Aj aj aj

nu käkade lilleman o på slutet då han bara ska släppa så provbiter han ibland o aaaaj vad det känns. Imorgon ska jag alltså ut o resa med min lilla vampyr. Oj nu kommer allting ut igen...Jag som hade en son som bajsade någon gång i veckan har nu en som gör det minst 2 gånger / dag. Känns ju tryggt inför flygplanstoaletter o att vara på Arlanda o ha massa packning o måsta byta blöja. Självklart ska jag byta blöja men om han bajsar är det ju akut =) Jaja det fixar vi, tur vi har någon timme där så vi slipper stressa o jag kanske får i mig något käk.

En stor resväska, skötväskan, selen med klimpen i är vad jag har. O en Pappa som reser med oss på vägen hem - lättsamt!


Kommentarer
Postat av: Suzanne

Det kommer säkert att gå finfint för er gumman!
Men det är klart att det är lite nervöst så här första gången man reser själv med liten, lite mer att tänka på liksom =)

2007-01-21 @ 16:24:50
Postat av: elinis

gumman det kommer gå jättebra, vad skönt att ni får hjälp från arlanda, guld värt! Jag vet hur jobbigt det är med tung resväska, hur ska det inte vara med en 5 månadersklump därtill? :) Ha det så mysigt hemma! Puss

2007-01-21 @ 16:33:55
Postat av: josefine

Suzanne: då ska jag kika in till dig, uscha vi ska prata massor på onsdag!!!
elinis: ja jag får inte hjälp men på hemvägen! ska flirta med mina o elians ögon så är det nog någon snäll som hjälper oss att lyfta in vagn i väska på tåget! sen möter Morfar oss på stationen!

2007-01-21 @ 16:45:42
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Sofia

Hoppas ni inte ska åka X2000, för det finns inte plats för vagnarna på det tåget :-( Förutom i sista vagnen som är handikappanpassad...

2007-01-21 @ 16:48:31
Postat av: josefine

Sofia: jag bokade HCplats faktiskt, annars står det så här:
Ta med barnvagn
Det är bra att vara ute i god tid om du reser med barnvagn. Om barnvagnen går att fälla ihop kan du ställa den i det vanliga bagageutrymmet i ändan av vagnen. På vissa X 2000 finns ett utrymme för barnvagnar som inte är hopfällbara i sista eller första vagnen. Hör efter när du bokar din biljett.

2007-01-21 @ 17:16:48
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: maria/spillis

Jag for med Emilia till Värmland med X2000. Det är TRÅNGT!!!! Men plats finns de, vi har ju likadan vagn... Jag klarade två tågbyten med packning, vagn och bilstol ENSAM. Du klarar det du med ;-)

2007-01-21 @ 17:34:24
Postat av: josefine

=) tack! ja jag har bara en påstigning, e checkar ju in oss här! Har dessutom bokat handikapp o sj infade mig att tåget knappt var bokat!

2007-01-21 @ 17:54:56
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Det går så bra! Vi har flygit med oscar till egypten och london och de är sååååå hjälpsamma och ler alltid extra när man kommer med en bebis, visst är det trångt på flygtoa men de har ju stellbord så det går ju! Lycka till! Ha såå skönt hemma!

2007-01-21 @ 18:00:02
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Mifflan

Haha!
Plötsligt blir allt till ett äventyr.

Ett tips från en som flygit med spädisar (och tacksamt mottog detta tips från en annan resvan mamma): "Amma vid start och landning." Det hjälper mot tryckförändringen.
(Du kan vända honom mot dig även fast han spänns fast i ditt bälte.)

2007-01-21 @ 18:05:50
URL: http://mifflan.blogsome.com
Postat av: josefine

Anna-Lena: tack, skönt med pepping! jag tror också det kommer gå så bra!
Mifflan: tack, jag har mottagit tipset innan o förbereder mig på det! Tack iaf!

2007-01-21 @ 18:12:28
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Sofia

Sofia, vad skönt att du fixade det! Jag bokade nämligen mig i sita vagnen (handikapp vagnen) men när jag skulle gå på hade de bokat mig i mitten av tåget där det inte fanns plats :-( Mycket man ska behöva tänka på :-(

2007-01-21 @ 18:15:53
Postat av: josefine

Ja jag råkade boka två handikapp dessutom, inte så bra men tåget var som sagt knappt bokat. det känns skönt!
o jag har de två platserna, ringde o kollade!

tack för att ni bryr er!

2007-01-21 @ 18:23:49
URL: http://prinsessans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0