Dagen i ord

Inatt somnade vår skatt ca 1.30, alltfør sent før E som ska jobba på dagarna men han ær så bra på o vyssa o lugna om det inte ær mat som ær problemet såklart ;)  Så sov han iaf till ca 5 tiden o jag matade o vaknade vid 8 då E skulle upp av sprængda brøst, det ena var STENhårt så jag matade o sen næsta gång runt 10-11 tror jag. Var vældigt trøtt o har blivit sjuk....ont i halsen, tjock i næsan o ett dunkande huvud har jag fått så jag prioriterade sømn o sængen idag.

Elian brukar somna efter mat så jag kan duscha o fixa men idag ville han vara vaken o se på mig o han fick hænga i bærselen o kika då jag  bæddade sængen o pratade i telefonen, sen somnade han igen o jag snabbade mig ut med vagnen o shoppade på apoteket (tandtråd, næsspray, halstabletter, snorsugare åt lillen o lite annat) + mat på Coop.

Nu ær E hemma o lagar maten ( tacos ) o tar hand om Elian som sjælvklart bara sover ( sen Pappa kom innanfør dørren vid 16 då Elian skrek tills nu i skrivande stund....) Han har iaf sagt att från 20 ikvæll ska han hållas vaken som igår o det verkade ju fungera bra!

Jag vill va frisk, idag fick jag stælla in lunchdejt med Monika o lille Nicolaas o imorgon ska jag hem till Gro o Helena som också ær sjuka så vi tænkte va sjuka ihop men ær jag såhær så blir det hemma igen.....

Klæder: Svarta stretchjeans vero moda, blåa ballerinorna, svart lång tight tshirt m puffærn, grå omottkoftan.

Elian har på sig Pappas blåa hængselbrallor i frotte med en elefant på, sååå søta med fastsittande fossingar på.



Kommentarer
Postat av: angelica

tråkigt o vara sjuk!! hoppas elian klarar sig ifrån det... nu har jag packat klart inför resan imorgon bitti! ska verkligen bli skönt o komma bort från denna stad ett tag, bara vara o mysa runt i bali =) går kanske in på internet ngn gång i bali, då ska jag kika till er o hanna lite =) ha det så bra vännen så hörs vi igen snart! puss puss o krya på dej!

2006-09-11 @ 19:34:50
Postat av: joss

ja ha det underbart o ta hand om varann o ha massa kondomer med er =) Puss

2006-09-11 @ 20:03:42
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: syster

Hej igen favvosyster (ha, ha - har ju ingen annan:-)
Gud vad jobbigt att vara snorig. Framförallt eftersom man inte orkar göra något och då känns det så jobbigt att vara hemma en hel dag med en liten (visserligen världens sötaste men ändå) bebis som inte direkt kan utmana en i intressanta diskussioner eller roliga historier. Man behöver ju få komma ut lite. Men, men - sånt är livet. De ger och de tar de där man älskar mer än sig själv...

2006-09-11 @ 20:43:20
Postat av: joss

Ja tur vi sov længe sen myste vi o sen miniprommis så kom pappsen hem så det gick bra! Men har lust o slippa stælla in hela veckan liksom... Nu kan du va glad vi bor långt ifrån varann, så slipper vi smitta er hihi.

Puss o Kram min favvo æven om jag haft massa fler!

Mamma sa ateljen ær jættefin iaf, skrøt ordentligt! Vill gærna se en bild.

Hær kommer førslaget: børja blogga, du har væl inte så mkt før dig ændå? *skrattar*

2006-09-11 @ 21:02:21
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: syster

:-))) Himla bra idé! Så kan jag sitta i ateljén och skriva och fundera med en kopp te medan forskningsgruppen självdör, studenterna slutar, djuren svälter, barnen blir utan mat och kläder och uffe flyttar till Stockholm *skrattar*

2006-09-12 @ 07:44:55
Postat av: Joss

Haha eller hur :) Jag tror snarare att Uffe skulle fixa allt det andra åt dig! Honom i forskningsgrupen vore kuligto se....hihi

PUSS

2006-09-12 @ 15:17:34
URL: http://prinsessans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0