? du kan få hem blandnnat presentkort 500 på MQ eller Kicks, plasmatv, datorer, tv spel, mobil, kamera, nintendo ds, eller vad sägs om 1000 kr på ikea? och mycket mer.. så bli medlemmar, jag lovar ni kommer absolut inte att ångra er. I Promise u babes !




(** använd denna länk : http://www.gratisgen.se/ref/66281 **



peaaaace o love. <33333 [:

2008-12-06 @ 20:57:43
Postat av: flisen

Svenska hem har underbara filtar och plädar! Men på deras hemsida fanns inte många modeller med tyvärr. De är faktiskt underbara!

www.svenskahem.se

2008-12-06 @ 21:03:59
Postat av: Erica

Den översta från IKEA har jag, den är ganska hålig eller vad man ska säga. Så om man vill ha den för att värma sig funkar den inte så bra, men den är jättefin att bara ha liggande som en accessoar på soffan. :)

Kram!

2008-12-06 @ 21:07:02
Postat av: Ida

Heisann!

Syntes de har fått inn mange fine på LIVING! Er ikke så altfor dyre - men variasjonen er stor :) Har funnet meg ett selv som er grått på ende siden og hvitt på den andre. Det er spor av sølvtråder i det og litt nostalgisk mønster! Virkelig kjempefint! Og det aller beste - MYKT! Elsker å sulle meg og gravidmagen inn i det :)



Klemmer

2008-12-06 @ 21:08:46
URL: http://putitinabox.blogspot.com
Postat av: Sarah :)

Hej!



Jag köpte en fin röd ullpläd på Hemtex, det var halva priset på den så den kostade enbart 149:- det tycker jag är ett väldigt bra pris :)

2008-12-06 @ 21:14:44
Postat av: Johanna

Hej!



Hemtex har en del fina och mysiga ullplädar till bra priser, dessutom har de ju nästan alltid rea! Trevlig kväll önskar Johanna

2008-12-06 @ 21:21:04
Postat av: Johanna

FAKSE mattan är bara bortkastade pengar, dom luddar vansinningt mycket...Det finns en annan matta på Ikea som heter HAMPEN tror jag, lite lurvig matta det med, men i bomullstrådar..Den är kanon..Så därför rekomenderar jag hellre den..Jag är bortskämd och har en vän som syr "päls" filtar till mig...Dom är gudomliga! Ha det gott! Johanna

2008-12-06 @ 21:34:31
Postat av: Sabina

Mattan HAMPEN från IKEA är helt super! Är supernöjd med den trots att jag har tre katter som också fäller en massa...

Hoppas att det hjälpte.

2008-12-06 @ 21:54:26
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

exakt den sängen har vi, den är SÅ snygg!!

Såg också den virkade filten på ikea idag, höll i den och tänkte köpa.... =)



kram!

2008-12-06 @ 22:15:24
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej! Mattan den grå från ikea är kanon: Har haft den i 2 år nu och är supernöjd..Den fäller inget..Kram Maria

2008-12-06 @ 22:41:13
Postat av: Therese

Hej Josefin!!

Fy va kul att du har tittat på frapp.se´s hemsida där dom säljer ullplädar från just Klippan Yllefabrik där jag arbetar!

Jag vill ABSOLUT tipsa om ullfiltarna här ifrån. De är otroligt snygga och sköna. Finns ju i flera olika färger, former, mönster. ALLT!

Är det något du undrar om produkterna så hör av dig! Du kan även gå in på hemsidan och kolla fler produkter! (www.klippanyllefabrik.se)



Ha en trevlig kväll! :D

KRAM!

2008-12-06 @ 22:48:20
URL: http://thessires.blogg.se/
Postat av: Mikaela R

Vi har mattan i Fakse, den är toppen och ser snygg ut vi har den i vår stora hall och alla våra gäster som kommer hit kommenterar den alltid- ett säkert kort säger jag bara :) Den e små skön att gå på med, kan verkligen rekommendera den+ att den luddar absolut inte!

Lycka till, kramkram:)

2008-12-06 @ 22:54:03
Postat av: Anonym

Hej gumman!

tack snælla før din hælsning! :)



Ser du ær på jakt efter ULL filt till lilla bebin i magen,fråga Sessan ,hon ær Ull-expert! fniss Hon har hjælpt mig køpa en hel del ullklæder hær.:9

(Før de Janus Prinsessull setet du køpte har Cass vuxit ur,så det var dags før fler:)) idag har vi vart inne I Oslo på shoppingtur och æven på julmarknad.



Imorrn ska vi bara softa och inte springa på stan..ær ju helt slut i benen. :S



Storm trivs i detta trevliga land! :)





Kramar från Satu & Cass

2008-12-06 @ 23:51:19
Postat av: Helena

Hej! Stod också och höll i den där filten i torsdags, på IKEA, men jag tyckte den kändes väldigt 'akrylig'.. Vi har en yllefilt från Hemtex och den är fin och mer 'ullig' i kvalitén. Ha en skön kväll!

2008-12-07 @ 00:23:19
URL: http://littlemissmolly.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh den sängramen är SÅ fin. Vi har bestämt oss för just den då vi enbart har medar till våra sängar!!!



Hemtex har alltid bra textilier och FINA!

Lycka till i ditt letande!

2008-12-07 @ 06:03:18
URL: http://maias.blogg.se/
Postat av: Madde

Den dar sangen har vi.. har inga klagomal pa den :)

2008-12-07 @ 07:08:04
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Åsa

Älskar de vita kabelstickade plädarna från Gripsholm, funkar bra att tvätta. Har också två små barn!

köp inte så mycket från IKEA... Man märker verkligen skillnaden när man handlar på lite bättre möbelaffärer.

Ha en bra dag!

2008-12-07 @ 07:59:41
Postat av: Marie

På Skeidar har de noen herlige pledd for tiden. Jeg kjøpte et fra Moltex, og er så fornøyd, supermykt og kjempefint!

http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=wqhpfw#/page14/

2008-12-07 @ 12:29:26
Postat av: Sofia

Hej! Vad trevligt att hitta till en svensk i Oslo! Blir glad när jag läser din blogg! Har bott i Oslo i 5 år och är 25. Trivs jätte bra! Köpte fakse mattan på ikea häromdagen efter att precis som du haft en matta som luddar otroligt mycket.. det blev dammigt överallt! Men denna luddar ingenting och är lätt att dammsuga! Bra köp! :)



Hälsningar från frogner!

2008-12-07 @ 18:50:06
Postat av: Marie

Nja, kan inte rekomendera mattan FAKSE, mjällar massor och man blir galen av det ljusa mjället som fastnar på soffan och på strumpor. Har kastat min....usch! Kankse ok om man har skinnsoffa men inget annat.

2008-12-08 @ 19:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0