Min enkla lasagne!

Stek köttfärs i pressad vitlök o gul lök som du brynt
Häll ner krossad tomat + någon matsked tomatpuré
Krydda salt, svartpeppar o ev ite basilika eller oregano
Du kan också lägga i morötter ( hackade / rivna)

Såsen: 
någon matsked smör
lite mjöl
salt, vitpeppar
häll på mjölk eftersom ca 5-7 dl
lite riven ost 

Gör så här:
varva lasagneplattor med köttfärs, sås o riven ost , lasganeplattor, köttfärs ost osv.... Släng gärna i färska champinjoner också emellan varven o på toppen plus riven ost IGEN =) 

in i ugnen ca 30-40 min.
Lycka till! 

Jag brukar lägga tomater på toppen med oregano på varje.


Kommentarer
Postat av: Cingla

Mmm låter supergod! den ska jag pröva.

2007-07-26 @ 23:19:28
URL: http://cingeling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0