lugna gatan

Ikväll är det lungt tempo hos oss. Elian o Eivind har shoppat mat o jag o Carro lagat till den. JÄTTEGOTT! Kycklingfiléer, potatisklyftor med skal i ugn o kall färdiggjord beasås. Liiite vin till men vi var inte så sugna.

Elians nya grej är INTE GRÖT, bara käka det vi äter ås han har ätit potatis, kyckling, majs o isbergssallad med oss. Smaskat o ätit supermycket. Igår var det premiär för välling i flaska i sängen istället för gröt. Det är synd då han har tänder som ej borstas efter det men jag ger honom vatten.

Nu ska jag slänga mig i soffan här.

Kommentarer
Postat av: hanna-evelina

det är inte så mycket farligt i vällingen som är skadligt för tänderna. huvudsaken är ju att man borstar en gång på kvällen och morgonen.
Sedan då han blir äldre är det ju lättare att ta vällingen före i tex soffan och sen borsta tänderna :)

2007-08-04 @ 20:04:05
Postat av: josefine

ja det är kanske sant!!kramar o trevlig kväll på er!!

2007-08-04 @ 21:07:35
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Mamma till två små pojkar

Dricker han osötad fullkornsvälling? För de dricker våra pojkar och vi försöker borsta efteråt men det är inte alltid man hinner innan de små liven somnar... huvudsaken är att man borstar en gång på morgonen och en gång på kvällen.
God natt-kram!

2007-08-04 @ 21:15:55
Postat av: Alexandra

Ha en trevlig kväll :)

2007-08-04 @ 22:45:57
URL: http://alls.blogg.se
Postat av: josefine

Mamma till två små pojkar: jag vet inte, det är med mild päronsmak Nestle. Ja man kan ge vatten o hoppas att det går bra =) I Norge äter de flesta barn gröt istället för dricker välling! Kram!
Alexandra: tack så mycket o detsamma!!

2007-08-05 @ 00:17:49
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Mamma till två små pojkar

Jaha, då tror jag att den är något sötad. Hmm, min mamma sa samma sak att det vore bättre om barnen åt gröt istället, men vad ska man göra när de inte vill?! Inte kan man tvinga de små! (kramis!)

2007-08-05 @ 15:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0