pikar hit o dit

Oavsett om ni som läser tycker jag ska skylla mig själv / inse att man vaknar om natten då man har små barn så är det jobbigt. Jag har inte sovit en hel natt på ca 1,5 år. I slutet av graviditeten var det jobbigt då man var tung o Elian levde om på nätterna. Då jag skriver att jag är trött så är jag verkligen det. Igår satt jag o mådde illa o var helt snurrig i huvudet men på kvällen då jag fick kvalitétstid o mat med min kära så orkade jag vara vaken den timmen. Oavsett så var / är både graviditeten o att ha barn UNDERBART.

Men om du som läser missat att jag tycker det, läs gärna igen om min kärlek till min son. För det sista jag vill ha på morgonen då jag kliver upp illamåendes o jättetrött är detta: 

Postat av: Sussi

"Ojdå helt galet säger du? Mmm, men att vakna 2 gånger nån natt är normalt när man har barn vet du, lilla gumman! ;)

2007-jun-27 @ 23:03"


Även om du menade det på skoj eller bara jag vet inte vad så känns små pikar som det sista man behöver då man kämpar på. Vi kvinnor ska hålla ihop, inte sätta dit varandra så snabbt man får chansen. Förmodligen blir mitt nästa inlägg mycket trevligare, för nu äter jag frukost =) 

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej vännen, du ska inte bry dig ett endaste dugg om såna puckade kommentarer. Du är en fantastisk mamma och underbar människa.
Vill du skriva om din trötthet vilket jag verkligen kan förstå så gör du det.
Puckat att ens påpeka och det där lilla gumman fick mig o se rött blir så ARG.
Fortsätt som du gör, du är en förebild för många.
Stora kramar från mig till er.

2007-06-28 @ 11:40:08
URL: http://ninisens.blogg.se
Postat av: Evelina

Ta inte åt dig! Jag tycker du är jättestark! Du verkar så underbar och snäll. Uppskattar livet och har en enorm utstrålning! Ta hand om dig. Kramar Evelina

2007-06-28 @ 11:40:20
Postat av: Gittis33 (familjeliv)

Jag tycker du verkar vara helt fantastisk som orkar, precis som många mammor blir, tack vara att kärleken till barnen övervinner all trötthet! Att du dessutom orkar ha kraft att träffa dina vänner och HA KUL det är jag mest imponerad över!
Sen att du inte ser trött ut, det är ju ett plus!
Hoppas dina nätter blir bättre snart. För mig vände det med barnen när jag slutade amma. Mina barn hade bröstet som "snutte" till slut och nätterna blev verkligen galna som du skriver.
Kram:-)

2007-06-28 @ 11:41:03
Postat av: Miss Mum

Vi kvinnor/mammor ska absolut hålla ihop, och det här är ju DIN blogg, du skulle ju kunna skriva 10 inlägg på raken om hur trött du är för det är ju du som bestämmer över den tycker jag..
Älskar o läsa din blogg, min plutt är bara 1 månad så de är kul o se vad som händer "i framtiden".
Kram

2007-06-28 @ 11:41:52
URL: http://missmum.blogg.se
Postat av: AnnaStina

Darling! Vet du vad jag gör med sånna där inlägg när jag får dom? Jag trycker på "delite" och vips! så är de borta!! :-) Du ska absolut INTE bry dig om sånt trams. Det är din blogg och du är "the boss" på din sida så - ta bara bort dom så finns dom inte! ;-)
Pussliluss! :-)

2007-06-28 @ 11:47:08
Postat av: Linda

Hej! Bry dig inte om kommentaren, hon som skrivit den har väl inget bättre för sig än så. Det är rätt som du skriver att vi kvinnor ska hålla ihop! Jag läser din blogg flera gånger om dagen och tycker den är en av de bästa och mest intressanta i bloggvärlden. Att du håller dig så fräsch trots att du har barn är otroligt! Ha en bra dag! Linda

2007-06-28 @ 11:48:04
Postat av: Suzanne

Det är HELT normalt att vara trött när man vaknar MÅNGA ggr per natt flera nätter på rad i flera månader i flera år!! Konstigt vore det väl annars!! Nä såna där kommentarer är onödiga. Precis som jag hatar att höra "Får du ingen mat av mamma?" om han råkar gråta till. Sen när jag matat honom o han råkar kräkas "Får du mycket mat av mamma?". Även om det är menat på skoj så är det inte alltid så roligt att höra!!
KRAM gumman o TACK för fint sms till Ida imorse!!

2007-06-28 @ 12:08:16
URL: http://www.snuzen.blogg.se
Postat av: jenny

ärligt talat så tycker inte jag att den kommentaren var så farlig. att folk svarar på det du skriver och uttrycker sina åsikter är väl inget konstigt och sådana kommentarer står ju bara för en individ!
Ta inte åt dig utan lyssna på alla dem som tycker att din blogg är jättebra! Hoppas du får en bra dag!

