Hell and back?



Denna lilla bok att skriva i har jag shoppat på Blå marknad i Oslo då jag flyttade hit för tre år sen. Har inte skrivit i den utan alltid haft den som en liten tavla. Den symbliserar att man klarar det man vill klara för mig. Ny stad, nytt jobb, nya vänner. Hur illa det än känns blir man starkare av alla prövningar. Var inte rädd för att TRO på dig själv!

Nu har vi ätit lite banan här o ska snart iväg. Vad gör ni denna måndag? Vi har grått o regnigt. Vi kör vidare på SOFTtemat =)

Kommentarer
Postat av: Becka

Jag har tagit lite sovmorgon. Skönt! Nu ska här städas, tvättas och så jobba lite hemifrån. Ja, ungefär så kommer min måndag se ut. Och så en hel del blogging in emellan... :P
Hoppas ni får en skön dag!
Kram!

2007-11-19 @ 10:14:49
URL: http://www.beckasin.net
Postat av: Malin

Är hemma i kräksjukan idag, så det är soffan som gäller för mig :( Hoppas ni får en bra dag! Kram

2007-11-19 @ 10:24:58
URL: http://monroesliv.blogg.se
Postat av: Anna

Hej!

Hur kommer det sig att du flyttade till Norge? Du kanske har skrivit det men jag har missat det.

Tack så mycket för en superbra blogg, läser flera gånger varje dag!

//Anna

2007-11-19 @ 10:32:58
Postat av: Josefine, Blekinge

God morgon!

Jag håller på att städa nedervåningen + tvätta lite. Ska sedan ringa en del samtal till Migrationsverket o. dyl. (jobbar ideellt på fritiden med att handlägga flyktingärenden). Sedan ska det bli en lång skön promenad i det grå vädret och när jag kommer hem lite "hemmaträning" med hantlar. (Är gravid och har därför inte förlängt mitt gymkort...)

Klockan 16 börjar jag jobba och jobbar natten.. Så dan är ganska fulltecknad, men ändå skönt att hinna klara av allt praktiskt redan på måndagen!

Ha det bra!

2007-11-19 @ 10:37:39
Postat av: Anonym

Hur kom det sig att du flyttade till Oslo? Hann du bo där länge innan du träffade E?

Sol i sthlm, men måndag i kroppen!

2007-11-19 @ 10:46:01
Postat av: Sanna, sthlm

det var jag som skrev ovan...

2007-11-19 @ 10:47:01
Postat av: Angel

Bra visdoms ord eller tja.Här har d städats då helgen vart superbusy så hanns d inte med då.Ha en fin dag

2007-11-19 @ 11:03:06
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: Ninni

En sak är jag säker på du har inte variti närheten av helvetet, så det är ett direkt opassande citat, plocka ner det och sätt upp ett mer passande.

2007-11-19 @ 11:16:37
Postat av: Islandgirl

Jag blir alltid på så gott humör när jag läst din blogg. Sitter här och är trött efter K s oroliga natt och oron över att flytta hem till Sverige igen. Men så läser jag några rader hos dig om din härliga familj och vips känns det som det är värdsliga ting man hänger upp sig på. Tack snälla!

2007-11-19 @ 12:35:52
Postat av: Karin

Jag håller fullständigt med, jag flyttade till ny stad för ca 6,5 år sedan. Stort steg men jag ångrar INGENTING. Man växer av att våga prova, men krymper inte av att misslyckas... Alla saker man gör i livet ger erfarenheter, bra eller dåliga. Alltid lär man sig något!

Tack för en trevlig blogg!!

2007-11-19 @ 13:07:36
URL: http://karinsreallife.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

:D Kom att tänka på när jag flytta hit! Bodde ju i osla ett år innan jag blev gravid, pappan har ju sitt nätverk i Drammen så det blev här, nästan grannar med farmor och bestefar! :D Mys... Men det är ju lite lättare oxå när man flyttar till kärleken! :) Idag är det grått och tråkigt här oxå, men vi ska mysa på babysvømming! Mmm... det är så nära och mysigt med sessan... Ha en skön vecka! Kramar

2007-11-19 @ 13:17:10
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: josefine

Becka: så duktig du är! hoppas du fått gjort allt du ville!kram
Malin: stackars dig, massa krya på dig!!kram
Anna: tusen tack, du gjorde mig jätteglad nu! Jag flyttade hit för att jag fick ett jobb, hade lust på nya utmaningar, bättre lön o en större stad. så jag tog tjänstledigt ifrån mitt fasta jobb i Sundsvall, hyrde ut lägenheten o körde till Oslo =)
KRAM!
Josefine: jag får direkt känslan av att du är en underbar tjej, GRATTIS till bebisen i magen så härligt!! Stor kram
Sanna, Sthlm: se svar ovan =) , Jag hann bo här ett år innan vi möttes! ha en fin kväll!
Angel: good girl =) njut kvällen!kram
Ninni: så bra du är säker på din sak!
Islandgirl: TACK söta du, nu gjorde du min kväll då du säger så fina saker. HOPPAS du får sova inatt!kramar
Karin: tack själv för inspirerande ord o grattis till att du vågade!kramar
Anna-Lena: ja men nu är man hemma då man har man o barn känner jag. Vi svenskar dras hit verkar det som hihi=) Hoppas babysim var MYS! kramar
o trevlig vecka till dig också!

2007-11-19 @ 20:16:08
URL: http://prinsessans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0