Fredagen gav träningsvärk

Igår va jag o Elian in motion hela dagen, tog tbanan till Sognsvann med Gro o Helena, prommade varvet runt o sen ner igen. Förbi Benjamins jobb ( Pappan till Helena) o där på kontoret i butiken bytte vi blöjor o ammade, haha roligt såg det ut!

Sen prommade vi vidare o käkade en ciabatta till lunch o sen gick vi hela vägen till sjukhuset o kikade på lilla Selma som kommit till världen under dramatiska former, men nu mår hon bra! Vacker tös på hela 54 cm o 4000 gram! Sen gick vi hem till mig o lagade middag o Viktoria kom. Idag har jag ont i rumpa o ben efter all promenad igår, skönt!

Sen käkade vi (färsk pasta, pesto, matlagningsgrädde, fetaost, cherrytomater o parmaskinka i en röra!) o Gro åkte hem o Viktoria sov kvar. Elian skrek då han skulle sova, kanske en timme eller mer men sen överraskar lillprinsen mig med att sova ifrån ca 1.30 till 8.15 då han grymtar till o jag vaknar o ger ett sprängfyllt bröst o han sov i vagnen!!!!! DUKTIG!

Mindre duktig var storprinsen som va ute o blev firad att han blivit pappa, kommer hem vid 2 då jag somnat men jag vaknade inte förrän vid 3 då han bökar på i sovrummet, Viktoria får snällt säga:

Eivind jag är INTE Josefine, detta är Viktoria.  :) Så fann han mig o sa gonatt men sen vaknade jag av att hans mage inte ville behålla all sprit o kebab..... jaja ska man va småbarnsmamma ska man väl väckas under nätterna antar jag.

Idag prommade jag ner som jag tänkt på stan med vagnen o fixade småsaker, hittade ej väskan jag ville ha men ett par superbraiga skor! Låga moccastövlar i svart, perfekt i höst att promma med också! 

Nu har E köpt massa gott godis o hyrt 2 filmer, lillen har sovit typ hela dagen så vi ska snart försöka hålla honom vaken. 

Mitt godis/kaka/glass/bule-förbud under veckorna har funkat!!! Igår käkade jag o Viki 1 mörk choklad o äpple efter maten o idag blir det mörk choklad igen, sen är det förbud till nästa lördag igen. Denna helg fick jag 2 dagar för att E va ute igår :)


Kommentarer
Postat av: Suzanne

Hur gick det med väckningen av Lillis, eller ska vi kalla honom "Knubbis" nu?? ;-) Tänkte på det vi pratade om på msn för ett tag sen!! haha

Känner igen det där när karlarna kommer hem en aning rund under fötterna om nätterna!! Andreas brukar snällt få sova på soffan och sen är jag världens gladaste dagen efter att jag INTE är han!! =)

Ida har dtuckit 300 ml välling nu ikväll och sover nu gott i sin säng. Förstå vilka framsteg!! För bara ett litet tag sen var vi glad om hon fick i sig den mängden under ett helt dygn!!

KRAM Suzanne

2006-09-23 @ 22:02:14
Postat av: JOss

Hej1! Ja precis knubbsälarna våra hihi :) Han fick sova nere i sängen under trappen hihi!

Vi väckte honom o han va vaken en stund, bytte o matade så somnade han i vagnen precis så länge att jag hann plocka hemma, fixa m tvätt o duscha o nu ligger han o kikar omkring sig i soffan :)

Ja helt underbart hon är stora tjejen nu vet du!!!
KRAM

2006-09-23 @ 22:52:15
URL: http://prinsessans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0