2007-06-28 @ 12:32:05
Postat av: martina

jag går alltid in på din blogg det första jag gör på morgonen men jag har nog aldrig kommenterat. jag har läst din blogg nästan sen du började & jag tycker det är så mysigt att läsa om dig & din familj =) jag tycker du verkar vara en otroligt varm, omtänksam & underbar person. & EN HELT J*VLA FANTASTIK MAMMA!!!!!!!!!!!!! ha en underbar dag

2007-06-28 @ 12:36:29
Postat av: Cille

Jag tycker inte du "klagar" särskilt mycket över trötthet. Och även om du hade gjort det så har du väl all rätt att göra det, du har ju ett litet barn!
Hoppas dagen blir bättre än den började! :)

2007-06-28 @ 12:40:17
URL: http://cille.blogg.se
Postat av: Angel

Jsg vet att det är svårt att göra detta men le och radera det är allt man kan göra. Tror inte det finns en enda bloggare som inte fått ta idiotiska kommentarer...Du öppnar upp dig så mycket på bloggen och det är därför jag läser den för den är så bra men d kommer alltid finnas ja puckon...Stå på dig

2007-06-28 @ 12:46:12
URL: http://metrobloggen.se/angel
Postat av: sanna

Men det inlägget du fick var väll inte så farligt?
Jag menar det är ju så det ÄR att ha småbarn!?
De vaknar av nån dum dröm eller vakna för att de vill ha närhet osv, kan mycket väl vara en gång som fem ggr!
Alla vi mammor vet väll hur det är, att vara gravid och ha småbarn.
Men de kanske va så att du uttryckte dig lite väl hmm vad ska jag säga,,,knepigt?
Och inte var det väll så att nån tvekade på om du älskade din son tillräckligt?

2007-06-28 @ 13:06:38
Postat av: Lina

Det är DIN blogg, skriv vad du vill: att du är trött, sjuk, less eller glad, lycklig och kär! Skit i alla trista kommentarer och fokusera på oss andra läsare som bara blir glada av din blogg! ;0)

2007-06-28 @ 13:08:20
URL: http://linalindstrom.blogg.se
Postat av: M

Jag tillhör en av de som blir glad av att läsa din blogg varje dag. Du kombinerar text och bilder väldigt bra! Minska inte på antalet bilder...du vet....de säger mer än ord! :)

2007-06-28 @ 13:52:55
Postat av: Emelie

Hej Josefine! Precis som alla andra skrivit, en onödig kommentar! Men som sagt, bry dig inte. Du är en underbar mamma och har faktiskt blivit en av mina förebilder=) Låter kanske lite patetiskt, men du verkar ha det så bra med din lilla familj! Ibland längtar jag till och med att få gå upp på nätterna till ett ledset barn;-)
Ha en underbar dag!
Kram Emelie

2007-06-28 @ 14:51:46
URL: http://emmi85.blogg.se
Postat av: angelica

men gumms, bry dej inte! i din blogg sa du skriva allt! o jag älskar o läsa om precis allt =)
hoppas ni mår bra! här hemma är allt som vanligt, ska börja ladda lite för gatufesten som börjar näsa vecka =) visst skulle ni komma hem då? puss puss
har du bytt msn adress? längesedan du var inloggad =)

2007-06-28 @ 14:57:57
Postat av: ~Johanna~

Du ska inte ta åt dig alls!
Jag tror inte att man försår hur det är att ha barn och inte få sova innan man själv är i den situation.
Så kämpa på =)

2007-06-28 @ 15:00:16
URL: http://sayitall.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag har läst din blogg sen i vintras och var gång jag läser den har jag tänkt: Hur hinner hon med allt? Tycker du är väldgit imponerande som hinner ta hand om din son och ditt hem, ha tid med din E, träffa dina vänner och ha tid för att ta hand om dig själv. Beundrar verkligen din organisationsförmåga. Det skulle om inte annat vara konstigt om du inte vore trött till och från. Bry dig inte om dumma inlägg i bloggen utan fortsätt som du gör. Du är en förebild för många kvinnor.

2007-06-28 @ 15:11:50
Postat av: josefine

TACK alla söta!

2007-06-28 @ 15:15:23
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Mamma till två små pojkar

Och tänkt på oss som inte har varit barnlediga en enda dag sedan april 2004 (när första sonen kom). Vad jag har förstått så har du i alla fall lite hjälp, tex att din mamma är hos er just nu så du kanske kan passa på att vila lite extra?

2007-06-28 @ 15:21:05
URL: http://minimode.blogg.se
Postat av: Sofia S

Keep up the good work!!
Blir hur inspirerad som helst av din blogg! Har nämt det tidigare, väntar mitt första barn och önskar att jag får det lika fantastiskt som du! Du är helt enastående, ser alltid lika fräsch ut och kärleken till ditt barn går inte ta miste på.. Jag tror det är nåt på g nu, haft förverkar hela dagen och väntar bara på tätare, ska bli så underbart att få träffa min lilla tjej som levt inom mig i nio månader.. Har suttit och läst gamla inlägg i din blogg, från din graviditet osv. Känner igen mig i så mycket hos dig! Som sagt, fortsätt med det du gör, genom ditt sätt att vara och skriva får du många människor glada!!
Stor kram från Lidköping

2007-06-28 @ 15:37:15
Postat av: Sussi

Nämen herregud vilken panik över en liten kommentar. Har du så dålig självkänsla? Va synd.
Nej nåt skämt var det inte, inte heller illa menat. Kanske ville jag bara få upp dina ögon över hur det lät i inlägget. Knepigt, som nån redan skrivit.
Till er andra som verkar veta allt. Ja, jag har själv barn (som vaknar vissa nätter som barn gör ;)) OCH jag har bättre för mig än att sitta här. Hoppas ni också har det. Tveksamt.

