Bilen är i allafall ren....

Jag har verkligen inte gröna fingrar! Men imorgon MÅSTE vi köpa jord + blommor... Jag var iväg nu en snabbis för att köpa alvedon och blommor men bestämde mig att göra det imorgon då E förhoppningsvis kan hänga med. Vad som hände igårkväll då jag gick ut av huset ska vi inte gå in på mer än att jag kan berätta att vi har grannar som inte har koll på sina barn...

Vår bil var full av vit målarfärg som hämtats i vår hage och lekts med. Så E skickade mig direkt på biltvätt och sen gjorde jag ett försök med medel jag köpte utan succé. Kuriosa är att jag aldrig högtrycksspolat förut. Jag FLÖG två meter tror jag för inte visste jag vilken enorm kraft en sån liten spruta hade. Haha i klänning, kavaj och ballerinor fick jag tvätta en helt nytvättad bil ( testade först med automatisk tvätt) . Hade jag sett mig själv hade jag nog undrat ;-)

Nej nu har jag släppt det, bilen är nu väldigt ren och målarfärgen fick grannen tillslut ta bort med specialmedel. TUR...


Jag provade jeans och tunika på Vero Moda!
(snyggt med alla lappar va?)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Haha de var væl det værsta, tur som du skrev att det gick bort...Den tunikan køpte jag før ett tag sedan, tycker den ær jættesøt! Vero Moda har verkligen skærpt till sig o har mycket snygga tunikor o klænningar! Kram på dig!

2009-05-15 @ 14:32:35
URL: http://dennadag.blogg.se/
Postat av: Julia

Haha ojdå! Det är alltid jobbigt när sånt händer med grannar...Vad ska man göra liksom, fast samtidigt är det ju inte så kul med färg på bilen direkt.

2009-05-15 @ 14:49:11
Postat av: Åsa

Men oj!!!! Jag hade tvättat ungarna med högtryckstvätten. TUR att färgen är borta:)

2009-05-15 @ 15:10:21
Postat av: Johanna

Oj! Hoppas ni lämnar kvitton till grannen då. Kolla så det inte blivit ngr repor, mkt tråkigt att köra rekond på en repig bil. Gud, jag skulle bli galen och ngn gjorde så på min bil!



Fin tunika!

2009-05-15 @ 15:33:54
Postat av: Jenny

VA?! Vilket sätt... jag brukar vara snäll mot barn men om jag varit i dina kläder hade nog Åsas förslag legat nära till hands. Vad sa föräldrarna??

2009-05-15 @ 16:03:57
Postat av: Taskigt..

Varför kunde inte E tvättat bilen? det är ju mer karlgöra kanske??

2009-05-15 @ 22:06:17
Postat av: ✿ Perla ✿

Skitsnygg tunika!!! HOPPAS den finns i Sverige på Vero Moda!

2009-05-15 @ 22:11:06
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vaddå karlgöra??? Det var väl jättebra att J fick prova på det om hon inte gjort det på 25 år?!

2009-05-15 @ 22:36:19
Postat av: carro

Hva betyr "grannar"? sikkert dumt spørsmål men...

Ha en deilig helg,håper Elian blir frisk og grillings i hagen blir koselig! <3 klemMm

2009-05-16 @ 01:00:22
Postat av: Johanna

Granne betyder nabo.

2009-05-16 @ 06:23:17
Postat av: Josefine

Tack! Ja jag har självklart tvättat bilar men då hemma på uppfarten där vi bodde då jag var yngre och med vanlig vattenslang =)

Jag var på väg ut för att handla blommor och annat då detta skedde och E skulle ta barnen så så blev det!



Nabo = Granne!



KRAMAR!

2009-05-16 @ 08:31:35
URL: http://www.prinsessansdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0