regn

jag är så less på regnet nu, behöver sol! Förut klagade man på hettan men jag hade hellre haft den än detta.... jaja nu reser vi om bara någon timme. Hem o ladda inför segling. Vi har också planer på att få rutiner på Elians nätter igen, därför längtar vi hem också. Ha hans rum, säng o allt. På resan nu har det gått sådär men vissa kvällar går det bättre än annnars. Idag bet han ett stort blodigt hål i mitt bröst. Vissa dagar ammar han knappt o vissa dagar massor. Ni som vill veta mer än det jag skriver om vårt liv o amning, det kommer tyvärr inte att hända. 

O ni som tycker saker som är negativa kan hålla det för er själva. Ingen är perfekt, inte jag inte ni. Men ni väljer att läsa min blogg om mig o vårt liv så då tycker jag ni kan respektera vårt liv för vad det är. Det är MYCKET jag ej skriver o det förstår säkert de allra flesta. Den här bloggen är för min familj o för oss för att ha kvar o se tillbaka på.



Ni andra som läser är underbara!!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Lägger man ut sitt liv så här så får man också räkna med att folk har åsikter....

2007-07-09 @ 16:20:02
Postat av: Angelica A

Jag tycker att det var jättebra att du uttryckte dig såhär, ibland orkar man bara inte med och höra allting. Visst får man räkna med åsikter när man bedriver en offentlig blogg på det här viset, men vissa saker borde folk inte ens nämna eftersom man borde ha vett och förståelse ändå. Vi är alla sårbara människor, tycker att fler borde ha mer empati! Jag har följt din blogg i några månader nu o tycker om den såå mycket! Du verkar vara en sån gullig tjej som man skulle vilja vara kompis med. Så kul att följa med dig och ditt liv! Ha en fortsatt mysig dag o hoppas solen tittar fram snart! kramar från en Angie, 24 år från västerås

2007-07-09 @ 16:41:42
Postat av: Sofia S

Men hjärtat.. Är det många som hör av sig och har åsikter/trycker ner? Fattar det inte.. Du är grym! Sträck på dig!
Är också less på regnet men jag vill heller inte ha för varmt för då vet jag inte vart jag hade tagit vägen, svullen och go. Har plussat fyra dagar nu, hoppas vår älskade prinsessa vill komma ut snart! Ser fram emot det nåt enormt..
Som sagt, du är grym! Glöm inte det..
Stor kram!

2007-07-09 @ 16:42:45
Postat av: Caroline

Åh, jag bara önskade att jag på ett bättre sätt kunde uttrycka hur mycket den här bloggen betyder för de flesta av oss Josefine! Du är helt underbar; jordnära, rak och har en förmåga att fånga dina läsare som gör att vi bara vill veta mer och mer. För mig personligen har du fått mig att inse hur lovely ett familjeliv faktiskt kan vara, för oftast tycker jag att man bara hör de negativa aspekterna runt om i bekantskapskretsen.
De som uttrycker sig så negativt här på din blogg, och som inte kan respektera dig och dina egna val, borde få lära sig den enorma skillnaden mellan att vara personlig och att vara privat. Du har inte någon som helst skyldighet att redogöra för de privata delarna i ditt liv och glöm heller aldrig det!
De som har så mycket åsikter om de "heta potatisarna" alkohol och amning borde dels kika bakåt i din blogg och läsa fler gamla inlägg - för de har uppenbarligen inte läst här tillräckligt länge då de tvivlar på att du skulle försätta din största skatt i livet - din son - "i fara", och dels borde de få veta att alla delar inte heller deras åsikter. Amningsdebatten kommer väl alltid dela upp folk i två läger, men bara för att vi "lär" oss ett och annat här i Norden, betyder det då att "varenda" ammande mamma i t.ex. Medelhavsområdet medvetet utsätter sina ammande barn för fara? Där är ett glas rödvin till maten mer eller mindre en självklarhet och de barnen mår precis lika bra som "anti-ett glas vin-mammornas" barn. Man kan amma ändå efter en viss tid vad jag har förstått och du har ju uttryckligen beskrivit hur du först ammar Elian och sedan dricker ett LITET glas/EN öl etc då och då. Inte dricker du dig dyngrak med Elian i famnen och tvångsmatar honom för att sedan ragla omkring och tappa honom i marken direkt... Sedan pumpar man väl ut mjölk och så innan med? Nej usch och fy för viktigpettrar som ska komma med pekpinnar!
Kör ditt race Josefine, det kommer du långt på! :)

2007-07-09 @ 16:44:05
Postat av: Mia

Jag älskar att läsa din blogg! :) Brukar kommentera också, men får aldrig svar tillbaka..

