Minnen fra BB

Igår vaknade vi ensamma uppe jag o Elian, pappa hade somnat nere i soffan. Han sov bra kanske 4h i vagnen men då jag vaknade hade jag ont i brösten, kändes som om jag sovit på magen. Vi gör oss klara o ska luncha med Gro & Ben som ska åka till Italien idag o gifta sig.

I bilen innan 14tiden känner jag mig dålig, ont i huvudet.... Men vi kommer fram o sätter oss ner o beställer. Helena sover i sin vagn o vi kan ej ha Elians vagn vid bordet så han får ligga på soffan mellan mig o Gro. Mitt huvud o bröst gör väldigt ont, jag ser på de andra o försöker vara trevlig men vill bara gråta.... Så plötsligt ser jag att Gro sitter på Elian!!! Hon kände nåt sticka henne flera gången innanför tröjan o upptäcker att det är en geting, ( Hon är livrädd för dem, jag får döda dem då vi är på kafe) så hon panikreagerar o hoppas åt sidan o där sover vår prins. Jag skriker att Gro du sitter på Elian o tårarna rinner, så bär jag honom o gråter av chock. Han skriker lite men somnar i min famn o jag får ont i magen, självklart var det inte hennes mening men jag fick den största beskyddarinstinkten jag någonsin känt.... 

Bara en stund senare kommer maten o alla pratar vidare, jag börjar skaka i hela kroppen, fryser så jag vill spy. E lägger på mig två filtar o Bens tröja men inget hjälper, jag gråter o gråter. Vi åker akut in till Rikshospitalet o jag får komma in på bbavdelningen. (väckte många minnen då man såg nyförlösta mammor o små små bebisar!) Där får jag massa täcken, tabletter o de tar febern somm är 38,2 efter alvedon o sen stiger en till 39.2 men de finner ingen infektion eller  klumpar i brösten trots att de gör väldigt ont. Men eftersom Elian äter så får jag åka hem o vila.

E tar hand om mig o jag sover, ammar o inget mer. Hela natten har jag ont i huvudet, sprängont men på morgonen får jag paracet ( alvedon) o E går till jobbet o säger att han kommer  hem på 10 min om jag inte orkar. Elian bara äter o sover, skriker någon gång för att blöjan är våt men förstår nog att mamma måste få vila, Vår underbara son!!!! Sen kommer E hem vifd 14.30 o ger mig yoghurt, vatten o mer tabletter innan det hade jag 40 graders feber. Sen somnade vi alla tre i sängen o då vi vaknar har jag slutat svettas eller frysa. Es mamma kommer o ser på brösten o oss o ger mig rådet att duscha varmt, skönt!! Sen nu ikväll mår jag så pass bra att jag kan sitta upp men att böja mig ner gör ONT i huvudet o brösten är ömma. BLÄ!

Har iaf haft mkt tid att se på vårt underverk o han är så vacker att jag får ont i mammahjärtat, är så glad att jag o E gjort detta....




Kommentarer
Postat av: idha

Aj aj, mjölkstockning... tur att det är på väg att försvinna. Ta hand om brösten och se till att han äter massor å hoppas att du aldrig får tillbaka det. Styrkekram

2006-09-25 @ 21:46:18
Postat av: idha

hmm, min kommentar försvann tror jag... ville bara säga ajaj, finns inget värre än mjölkstockning tror jag, men jag håller med, varma duschar är toppen! Tur att det är på väg bort iallafall. Man kan ju tydligen få det av att sova på brösten...
Stackars lillE, tur att inget hände, förstår din chock! Ta hand om er å boobsen!

2006-09-25 @ 22:03:59
Postat av: Joss

TACK gumman!!!

2006-09-25 @ 22:11:21
Postat av: Suzanne

Vilken dramatisk dag gumman!!!
Nu hoppas jag på lugnare o friskare dagar framöver!!
KRAM

2006-09-25 @ 23:40:34
Postat av: Sara O.

Hej!
Mjölkstockning med feber och illamående!!USCH,vad fruktansvärt jobbigt det är!

Här hittar du några enkla tips :
http://www3.vgregion.se/nu/kk/Avdelningar/BB/Amning/Amningsproblem/Mjolkstockning/mjolkstockning.html

Hoppas det hjälper..ta hand om dej :)

2006-09-26 @ 02:24:22
URL: http://dagarurmittliv.blogg.se/
Postat av: Joss

tack så jättemycket!!!

2006-09-26 @ 09:46:27
Postat av: elinis

Stackars dej gumman, jag funderade om det var nåt problem då du inte bloggat. Hur känns det nu då?
Hoppas du slipper få det igen.
puss

2006-09-26 @ 14:45:04
URL: http://elinis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0