Lørdag i Oslo

Igårkvæll såg vi Matchpoiont med Scarlett Johansen, bra men knasig....Jag hade en hemsk halsbrænneliknande kvæll, det kændes som jag skulle spy hela tiden. Men somnade o sov gott, førtom en del vadkramper.

Imorse klev vi upp o gjorde mackor m ost, packade kylvæskan m bullar, saft o vattenmelon o køpte en strandstol åt mig på Shell. Sen åkte vi cab till Ingierstrand, hærligt bara massa barnfamiljer (  blivande, magar alltå...) Møtte upp några killar från Eivinds team på jobbet o deras barn, skøn dag m årets førsta bad i Norge før mig! Många som gissar på att jag føder  tidigare æn 19 aug, jag sjælv stæller in mig på flera veckors øvertid før att ej bli sååå galen o besviken, men det ær svårt tror jag. Vill bar ahelst slippa vænta o bli større o større....tænk om han kommer i tid?! De sæger att før tidigt inte heller ær bra( typ en vecka tænkte jag vore perfekt...) eftersom de faktiskt kanske ej ær klara ænnu.....Jaja vi får se! Om tidigare så hopps jag på 12 aug, så fina tal 120806 som fødselsdato! Men bara han ær frisk o allt går bra så får han komma nærsomhelst, vi længtar såå mkt nu!

Sen åkte vi hem o lagade Es efterlæængtade førrætt som han ælskar, toast m rømme, avokado, citron, færska rækor o rød stenbitsrom! Nu har jag slæppt ivæg min kæra på fotboll ute vid fæstningen, Italien - Usa, jag skulle egentligen følja men blev trøttis o kænner att foglossningen behøver vila, ska lægga mig ner nu m alla kuddar i soffan o se Stolthet o førdom.

Imorgon blir nog stranden om fint væder, har iaf gjort en god sallad att ta med med sallad, gurka, tomat, lax o færskpotatis m færsk fetaost! Sen tænkte jag førsøka hinna møta Petra som flyttat hit øver sommaren igen, kul!

Veckan som kommer blir jobba det jag orkar, træffa vænner innan vi åker till Svall...dær blir jag några veckor!





Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej har inte suttit vid datorn mkt de senaste veckorna.. Idag har vi varit ute och åkt vattenskoter och ring efter hela dan .. så himla mysigt här hemma hos Jons familj. stressa ner och abra ha det skönt. Ska sova nu och imorgon blir det packning och tvättning, sedan en sväng på willys innan vi åker. Något som önskas från Sverige? Fast du har ju precis varit hemma... Vi synes... pusspuss

2006-06-18 @ 00:29:00
Postat av: Joss

Hej! Ja va mysigt det låter, førstår du haft mkt o gøra! Jag kommer va hær tom torsdag sen efter jobb åker vi t svall o eivind åker hit en vecka o jobbar sista veckan efter det o kommer t mig i svall. Så jag ska snart tillbaka t svea nu. Kør førsiktigt! Stor puss!

2006-06-18 @ 10:54:56
Postat av: sofie

Oki... men vi kanske hinner ses nån timme... eller nån kväll. Har varit och laddat med mat nu och ska åka om ca 4 timmar. behöver ni någon som vaktar lgh eller det är väl kasnke redan fixat? säg till annars. Nu måste jag packa... hör av mig när jag köpt norskt telekort, glömde mitt andra hemma i Växjö.. Puss

2006-06-18 @ 16:12:24
Postat av: Joss

du ær så søt, tror jessica fixar det hon bor så næra! sjælvklart ska vi ses, tænkte på hur ni jobbar o planerar? jag ær ganska mkt ledig! puss o kram ælsklingen vilket nr har jon? jag kan ringa honom fr mitt norska!

2006-06-18 @ 19:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0