Ett klarblått troll i vinter....!

Den här dagen går inte helt som jag tänkt mig på något vis, så jag riktigt längtar tills jag lägger mig och läser bok ikväll och somnar... För då vaknar jag till en NY dag imorgon. Det som piggat upp idag är iallafall Elians pussar och kramar och hans fina nya overall ifrån Troll Classic. Ni som har barn vet hur viktigt det är att man har allt under kontroll till säsongens lek. Nu fattas vinterskor, ska inte välja Kavat i år men en goretexkänga. Men den måste ha plats för bredare fötter som Elian har. Men just nu har han sina cherrox.



Helt underbart klarblå och med vantar och varm skön huva till så att han kan leka ute i vinter och vara varm, go och TORR!


Ullfoder som knäpps fast med dragkedja. Perfekt då han kan ha denna som parkdress vår och höst och som riktig vinteroverall under kalla vintern.



Vantar och huva.


Jag blev väldigt glad då jag såg dessa. Som ni vet så jagade jag nya gummiband att ha under hans regnställ ganska nyligen. Har aldrig sett såna här i tjockt gummi förut.

HÄR hos Barnlycka kan ni shoppa denna fina dress och ord pris är 1795:- men den säljs nu till introduktionspris för 1500:-

"
"Best i test" i norska tidningen VG i 2004.

Troll Classic är två overaller i en! Denna overall kan användas höst, vinter och vår och håller små troll varma och torra i både isande kyla och slaskiga vårdagar. Overallen är lätt och följsam, vattentät, andas och är vindtät.

Vattentålighet på 10.000 mm vattenpelare. Ett "vanlig" regnställ har en vattenpelare på 8000mm... Detta gör att den till och med ersätter ditt regnställ!

Troll Classic overall har ett avtagbart innerfoder i 100% ull. Ull är det som värmer bäst mot kroppen och blir aldrig kallt såsom bomull blir vid tex.väta. Ulloverallen går givetvis att använda enbart om man så vill, bara för värmens skull!
Trollcompany tar helt avstånd ifrån mulesing, och all ull är fri från mulesing.

Ytteroverallen kan precis som vilket annat skalplagg som helst användas enbart för att skydda mot vind och väta när det inte är så kallt. Detta gör att overallen kan användas från tidig vår till sen höst!
"






Kommentarer
Postat av: susanna

Hej Josefine!



Vilken fin och praktisk ulldress, den kommer nog ditt lilla söta troll trivas i!



Jag har en fråga till dig som jag hoppas du kan hjälpa mig med. Jag ska köpa en sådan klänning som dina vackra tärnor hade på ert bröllop och har ungefär samma storlek som din vän Charlotte. Vet du möjligtvis vilken storlek hon tog? Om inte, har du någon uppfattning om ifall klänningen är stor el. liten i storlekarna? Tack snälla på förhand!



En riktigt mysig kväll önskar jag hela familjen!

2008-10-08 @ 19:33:54
Postat av: Eva

Mkt fin overall med härlig färg!

2008-10-08 @ 19:35:38
Postat av: [ Mamma 20 år ] ~ Alice 3 år och Antonio 1 år ~

Det där ÄR världens bästa overall kan jag intyga!

Här är en recension: http://tumadre.blogg.se/2008/september/varldens-basta-vinteroverall.html#comment

2008-10-08 @ 20:26:42
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Sofia S

Hej vännen!

En liten fråga från en vilsen mamma bara ;-) Varför kommer du inte välja Kavat i år? Var du missnöjd med dem förra vintern? KRAMAR!

2008-10-08 @ 21:32:48
Postat av: andrine

Akkurat samme dress, lue og votter hadde Victoria i fjor vinter - alt i rødt! Vi kjøpte stort, så den er fortsatt passe! En super dress, som vi er veldig fornøyde med :)

2008-10-09 @ 10:30:25
URL: http://andrine.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0