Vi på väg ut idag!

Vi på väg ut idag!

Vi prommade till stan o runt runt där. Kanonsoligt väder o skönt i luften. Elian har börjat kunna ligga vaken o kika o slå på sina nallar i vagnen nu, han blir så snabbt stor. Upptäckt sina händer o suger mycket på dem utan att vara hungrig o pratar så fint med runda ljud. 

Hittade skorna o provade dem även i svart men då såg de billiga ut så de röda var klart finast o det är skoj o ha ett par röda skor tycker jag! Shoppade också massor på en sminkbutik som säljer smink till makeupartister o teatrar. Otroligt söt tjej som var babysugen som hjälpte mig, ett puder ( tunt o transperent bara för att sminket o rouget ska sitta finare), ett rouge i persika med lite friskt skimmer i , två bra borstar blev det. 

Köpte också present lite för sent åt en kompis som fått bebis, men har tänkt så ofta på att göra det men det är lättare tänkt än gjort då man måste ta hänsyn till lilleman när man är på stan. Ammade på burger king ( tack snälla killen i kassan som hjälpte oss i hissen både ner o upp!!) o sen på Eldorado bio, haha satt redan 3 mammor + vagn där då jag kom in o panikammade lite. Lungt o tomt ställe då bebis blir hungrig! Så mycket som vi gått på bio då jag var gravid så känns det ganska ok att sitta där 10 minuter o ta upp lokalen.

Nu ska jag skriva kortet o sen packa upp dagens köp, blev en lguldig klänning, lypsyl, hårspray, hårfärg ( alltid bra att ha) o sen ett par tuffa baggyjeans åt Elian. Nu har jag sagt till min kära sambo att vi önskar oss DVDAstridboxen! Får se om han kommer ihåg det bara.

Tänkte på det på stan, att ok man har smink med sig i väskan o skulle behöva bättra på lite då o då men när ska man hinna det??! Hinner jag är det ett under o smink är ju till för denna perioden i livet, då man behöver täcka en finne eller trötthet runt ögonen....så känner jag. Om inte jag hade smink nu skulle mitt liv avara alltför ofab o jag vet att man ska va mamma men jag vill iaf försöka o va lite halvt på topp trots allt :)
Därför ligger lipglosset i skötväskan så jag kan ta på det, prata i telefonen, köra vagnen o dricka kaffe samtidigt. Vill man så kan man!

TGIF

Kommentarer
Postat av: hannaevelina

fin kort på er två :)

2006-10-28 @ 11:26:57
Postat av: Anonym

tack tycker du det, vi ser lite knasiga ut men men :)

2006-10-28 @ 11:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0