2007-07-09 @ 17:02:59
URL: http://miizing.blogg.se
Postat av: Helena

Hej,
Jag brukar aldrig läsa bloggar men hittade hit av en slump och har fortsatt följa din blogg. Blev själv mamma tidigt och vi hade inte varit tillsammans länge när jag blev gravid, vår dotter är nu 10,5 och världens underbaraste...givetvis:) Jag tycker du verkar vara en fantastisk och sund tjej med bra värderingar och jag måste bara göra ett inlägg för jag blir såå irriterad när jag hör vissa kommentarer!Det är vetenskapligt bevisat att alkohol i små mängder inte övergår i bröstmjölken. Detta har man egentligen vetat innan men inte gått ut med då socialstyrelsens rekomendation varit att man inte ska dricka alkohol när man ammar för att man inte ska hantera ett spädbarn när man är onykter. Nä, men vilken frisk människa dricker sig onykter med sitt barn i famnen??? Njut du av ett glas vin eller två när du känner för det och till de som har problem med det; ha bara överseende. Vissa människor är olyckliga och bittra och det enda vi kan göra är att känna medlidande och hoppas att de snarast får något viktigt att fokusera på i sina liv eller att de får uppleva lite lycka. Till de som har åsikter om att någon dricker ett eller två glas vin under amningsperioden vill jag bara säga, läs forskningsrapporterna så kommer ni att upptäcka att det övergår mer alkohol från lightdricka än från ett glas vin. Var rädd om dig tjejen och tänk på att det viktigaste uppdraget du har i ditt liv är att göra dig själv lycklig, då kommer du nämligen att fortsätta må bra och vara den underbara mamma som jag tycker du verkar vara.
Kram
Helena

2007-07-09 @ 17:07:40
Postat av: Malin

Hej Josefine!
Du ska inte bry dig om vad folk säger. Du är en bra mamma med en leende son på varje bild. Du vet bäst av alla vad som är bäst för dig och din son. Folk ska alltid veta bäst men det gör du. Glöm inte det. Ha en bra dag i regnet! Kram

2007-07-09 @ 17:09:13
URL: http://monroesliv.blogg.se
Postat av: Sofia

Helt sjukt att folk kommer med negativa kommentarer när dom bara kan trycka på krysset om dom inte gillar det dom läser. Tycker det är iskallt och respektlöst rent ut sagt. Tror inte dom själva hade uppskattat att få höra de kommentarer som du säkerligen får av folk som är avundsjuka eller bara allmänt grälsjuka. Hoppas inte du tar åt dig, ni verkar ha det såå bra tillsammans och det gör iaf oss som läser regelbundet glada (: Hoppas resan hem går utmärkt! Stor kram!

2007-07-09 @ 17:22:28
URL: http://sofiiiia.blogg.se
Postat av: Nina och Romeo

Hej Josefin! Håller med alla som skrivit ovan om att du inte ska ta åt dig. Skit i dem, du är bäst. Älskar att läsa och se bilder på er fins familj. Keep it up! Kram

2007-07-09 @ 17:52:19
Postat av: Hanna

Din blogg är jättemysig!

2007-07-09 @ 17:57:30
URL: http://hannaslivsviktiga.blogg.se
Postat av: Jeanette

BRA skrivet, du har helt rätt. Har man en offentlig blog får man räkna med en del folk som inte kan va tyst, tyvärr :( Stå på dig och fortsätt skriva som du gör, det är ju som sagt för ER skull du gör det men vi andra är glada att få ta del av ert underbara liv!
Hoppas resan hem går bra och att såret inte gör alltför ont, kram!

2007-07-09 @ 18:03:07
Postat av: Anonym

Jag ÄLSKAR blogg och tycker du är GRYMT duktig och en verkar vara en KANON mamma. Däremot kan jag tycka att man måste kunna ta kritik och frågor på ett bra sätt, då du valt att vara offentlig. Ibland kan någon ha ställt en fråga och direkt fått ett hugg istället för att du svarat bra eller bara struntat i det. Jag hoppas DÄREMOT att människor slutar lämna idiotiska inlägg, visst kan man fråga saker men inte LÄGGA SIG I eller PREDIKA.
Din blogg är Bara Så Bra!

2007-07-09 @ 19:00:04
Postat av: Mia

Håller med alla!
Din blogg är toppen toppen toppen och jag tycker att den känns ärlig och inte tillgjord och "läsaranpassad" som många andra. Du skriver ju från ditt hjärta och det är ju det vi vill läsa!

