Medmenneskeioslo.com



Ofta tänker jag på de människor som är ensamma. Man känner att man kan göra så lite men det är fel, det är snarare väldigt lite som ska till för att glädja andra. Har du inte tiden så kan du bidra på annat vis. Genom att gå in här kan du stötta VIKTIGA projekt. Något av det viktigaste vi lär våra barn är att vara goda medmänniskor och vi vuxna kan alltid vara ännu bättre medmänniskor allihopa.

Ge 100 - 1000 kr och känn att du faktiskt GÖR något viktigt med de hundralapparna.

"I gater, bak vegger, på hjørner. Selv i blokka di bor det ensomhet. I storbyen er det mange som mangler noen å dele gleder og sorger med, og ofte føler seg isolert."




Aleneforsørgere og deres barn er en av de mest sårbare gruppene i dagens samfunn. På MARTE Nettverkssenter kan aleneforsørgere bli kjent med andre i samme situasjon og bygge nye nettverk.

"Vi ønsker å styrke den enkelte og bidra til positive opplevelser, nye vennskap og større trygghet i hverdagen. Gjennom aktivitetene på senteret søker vi å stimulere til vekst og egenutvikling som fører til bedre livskvalitet og overskudd i samvær med barna."


"Har mor og far det bra, har barna det bra."

TACK för att du läste detta inlägget, jag önskar att man ska tänka efter hur bra man har det och på att man faktiskt KAN göra skillnad.

Kram Josefine

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Ja det är så viktigt! Att man inte tänker att man itne kan göra något! Men om många gör lite blir det ju mycket! Jag stöttar Redd Barna och WWF i år så det räcker för mig men jag är jätteglad att stötta speciellt Redd Barna, det känns otroligt viktigt! Fina tankar och flott att använda bloggen till detta, Josefine! :D Ha en skön kväll (och så vil jag tipsa om att Meny har saffran! bland kryddorna ;)

2008-12-11 @ 21:36:42
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Josefine,Blekinge

Alla borde verkligen bidra till andra människors väl. Man kan göra det på så många olika sätt, allt från att skänka pengar eller ge av sin tid.

Själv jobbar jag ideellt inom Svenska Röda Korset genom att hjälpa flyktingar att återförenas med sina familjer, skriva överklaganden gällande asyl etc. Givande och förhoppningsvis kan jag göra en liten tjänst för någon annan! Rekommenderas!



Tack för initiativet (som du förstår ligger ju just Röda Korset mig lite extra varmt om hjärtat!)och för en bra blogg!

2008-12-11 @ 22:31:07
Postat av: Kim Von J - Nya modellbilder

så fint! just nu har jag inga pengar innan jul en efter blir dfet nog att ge bort lite till välgörenhet :)



Ha en bra kväll!

2008-12-11 @ 22:44:45
URL: http://kimj.blogg.se/
Postat av: sandra

Kan rekommendera dig och alla andra att bli världsföräldrar genom Unicef. Då kommer pengarna alla barn till godo, de gör fantastiska saker för barnen. Man får löpande information om det så man märker att pengarna faktiskt kommer till stor nytta.

2008-12-12 @ 12:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0