Brak inne på H&M 14/12


14:16

Dagen började med att dagen liksom aldrig började, vi somande om o sen ringde mormor o pratade med oss bägge. Elian pratade allra mest, snacka om att han ärvt min telefonröst :)


Sen så var vi tvugna att ge oss ut på posten så nu är klappar ivägskickade o jag har pratat med morfar i telen också, blir alldeles för sällan! Han fick bra julklappstips åt lilleman o av honom får vi julisarna med Emelie som kör Svall-Oslo den 2 januari!

Hamnade på VIC, köpte julklappar kan ej säga vad men lite GANT o annat. Sen är mormors julklapp också klar så jag kan nu svara: ja jag är klar med julklapparna! Oj inte ofta man kan göra det i god tid o jag har en bebis, en liten söt bebis som sov o sov u vagnen men som helt plötsligt ville käka på H&M så jag frågade om det var ok o provade först mina kläder, satte mig sen på en pall uatnför o ammade. 

Allt bra så långt, sen börjar Elian att mmmmma, mmmm mmmmm (det låter som om han verkligen uppskattar all min chokladmjölk som finns i tuttarna, ganska ofta glr han det) o sen ser jag att han släpper taget, ser på mig nöjt efter bara någon minut o så hör jag BRAK. oj oj han barjsar så jag skrattar. Skriker om jag lägger honom i vagnen för att släpa oss ut till kassan, betala, vänta på hissen, ta hissen, klä på honom o höra honom skrika hela vägen hem. Så jag kör plan B:
Frågar samma tjej jag frågat om jag kan amma där om det finns något stellebord i närheten( skötbord), hon förstår ingen norska eller svenska utan svarar ja på allt inser jag o då jag frågat 5 gånger o hon sagt ja o jag säger vart vart? så fattar jag o tar tillfället i akt. Jag frågar: Skulle jag kunna byta här?

JA.

Perfekt, in i provrummet igen o stänger dörren, lägger ner klumpen på skötbordsskyddet som vi har i väskan, POP (kanonbra! ) o försöker blunda för allt damm som fastnar på hans tröja (ni vet ju hur provrum ser ut, usch!) Byter o sen småammar jag lite på herravd innan vi ger oss ut, han i selen instoppad i varm täckdress. Då är han nöjd o mamma svettig.

Dagens köp förutom klappar blev en rosa cashmeretröja, tänkte häromdagen att jag behöver NÅT rosa, för många år sen hade jag ju typ BARA rosa så jag blev less, men denna är lite söt att ha då vi ska till fjällen med jobbet o jag ska ha täckbrallor o något till på afterskin! Oj afterski? Nu  glömde jag att jag ej har mitt gamla liv. 

Men att gå med vagnen är LYX o att få bo på hotell o  käka god mat är MYS. Man ska faktiskt lyssna på alla tanter i butiker som säger: ta vara på den här tiden! Det gör jag, hoppas bara tillräckligt så jag nöjer mig med två barn....

Nu sover pluttas o jag ska pumpa, imorgon är det julebord!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0