2007-07-09 @ 19:56:34
URL: http://frubly.blogg.se
Postat av: Evelina

Jag tycker du är underbar och fantastisk, även fast jag inte känner dig. Du är en underbar mamma, och en grym bloggare! Jag blir så glad av din blogg. Du har utstrålning och en härlig syn på livet... Ta hand om dig. Kramar Evelina i Göteborg

2007-07-09 @ 20:11:51
Postat av: Mimmi

Inte kul med det här regnet, hoppas att värmen kommer snart igen :)
Bra blogg du har!
Kram Mimmi.

2007-07-09 @ 20:34:06
URL: http://Hottrendy.blogg.se
Postat av: Sara

Jag känner inte dig alls, men jag
tycker att din blogg är jättebra. Det känns verkligen som att du skriver den helt ärligt. Du försöker inte att vara någon som du inte är!! Jag tycker att det är jätte intressant att läsa din blogg, och hoppas att du kommer fortsätta att skriva lika mycket och bra i den trots alla dryga personer som måste lägga sig i ditt liv!!
Jag tycker verkligen att det är jätteinspererande att läsa din blogg!!
Hoppas att du fortsätter i samma anda.
/ Sara i Stockholm

2007-07-09 @ 20:48:42
Postat av: Grynet

Näe.. Ta inte åt dig av elaka kommentarer. Läser din blogg och tycker att den är kalastrevlig! Ett litet glas vin och amning, japp! Socialstyrelsen kommer med nya rekommendationer om detta så småningom. Må gott med din familj, och var rädda om varann!

2007-07-09 @ 21:06:03
URL: http://fyragryn.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Och vadå... amning... Har de inte läst att du pumpar oxå?! Nej! Håller med alla! Din blogg är mysig och du verkar leva heeeelt som man ska! Mysigt, underbart och absolut bäst för Elian! :D (Är hemma i Sv... på min handlelista står det oxå disktrasor :D

2007-07-09 @ 21:28:26
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Stina

Jag gillar din blogg skarpt! Och jag läser gärna om amning och ert familjeliv, det är jättemysigt! Stå på dig.

2007-07-09 @ 21:31:03
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag tycker att man måste kunna ta både negativa kommentarer likaväl som man uppskattar de positiva. Man kan ju inte hejda folk från att tycka. Klarar man inte av den kritiken (även om den kanske är HELT obefogad) kanske man inte ska ha en så pass offentlig blogg. Om man ena dagen glädjs åt alla tusentals besökare bör man nästa dag kunna ta att inte alla tycker att man är så underbar och gör rätt. Även om det nu är så att denna blogg bara är till för din familj och er själva att ha och se tillbaka på. Myntet har alltid två sidor, oavsett hur mycket man än bara tycker om den ena.

2007-07-09 @ 22:07:36
Postat av: Therese

Bry dig inte om de dumma kommentarerna som kommer. Oftast handlar det bara om avundsjuka.
Ni är en mycket vacker familj som det bara strålar kärlek om... Och det kan tydligen sticka folk i ögonen...
Stå på dig gumman!
PUSS

2007-07-09 @ 23:03:57
Postat av: anna

strunta i alla störiga kommentarer. folk är avundsjuka. folk vill vara som du för du är underbar! för att du vågar stå ut och ta plats. för att du är vacker och lattid skiner som en sol.
se det som en komplimang. du vet människor som är kända för en eller annan sak: folk vrider och vänder på allt för att snacka skit. Avundsjuka.
hälsn anna

2007-07-09 @ 23:05:59
Postat av: anna igen

lattid=alltid :)
en sak till. om man följer din blogg så vet man att du inte är en partyprinsessa längre. vilket är förståeligt eftersom du har barn.
vänta bara ett par år så kommer du få höra vad dålig du är för att du aldrig vill gå ut och festa längre ;)

2007-07-09 @ 23:07:37
Postat av: Rebecca

Håller med dig!! Det är din blogg och du får skriva om vad du vill! Det där med amningen hade jag inte ens kommenterat....!! Förstår att du blir sårad. Tycker att du har en skön och sund inställning till livet och till att vara mamma.

2007-07-09 @ 23:48:25
Postat av: Mia

God natt! :)

2007-07-10 @ 00:12:05
URL: http://miizing.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Jag förstår inte de där som säger: om du inte tål neg. komm. ... sluta blogga! Varför då!? Och vem såager att man inte "tål" kommentarerna bara för att man svarar tillbaka?!? Ska man bara ignorera de som kommenterar?! Nej... fånigt!

2007-07-10 @ 06:05:49
URL: http://annalenastroberg.blogdpot.com
Postat av: Daniella

Har läst din blogg ända sedan du blev gravid, och blir glad av det, måste vara lite konstiga människor som har problem med sig själva som stör sig på dig och din blogg!
Skit i dem, du verkar vara en helt uderbar person som lever livet lyckligt!!