2007-06-28 @ 16:01:00
Postat av: Anonym

ja alltså, det är ju DIN blogg, den handlar om DIG och DITT liv. Så om du är trött, skriv då om det!!!!
Härligt med bloggar som inte bara handlar om kläder hit och dit, utan ett liv, med ups and downs!
Älskar din blogg, det är den jag läser först av alla andra bloggar =)
kram

2007-06-28 @ 16:01:00
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Frida

Jag haller med de flesta tidigare talande, det ar sa trakigt nar vissa ska klanka ner pa andras satt att vara och man maste val for guds skull fa skriva att man ar trott, det ar ju hur naturligt som helst. Och karleken till Elian lyser igenom i varenda ord du skriver sa personen i fraga har nog fatt allt om bakfoten. Fortsatt vara samma coola och starka tjej!
Kram

2007-06-28 @ 16:10:21
Postat av: Sussi

Om folk ska hålla på och kommentera mitt inlägg så får du väl också låta dom se vad jag svarat dig? Eller? Det här drog verkligen åt sig folk. Hahah!

2007-06-28 @ 16:19:53
Postat av: My

Klart du får gnälla om att du är trött! Jag har 3, varav en 2-åring, och jag gnäller alltid om att jag är trött! Sånt är småbarnslivet, bara att ta, men ibland känns det bättre att få skriva av sig och just "gnälla" om det...
Kramar till dig!

2007-06-28 @ 18:25:21
URL: http://myilivet.blogg.se
Postat av: sandra

Alltså jag tror faktiskt att Sussi är avundsjuk på ditt liv. Men som många andra skriver din blogg är väldigt bra och alla är trötta ngn gång... men nu är du ju det eftersom du har en söt liten son. Dessutom tycker jag det är bra av dig att du uppdaterar din blogg så ofta om än du är trött.
Ha det bra, kramar!

2007-06-28 @ 19:47:20
Postat av: Eve

Älskar din blogg & läser varje dag, hoppas själv att bli mor snart. fortsätt & skriv vad du vill.
& till SUSSIE: Du skriver att andra inte har ett liv utan bara hänger på bloggen, tycker det verkar som att DU inte har något liv som måste kolla om någon skrivit nåt om dig för du är ju jäkligt snabb att "svara" & flera inlägg oxå. Skaffa dig ett liv & försvinn härifån, sura morsor har vi fått nog av!
Kram till dig Josefin!

2007-06-28 @ 20:05:46
Postat av: Tessan

Jag tyckte det var trevligt och bra av dig att skriva det där om att "kvninnor ska hålla ihop" istället för att bli irriterad och arg.. Starkt gjort! Jag skulle nog vilja häva ur mig nåt elakt till personen i fråga! :) Jag brukar ofta tänka på att jag vill leva lite som du när jag får barn, du verkar alltid hitta på trevliga roliga saker och ser alltid så pigg, FRÄSCH och glad ut på bilderna (trots tröttheheten;))

2007-06-28 @ 20:07:34
URL: http://tessies.blogg.se
Postat av: lina

Tycker det var kul att du inte bara deletade och ignorerade kommentaren. Du gav svar på tal, det gillar jag. Du skriver jättebra!!

2007-06-28 @ 20:14:30
Postat av: josefine

jag har inte raderat ett enda inlägg!

2007-06-28 @ 20:22:16
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: sessan

Helt otroligt vad folk blandar seg !!!!!
Om någon irriterar seg över att du är trött så finns det massa andra bloggar att snoka i......
Själv har jag varit tvungen att passords skydda bloggen efter att jag deltog i en artikel i Dagens Næringsliv om lördagen.
Komentarer som "stackars barn som har en mamma som dig" blev bara för mycket för mig :(
Keep upp the good work snuppa !

2007-06-28 @ 20:39:48
URL: http://sessanochprinsessans.blogg.se
Postat av: josefine

sessan: är det sant? kan du maila mig lösen? [email protected]
så otroligt tråkigt!

2007-06-28 @ 20:45:34
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Sussi

Att det skulle uppröra så många? Känns ju fel såklart. I alla fall, lugna er nu. *ler*
Och till bloggerskan, som sagt - menade inget illa utan tyckte bara inlägget var överdrivet. Hoppas du får en bra natt nu.
PEACE!

2007-06-28 @ 22:10:25
Postat av: jenny

det här har verkligen blivit en hel höna av en enda fjäder :)

2007-06-29 @ 15:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0