2007-07-10 @ 08:42:51
Postat av: Carolina

Det är din blogg och du som bestämmer. Vi andra ska bara vara glada att vi får ta del av ditt liv, dina tankar och bilder.
Fortsätt som du gör - du bestämmer:)
KRAM

2007-07-10 @ 09:49:58
URL: http://langta.blogg.se
Postat av: trebarns mamman

är en lycklig trebarns mor som älskar mitt liv och är inte ett dugg avundsjuk på ert liv även fast jag reagerar och inte tycker att det är så fantastiskt att dricka champange och dagens....alla är vi olika och tur är väl det!! jag gillar också vin men har altid väntat med det tills jag varit klar med amningen....men förstår om man inte vill sluta med amningen...för då försvinner ens stora vackra bröst och kvar är två hängpåsar som hänger ner till knäna hahaha

2007-07-10 @ 10:05:47
Postat av: josefine

Tack så mycket för alla fina o snälla ord!
Mia: jag är så ledsen om jag ej svarat dig, ibland kan jag ej läsa kommentarer o ej svara, något blir fel o ibland tror jag att det gått men tydligen inte! skriv igen eller maila!!
Ni är verkligen gulliga, jag blir lite rörd härhemma =)

2007-07-10 @ 10:19:18
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: jennie

Jag blir glad och alldeles varm i hjärtat när jag läser din blogg och jag tycker verkligen att du är jätteinspirerande. Jag bryr mig inte ett dugg om vissa förespråkar den eller den metoden för att få barnen att somna, det är ju det som är grejen med att vara mamma och pappa; det är sitt barn och man bestämmer hur han eller hon ska uppfostras.
Folk måste ju fatta att man inte vill lägga ut varenda liten detalj om sitt liv, jag tycker du skriver mycket och detaljerat om vad som händer och sker i alla fall!
Hoppas resan hemåt gick fint och att det blir en härlig seglarsemester!! Stora kramar!

2007-07-10 @ 10:32:25
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Charlotte

Håller med dom andra! Strunta i alla dumma kommentarer, njut av din underbara familj och lite vin ibland! När jag ammade så visst drack jag vin och lite drinkar emellanåt- man måste ju kunna njuta av livet! Sen har jag för mej att ngn skrev att dom tyckte ni "flängde runt" så mkt med Elian- det gjorde vi med Alx oxå, levde (och lever) ett aktivt liv och han får "hänga med" detta har skapat en mkt trygg, öppen och glad liten grabb! Så kör på, och ta hand om dej Gumman! KRAM!

2007-07-10 @ 10:43:22
URL: http://ack1982.blogg.se
Postat av: Elaine

Jag fullkomligt älskar din blogg, dvs, tycker om att läsa den! =) Du skriver bara det Du vill, de är ju Din blogg, ingen ska klaga!
Ha en bra dag!

2007-07-11 @ 09:27:27
URL: http://etphonehome.blogg.se
Postat av: Eva

Hej Josefine!
Jag brukar läsa din blogg titt som tätt och kan bara hålla med många av föregående talare. Det är din blogg och du får skriva precis vad du vill i den, att det sen finns vissa puckon som tycker om att klanga ner på
andras bloggar ska du inte bry dig om. Tycker du verkar vara en underbar person, otrolig positiv. När man läser din blogg kan man verkligen känna din kärlek till din son, din E och livet och samtidigt sprider du glädje i världen för andra med din blogg, tror världen behöver fler så positiva människor som dig. Ha en fin dag.

2007-07-11 @ 18:57:22
Postat av: nenna

Hej! Jag har ingen blogg själv men tittar alltid på dina bilder för de blir man glad av. Jag läser inte allt. bara lite då och då. 3barns mamman som skriver och tycker så mycket, varför läser hon din blogg eg? Många är nog emot bloggar överhuvudtaget, men de brukar heller inte läsa bloggar.
Att någon tycker att ni flänger runt med din son är rena rama skitsnacket. Jag har flera nära vänner som har barn. De försvann när deras barn kom. De träffar nästan aldrig vänner, de hör inte av sig. De umgås bara med sin man och sina barn. Visst får man det om man vill, men ni är ju en sån familj som man vill vara! Umgås, träffa vänner, få sitt barn att känna sig trygg med många andra människor, släkt och vänner. De som säger annat sitter säkert hemma och är så ensam, att de klankar ner på dig...
Kör på som du är, du är unik, och det vet du!

2007-07-11 @ 22:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0